Η εταιρεία Jumbo αντιμετώπισετην κρίση σαν ευκαιρία, λειτουργώντας με τη βεβαιότητα ότι δεν θα συμβεί τίποτα καταστροφικό. «Η πολύχρονη κρίση δεν μας άλλαξε, απλώς απέδειξε την αποτελεσματικότητα της αρχικής μας επιλογής: όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, η Jumbo συνεχίζει να επενδύει», αναφέρει στο «Βήμα της Κυριακής» κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας.Οπως εξηγεί, «συνεχίσαμε ακόμη και στα χειρότερα χρόνια της κρίσης, να επενδύουμε στην αύξηση της παραγωγικότητας και να μοιραζόμαστε τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας ισόρροπα ανάμεσα στους πελάτες, στους μετόχους, στους εργαζομένους και στο κράτος».
Χαρακτηριστικό είναι ότι η Jumbo δεν σταμάτησε να διανέμει μέρισμα ακόμη και στις πιο δύσκολες εποχές. Τα τελευταία οκτώ χρόνια ήταν τα δυσκολότερα στη νεότερη ιστορία του ελληνικού λιανεμπορίου. Ο όμιλος Jumbo κατά τη διάρκεια της πολύχρονης κρίσης συνέχισε να επενδύει κατά μέσο όρο 45 έως 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο σε υποδομές, βελτιώσεις του υπάρχοντος δικτύου και σε νέα καταστήματα.
Επέκταση δικτύου
Σήμερα το δίκτυο του ομίλου αποτελείται από 72 καταστήματα. Την πρώτη χρονιά που η Ελλάδα μπήκε στο Μνημόνιο, το 2010, είχε μόνο 41 καταστήματα. Το δίκτυο είναι στρατηγικά κατανεμημένο: 51 καταστήματα βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 7 στη Ρουμανία. Είναι προφανές επίσης ότι η εταιρεία δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από τη νέα εποχή του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη εκατοντάδων χιλιάδων χρηστών του Διαδικτύου που το συμβουλεύονται καθημερινά και αγοράζουν με άνεση προϊόντα στις καλύτερες τιμές.
Επιπλέον, τα Jumbo µέσω συνεργασιών έχoυν παρουσία µε καταστήματα που φέρουν το σήµα Jumbo στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (FYROM), στην Αλβανία, στο Κόσοβο και στη Σερβία. Πέρα από το άνοιγμα νέων καταστημάτων, τα Jumbo προχώρησαν σε ενίσχυση των υποδομών με την αγορά συγκροτημάτων αποθηκών και γραφείων, με αποτέλεσμα ο όμιλος σήμερα να διαθέτει περίπου 300.000 τ.μ. ιδιόκτητων υπερσύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.
Για τη χρήση που έληξε 30.6.2016 οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 9,44% στα 637,56 εκατ. ευρώ από 582,55 εκατ. που ήταν ο τζίρος του προηγούμενου δωδεκαμήνου. Τα κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 121,26 εκατ. από 104,84 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη χρήση αυξημένα κατά 15,67%, παρά την αύξηση των φορολογικών συντελεστών στην Ελλάδα.
Για το 2017 η διοίκηση της Jumbo εκτιμά ότι τα πράγματα στην Ελλάδα θα χειροτερεύσουν προτού καλυτερεύσουν. «Η ελληνική κοινωνία δεν έχει ενστερνισθεί την ανάγκη αλλαγής των ιδεών που μας οδήγησαν εδώ που είμαστε. Για μας στα Jumbo άμεση προτεραιότητα είναι η επιχειρησιακή και λειτουργική βελτίωση μέσω της αποτελεσματικότερης διαχείρισης του υπάρχοντος δικτύου και υποδομών, μέσω της επαναξιολόγησης και της αναβάθμισης των παλαιών καταστημάτων» αναφέρει χαρακτηριστικά το ίδιο κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας.
Στρατηγική ανάπτυξης
Η διοίκηση σχεδιάζει την επέκταση του δικτύου σε σημεία όπου δεν έχει ακόμα παρουσία η εταιρεία, με την προσθήκη νέων καταστημάτων. Στην τρέχουσα οικονομική χρήση αναμένεται επέκταση του δικτύου καταστημάτων των συνεργατών στις χώρες στις οποίες ήδη δραστηριοποιείται ενώ αναμένεται η επέκταση της σύμβασης εμπορικής συνεργασίας με τον ανεξάρτητο πελάτη Kid Zone Sh.p.k, και για τη Βοσνία.
Για την πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2017, το κορυφαίο στέλεχος της Jumbo υποστηρίζει ότι «είναι σημαντικό να αλλάξουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, συνολικά ως κοινωνία. Η εταιρεία Jumbo είναι μία αμιγώς ελληνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1986 με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Γλυφάδα. Το μέλλον των Jumbo είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το μέλλον της χώρας μας. Η Ελλάδα πρέπει να ανακαλύψει την αξία της παραγωγικότητας, της ανταγωνιστικότητας και του επιχειρείν. Κάθε άλλη στρατηγική ανάπτυξης είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Ηλθε η στιγμή να ανακαλύψουμε την τέχνη της αντιγραφής και να μεταφέρουμε στην ελληνική οικονομία τις πετυχημένες πρακτικές άλλων κρατών που ξεπέρασαν με επιτυχία την κρίση που αντιμετώπισαν», τονίζει.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ