Mercedes-Benz GLC Coupe: Ο πόλεμος των κόσμων

Η συνταγή έμοιαζε αλάνθαστη. Ο σύγχρονος και ελκυστικός σχεδιασμός, το επιβλητικό μέγεθος, η αξιοσέβαστη απόσταση από το έδαφος και οι τεχνολογίες αιχμής επέτρεψαν στην GLC

Η συνταγή έμοιαζε αλάνθαστη. Ο σύγχρονος και ελκυστικός σχεδιασμός, το επιβλητικό μέγεθος, η αξιοσέβαστη απόσταση από το έδαφος και οι τεχνολογίες αιχμής επέτρεψαν στην GLC να διαγράψει οριστικά από τη μνήμη μας τον τετράγωνης λογικής πρόγονό της, δημιουργώντας παράλληλα τις απαραίτητες συνθήκες ώστε η Mercedes-Benz να κατακτήσει μία ακόμη κορυφή: αυτή της κατηγορίας των μεσαίων διαστάσεων SUV με off-road δυνατότητες.
Ωστόσο δεν ήταν μόνο οι ανταγωνιστές της εκείνοι που ένιωσαν άβολα όταν κλήθηκαν να την αντιμετωπίσουν. Αρκετές προτάσεις της ίδιας της Mercedes-Benz βρέθηκαν στη σκιά ενός αυτοκινήτου που με τον σωστό εξοπλισμό εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να μην έχει ουσιαστικό αντίπαλο.
Η αξία της διαφορετικότητας


Για τη Mercedes-Benz αυτή ήταν μόνο η αρχή. Οι Γερμανοί έπραξαν το αυτονόητο, «χτίζοντας» πάνω στην επιτυχία της GLC μια τόσο ίδια αλλά και τόσο διαφορετική πρόταση.
Ιδια γιατί η GLC Coupe δεν θα μπορούσε παρά να υιοθετήσει την πλειονότητα των τεχνικών και εξοπλιστικών προδιαγραφών του ήδη γνωστού γερμανικού SUV.
Διαφορετική διότι σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον σημείο αναφοράς αποτέλεσε η αντίστοιχη-coupe εκδοχή της μεγαλύτερης και πολυτελέστερης GLE.
Από τη μεσαία κολόνα και πίσω λοιπόν η πρόθεση της οροφής να προσεγγίσει ταχύτερα απ’ ό,τι συνηθίζεται το τελείωμα του αμαξώματος γίνεται ξεκάθαρη.
Αυτήν ακριβώς τη σχεδιαστική ιδιαιτερότητα, που συμπληρώνεται από τα παράλληλα προς το έδαφος φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τις ενσωματωμένες στον αεροδυναμικό διαχύτη απολήξεις των εξατμίσεων και τα στοιχεία χρωμίου, περιγράφουν και τα διαφοροποιημένα νούμερα των διαστάσεων.
Η θέα από ψηλά


Ο θάλαμος επιβατών προσεγγίζει με μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα την προσπάθεια των επιφανειών του αμαξώματος να ακολουθήσουν έναν διαφορετικό σχεδιαστικό δρόμο, αντιγράφοντας ουσιαστικά το πρόσφατο παράδειγμα της συμβατικής εκδοχής του γερμανικού SUV.
Η διάταξη με τη στρατηγικά τοποθετημένη ψηφιακή οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, τους κυκλικούς αεραγωγούς και τα χειριστήρια των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας χαμηλότερα είναι, αν μη τι άλλο, δοκιμασμένη, έχοντας χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στη C-Class.
Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων το ενδιαφέρον εστιάζεται στους χωροταξικούς περιορισμούς που έχει επιβάλει η νέα σχεδιαστική λογική του πίσω τμήματος. Περιορισμοί που δεν έχουν παρόλα αυτά σταθεί αρκετοί για να αμφισβητήσουν την άνεση ή την πρακτικότητα ενός full size SUV.
Το καλύτερο από δύο κόσμους


Με το δυναμικότερο setup των αναρτήσεων και το αμεσότερο σύστημα διεύθυνσης (Direct Steer) να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του εξοπλισμού, γίνεται απολύτως κατανοητό πως η GLC Coupe δεν δημιουργήθηκε για να διεκδικήσει τον τίτλο του ικανότερου off-roader της Mercedes-Benz.
Ενδεικτική του ασφάλτινου προσανατολισμού της είναι και η επιλογή της γερμανικής φίρμας να μην προσφέρει, έστω και προαιρετικά, το πακέτο «Off-Road Engineering» χάρη στο οποίο η συμβατική έκδοση της GLC αποκτά λόγο ύπαρξης μακριά από την άσφαλτο. Αυτομάτως, λοιπόν, το βάρος πέφτει στην αερανάρτηση. Με αεροθαλάμους αντί των συμβατικών ελατηρίων και τη συμβολή των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, το γνωστό και ως Air Body Control παραμετροποιεί σε πραγματικό χρόνο τα χαρακτηριστικά απόσβεσης και αυξομειώνει την απόσταση που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος μεταβάλλοντας τις προτεραιότητες του πλαισίου. Η διαδικασία αυτή γίνεται με ή χωρίς την ενεργή συμμετοχή του οδηγού, ο οποίος φυσικά διατηρεί το δικαίωμα παρέμβασης μέσω του Dynamic Select και της επιλογής ενός εκ των πέντε προγραμμάτων οδήγησης.
Στην αριστοτεχνική διαχείριση των 1.800 κιλών του γερμανικού συνόλου οφείλεις εν πολλοίς τη δυνατότητα να αξιοποιείς στο ακέραιο τη δυναμική που εξασφαλίζουν οι μονάδες ισχύος της GLC Coupe.
Αποκλείοντας για φορολογικούς και μόνο λόγους τα εξακύλινδρα σύνολα, o λόγος περνά στον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με τους 211 (GLC 250) ή τους 245 ίππους (GLC 300), που εκτός των άλλων εξοπλίζει και την πιο προσιτή έκδοση του αυτοκινήτου.
Στην αντίπερα όχθη, ένα επίσης τετρακύλινδρο σύνολο χωρητικότητας 2,2 λίτρων αποτελεί τη βάση της πετρελαιοκίνητης γκάμας προσφέροντας, ανάλογα με την έκδοση, 170 (GLC 220d) ή 204 ίππους (GLC 250d). Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως, τις προδιαγραφές της GLC Coupe συμπληρώνουν το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, συνδυασμός ικανός να σε βγάλει από τη δύσκολη θέση είτε κινείσαι εντός των ευρύτερων ορίων μιας μεγαλούπολης είτε αναζητείς την τύχη σου μακριά από αυτήν.
Εγγύηση άνεσης και ασφάλειας

Στον θάλαμο επιβατών δεν θα συναντήσει κανείς τις σχεδιαστικές ή εξοπλιστικές ιδιαιτερότητες οι οποίες θα μπορούσαν ενδεχομένως να υποστηρίξουν την προσπάθεια της GLC Coupe να διαφοροποιηθεί από τις συμβατικές εκδόσεις του γερμανικού SUV. Η ποιότητα κινείται στα γνώριμα επίπεδα μιας αυθεντικής Mercedes-Benz, ενώ οι εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας σε μεγάλο βαθμό ακολουθούν τις επιλογές του υποψήφιου ιδιοκτήτη και την πρόθεσή του να εξαντλήσει, με το ανάλογο τίμημα, τον μακρύ κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού.
Ηρεμη δύναμη

Ακούγεται παράδοξο, αλλά μέχρι η AMG να κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον, υπογράφοντας τις κορυφαίες εκδόσεις της GLC Coupe, η plug-in υβριδική εκδοχή του γερμανικού SUV είναι εκείνη που διατηρεί τον τίτλο της ισχυρότερης. Ο συνδυασμός του δίλιτρου – υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης και ενός ηλεκτρικού μοτέρ παράγει 320 ίππους και 560 Nm ροπής, φροντίζοντας ώστε η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα. Στην άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, η πλήρης φόρτιση των συσσωρευτών ιόντων λιθίου εξασφαλίζει τη δυνατότητα κάλυψης ως και 34 χιλιομέτρων με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Με αυτόν τον τρόπο η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου περιορίζεται στα 2,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 59 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Αν και η GLC Coupe 350e συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων και όχι με το ταχύτερο-αποτελεσματικότερο 9G-TRONIC, το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC δεν λείπει από τις προδιαγραφές της.
HIGHLIGHTS


Citius, altius, fortius

Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στις επιφάνειες του αμαξώματος, στο πλαίσιο αλλά και στα μηχανικά μέρη οδήγησε στον περιορισμό του βάρους και στη δημιουργία ενός αποδοτικού, ευέλικτου και δυναμικού συνόλου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κατασκευασμένο από μαγνήσιο κέλυφος του αυτόματου κιβωτίου των εννέα σχέσεων, χάρη στο οποίο εξοικονομήθηκαν 12 κιλά βάρους.

Προσεχώς ισχυρότερη
Στα τέλη του έτους αναμένεται η πρώτη έκδοση της GLC Coupe που θα φέρει την υπογραφή της AMG και θα εφοδιάζεται με έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 3,0 λίτρων και απόδοσης 367 ίππων.

Αυτοματισμοί

Το DISTRONIC PLUS αποτελεί την κορωνίδα των συστημάτων ενεργητικής ασφαλείας της GLC Coupe. Αξιοποιώντας τις πληροφορίες που συγκεντρώνει από ραντάρ και κάμερες, διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σταθερή, εκκινεί και ακινητοποιεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος, ενώ παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζοντας την παραμονή του αυτοκινήτου στο μέσον της λωρίδας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk