Η ταινία «Ενας χαρισματικός άνθρωπος» («Genius», Αγγλία 2016) του Μάικλ Γκράντεϊτζ, μοιάζει με καλοφτιαγμένο αλλά και ολίγον τι άχαρο BBC παλαιότερων εποχών (άρα παλαιομοδίτικο) που σε παρασύρει όχι τόσο για την κινηματογραφική αξία όσο για το θέμα του. Το στόρι αναφέρεται στη σχέση του θρυλικού επιμελητή εκδόσεων Μαξ Πέρκινς (χάρη στον οποίο συγγραφείς όπως ο Ερνεστ Χεμινγκγουέι και ο Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ γνώρισαν την επιτυχία) με τον ιδιόρρυθμο αμερικανό συγγραφέα Τόμας Γουλφ του «Γύρνα πίσω, άγγελέ μου», ο οποίος πέθανε νεότατος. Ο Πέρκινς τον ανακάλυψε εν μέσω οικονομικής κρίσης (1929) και κατάφερε να τον επιβάλει κάνοντας όμως τρομερές περικοπές στα αρχικά κείμενά του.
Αυτή η σχέση πατέρα – γιου είναι η ραχοκοκαλιά της ταινίας και υπηρετείται θαυμάσια από τους Κόλιν Φερθ και Τζουντ Λο στους αντίστοιχους ρόλους των Πέρκινς, Γουλφ. Εξίσου ενδιαφέρον όμως έχει και το γυναικείο στοιχείο της ταινίας στο οποίο αποκρυσταλλώνεται η μεγάλη θυσία που ορισμένες φορές πρέπει να γίνει ώστε να κατακτηθεί ο στόχος. Η Λόρα Λίνεϊ παίζει την ανεκτική σύζυγο του Πέρκινς που μεγάλωνε τις πέντε κόρες του με τον πατέρα τους απόντα και η Νικόλ Κίντμαν υποδύεται την ενδυματολόγο Αλίν Μπερνστάιν, σύντροφο του Γουλφ που, μη μπορώντας να ανεχτεί το γεγονός ότι την παραμελούσε για την επιτυχία, απειλούσε να αυτοκτονήσει.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΘΗΣΕΙΟΝ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΧΛΟΗ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΑΕΛΛΩ – ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – ΑΚΤΗ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ
Κακοποίηση εγκεφάλου
Είκοσι χρόνια μετά την καταστροφή του πλανήτη στη «Μέρα ανεξαρτησίας» του Ρόλαντ Εμεριχ, ο ίδιος σκηνοθέτης τον… καταστρέφει ξανά για να τον διασώσει και πάλι. Ολα αυτά στη «Μέρα Ανεξαρτησίας: Νέα απειλή» («Independence Day: Resurgence», ΗΠΑ, 2016), στην οποία ηθοποιοί όπως οι Μπιλ Πούλμαν, Τζεφ Γκόλντμπλαμ επαναλαμβάνουν τους παλιούς ρόλους τους δίπλα στο νέο αίμα των Λίαμ Χέμσγουορθ και Μάικα Μονρόε. Μια ταινία όμως στην οποία το μόνο που πραγματικά απειλείται είναι ο εγκέφαλός μας από ένα σενάριο στα όρια νηπιακής σχολικής παράστασης. Απειλείται επίσης η αισθητική μας μέσα από ένα ρεσιτάλ κακοφωνίας και προχειρότητας –ακόμη και στα ειδικά εφέ. Τελικά δεν μπόρεσα να δεχτώ σε τίποτε αυτή τη ταινία· ούτε για την πλάκα του όλου θέματος, κάτι που ωστόσο είχε καταφέρει η πρώτη (σε 2D αλλά και σε 3D για ακόμη περισσότερη απελπισία).
Βαθμολογία: 1
ΑΘΗΝΑ: CINE ΨΥΧΙΚΟ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΕΛΛΩ – ΑΡΤΕΜΙΣ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΣΙΝΕ ΓΕΡΑΚΑΣ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ – ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ – STER COOL ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ – NOVACINEMA ΟDEON ΓΛΥΦΑΔΑ – NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITΥ – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
ΑΛΕΞ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – CINEMA ONE
Δύστροπος αλλά με καλή καρδιά
Βασισμένος στο best seller του σουηδού συγγραφέα Φρέντρικ Μπάκμαν (εκδόθηκε σε περισσότερες από 30 χώρες) ο «Κύριος Οβε» («En Man Som Heter Ove», Σουηδία, 2015) του Χάνες Χολμ είναι η ιστορία ενός 59χρονου εριστικού εργένη (Ρολφ Λάσγκαρντ), ο οποίος με τις αυστηρές αρχές, την ατσαλένια πειθαρχία και ένα ιστορικό αποτυχημένων αυτοκτονιών, αποτελεί τον φόβο και τον τρόμο της γειτονιάς του. Κρύβει ωστόσο μια τρυφερή πλευρά που θα αναδειχθεί μέσα από την επαφή του με μια πολυμελή οικογένεια που μόλις μετακόμισε δίπλα του.
Βαθμολογία: –
ΑΘΗΝΑ: ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ – ΟΑΣΗ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΑΝΟΙΞΗ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΚΟΡΑΛΙ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΛΙΛΑ – ΑΜΙΚΟ – ΔΙΑΝΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΝΑΝΑ
n Τα φτερά του έρωτα
(Der himmel uber Berlin/ Wings of desire)
Aλληγορία φαντασίας συμπαραγωγής Γαλλίας / Δ. Γερμανίας 1987, σε σκηνοθεσία Βιμ Βέντερς, με τους Μπρούνο Γκαντζ, Οτο Ζάντερ, Πίτερ Φολκ, Σολβέιγκ Νομαρτέν. Η πιο ποιητική, η πιο λυρική, ενδεχομένως η καλύτερη δημιουργία του γερμανού σκηνοθέτη είναι μια μελαγχολική ματιά πάνω στο διχοτομημένο (ακόμη τότε) Βερολίνο, το οποίο δυο άγγελοι (Μπρούνο Γκαντζ – Οτο Ζάντερ) παρατηρούν από ψηλά. Το ασπρόμαυρο δίνει τη θέση του στο έγχρωμο όταν ένας από τους αγγέλους (Γκαντζ) αποφασίζει να εγκαταλείψει τα Ουράνια Σώματα για τον παράδεισο των επίγειων συναισθημάτων, τον έρωτα που ανακαλύπτει στο πρόσωπο μιας ακροβάτισσας (Αριέλ Ντομπάσλ).
Βαθμολογία: 4
ΑΘΗΝΑ: ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΒΟΞ
n Παρίσι Τέξας
(Paris, Texas)
Ψυχολογικό δράμα συμπαραγωγής Γαλλίας / ΗΠΑ / Αγγλίας 1984 σε σκηνοθεσία Βιμ Βέντερς, με τους Χάρι Ντιν Στάντον, Ντιν Στόκγουελ, Ναστάζια Κίνσκι. O Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ των Καννών 1984 είναι το οδοιπορικό του Τράβις (Χάρι Ντιν Στάντον), ενός τσακισμένου από την ζωή άνδρα, ο οποίος μετά την περιπλάνησή του στην έρημο θα τεθεί υπό την προστασία του αδελφού του (Ντιν Στόκγουελ) για να ξαναβάλει σε τάξη στη ζωή του. Το στεγνό τοπίο της ερήμου του Τέξας (το Παρίσι είναι μια πόλη αυτής της Πολιτείας) βοηθά τον Βέντερς να «μεταφέρει» στην Αμερική τη μινιμαλιστική αισθητική των γερμανικών ταινιών του, ενώ το τραυματισμένο ερωτικό παρελθόν του Τράβις είναι σπαραξικάρδιο από τη στιγμή που το συναντά και πάλι μπροστά του στο πρόσωπο της Ναστάζια Κίνσκι. Ομως η ταινία φέρει σήμερα σημάδια κόπωσης και η συνολική διάρκειά της (147′) μπορεί να φανεί μεγάλη.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΒΟΞ
n Αγάπα με αν τολμάς
(Jeux d’ enfants)
Αισθηματική περιπέτεια γαλλικής παραγωγής 2003, σε σκηνοθεσία Γιαν Σαμιέλ, με τους Γκιγιόμ Κανέ, Μαριόν Κοτιγιάρ. Η ζωή θα παίξει πολλά παιχνίδια ανάμεσα στον Ζιλιέν (Γκιγιόμ Κανέ) και τη Σοφί (Μαριόν Κοτιγιάρ) που γνωρίζονται από παιδιά αλλά διστάζουν να δοθούν ο ένας στον άλλον. Μήπως τελικά θα πρέπει να μείνουν απλώς φίλοι; ‘Η όχι; Η «Αμελί» συναντά το «Trainspotting» σε μια εξαιρετικά γοργή και ευφάνταστη ερωτική ιστορία που αρχίζει από την παιδική ηλικία και καταλήγει στην τρίτη. Αγαπήθηκε τρελά στην α’ προβολή της και πολύ πιθανόν να έχει εξίσου καλή υποδοχή σήμερα, παρότι έχει μεταδοθεί αρκετές φορές από την τηλεόραση.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΡΙΒΙΕΡΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΓΑΛΑΖΙΑ ΑΚΤΗ
HeliosPlus