Ξεχάστε πως έχετε να κάνετε με ένα αυτοκίνητο πόλης το μήκος του οποίου δεν ξεπερνά τα 2,7 μέτρα. Ξεχάστε πως ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 898 κ.εκ. δεν βρίσκεται εκεί για να προσφέρει τις απόλυτες επιδόσεις και πως τα σύνθετα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν θα διστάσουν ούτε στιγμή να ανακόψουν την ορμή των πίσω κινητήριων τροχών μόλις εκείνοι θελήσουν να… διευρύνουν τα όριά τους. Ο θάλαμος επιβατών παραμένει αυστηρά διθέσιος, η οροφή υφασμάτινη, το πλαίσιο ικανότερο από ποτέ και τα βλέμματα όλων πάνω σας!
Ως ιδέα το fortwo cabrio γεννήθηκε σχεδόν παράλληλα με εκείνη της δημιουργίας ενός αυτοκινήτου πόλης που δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο. Αλλωστε οι διαφορές που προκύπτουν ανάμεσα στις δύο εκδόσεις του λιλιπούτειου smart περιορίζονται πλέον στην παρουσία του υφάσματος και των δύο αφαιρούμενων «τόξων» στη θέση της συμβατικής-σταθερής οροφής.
Ετσι, λοιπόν, το νέο fortwo cabrio υιοθετεί με καθυστέρηση μερικών μηνών εκείνα τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν ακόμη και στον απλό παρατηρητή να αντιληφθεί την «απόσταση» που κατάφερε να διανύσει η τρίτη κατά σειρά γενιά του από την αμέσως προηγούμενη.
Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων αποτέλεσε την αφετηρία του ριζικού ανασχεδιασμού των συνθετικών, στην πλειονότητά τους, επιφανειών του αμαξώματος, οι οποίες μάλιστα έχουν κόψει κάθε «γέφυρα» με το πρόσφατο παρελθόν.
Χάρη σε αυτή την αύξηση, που σε αριθμούς περιγράφεται από το μεγαλύτερο κατά 10 εκατοστά πλάτος, το fortwo cabrio τρίτης γενιάς προσφέρει τις ανέσεις μιας συμβατικής πρότασης, χωρίς παρ’ όλα αυτά να χάνει τη μοναδικότητα του χαρακτήρα του.
Ανέσεις που δεν σχετίζονται αποκλειστικά με τους μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές στο εσωτερικό, την εμφανώς βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής ή τον πλήρη εξοπλισμό αλλά κυρίως με τις αναβαθμισμένες δυνατότητες του πλαισίου του.
Το fortwo με την υφασμάτινη οροφή των 1,8 τετραγωνικών μέτρων στρίβει, επιταχύνει και επιβραδύνει σαν μια… full size τετράτροχη πρόταση κερδίζοντας από πολύ νωρίς την εμπιστοσύνη του οδηγού του.
Χάρη στο Tridion Cell, τη χαλύβδινη «κάψουλα» που επί της ουσίας αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του αυτοκινήτου, δεν τίθεται θέμα ακαμψίας. Αν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας απόσβεσης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος προκληθούν τριγμοί, τότε αυτοί προέρχονται από τα επιμέρους τμήματα της υφασμάτινης οροφής και ειδικότερα από τα τόξα που αφαιρούνται και αποθηκεύονται στον χώρο αποσκευών.
Συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι, παρά το πάχος των δύο εκατοστών, η υφασμάτινη οροφή κρατά μακριά από τον θάλαμο επιβατών τους ενοχλητικούς θορύβους, τότε γίνεται απολύτως κατανοητό πως το συγκεκριμένο fortwo δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την… κανονικότητα ενός κλασικού cabrio.
Πόσω μάλλον όταν μιλάμε για την υπερτροφοδοτούμενη και την ισχυρότερη μέχρι στιγμής έκδοση του αυτοκινήτου. Σε αυτή την περίπτωση ο τρικύλινδρος κινητήρας των 898 κ.εκ. φέρει την υπογραφή της Renault αποδίδοντας 90 ίππους και 135 Nm ροπής. Προϊόν της γαλλικής φίρμας αποτελεί και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις έξι σχέσεις και την εξαιρετική τόσο στη χειροκίνητη όσο και στην αυτόματη διαμόρφωση λειτουργία.
Η δυνατότητα να επιταχύνεις από στάση και εν κινήσει με χαρακτηριστική ευκολία ενισχύει την ευελιξία του fortwo cabrio, χωρίς παρ’ όλα αυτά τα νούμερα των επιδόσεων να υπόσχονται περισσότερα από όσα το μήκους 2,7 μέτρων smart μπορεί να προσφέρει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ