Σε μιαν άλλη εποχή, σε μια διαφορετική γωνιά αυτού του πλανήτη, η παρουσία ενός κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων ανάμεσα στις προδιαγραφές ενός roadster και δη premium θα περνούσε μάλλον απαρατήρητη.
Οχι γιατί οι 156 ίπποι του τετρακύλινδρου συνόλου της Mercedes-Benz φαντάζουν «λίγοι» ώστε να υποστηρίξουν το προφίλ της ανανεωμένης SLK, η οποία μετονομάζεται σε SLC, αλλά γιατί καλώς ή κακώς από τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων συνήθως περιμένεις το κάτι παραπάνω.
Επιστροφή στην πραγματικότητα


Η παρουσία του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου των 1.595 κ.εκ. κάτω από το μακρύ καπό της SLC δεν συνιστά έκπληξη καθώς ο ίδιος κινητήρας τοποθετείται ήδη στις μεγαλύτερες C-Class και C-Class Coupe.
Αντιθέτως, έκπληξη μπορεί να θεωρήσει κανείς το γεγονός ότι η γερμανική φίρμα δεν διστάζει να «παντρέψει» τον μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα βενζίνης που διαθέτει αυτή τη στιγμή στον στόλο της με το νέο, αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων.
Ο παραπάνω συνδυασμός προσφέρεται προαιρετικά –η βασική έκδοση του αυτοκινήτου εξακολουθεί να διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων –εξασφαλίζοντας στην SLC χαρακτηριστικά που έλειπαν ως σήμερα από την γκάμα της.
Δεν θα αργήσεις λοιπόν να εκτιμήσεις την άνεση που το 9G-TRONIC προσφέρει όταν η SLC 180 κινείται εντός των αστικών τειχών, την αποδοτικότητα που χαρίζει σε συνεργασία με το σύστημα start&stop ή τη δυναμική που ενισχύει με τις αλάνθαστες στην αυτόματη λειτουργία και τις άμεσες στη χειροκίνητη διαμόρφωση αλλαγές ταχυτήτων.
Ηρεμη δύναμη


Οπως ήταν αναμενόμενο, οι 156 ίπποι και τα 250 Nm ροπής δεν βάζουν δύσκολα σε ένα πλαίσιο που, παρά τα χρόνια του και τη δεδομένη απουσία σταθερής οροφής, εξακολουθεί να διακρίνεται για τη στιβαρότητά του.
Η δύναμη έρχεται από χαμηλά, χωρίς κενά και, το κυριότερο, χωρίς ξεσπάσματα που θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν την ισορροπία του γερμανικού roadster.
Αλλωστε, εφοδιασμένη με το εξοπλιστικό πακέτο AMG, η Mercedes-Benz SLC βρίσκεται 10 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος, διαθέτει δυναμικότερες ρυθμίσεις αναρτήσεων και τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά χαμηλού προφίλ, δείχνοντας ακόμη και στην ελληνική άσφαλτο ακλόνητη.
Επιλέγοντας μέσω του διακόπτη του Drive Select το πρόγραμμα οδήγησης Sport+ θα πάρεις το καλύτερο από κινητήρα, κιβώτιο και σύστημα διεύθυνσης, με το τελευταίο να διαθέτει ενδεχομένως περισσότερο «βάρος» από όσο ο χαρακτήρας της έκδοσης μπορεί να δικαιολογήσει.
Εκσυγχρονισμός


Η επικαιροποίηση των προδιαγραφών της SLC δεν περιορίστηκε στην προσθήκη νέων κινητήριων συνόλων στην γκάμα της ή στον ανασχεδιασμό των επιφανειών του αμαξώματός της, γεγονός που αντιλαμβάνεσαι από τη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τριάκτινο τιμόνι με τη χορταστική σε πάχος στεφάνη.
Οι προσπάθειες σε ό,τι αφορά τον θάλαμο επιβατών επικεντρώθηκαν στον εκσυγχρονισμό των εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας, καθώς και στην περαιτέρω ενίσχυση της αντιληπτής ποιότητας. Οφείλεις λοιπόν να αναφερθείς στη μεγέθους επτά ιντσών έγχρωμη οθόνη της κεντρικής κονσόλας, στα νέα γραφικά του πίνακα οργάνων, καθώς και στο σύστημα αυτόνομης πέδησης (Αctive Brake Assist), το οποίο μάλιστα αποτελεί, ανεξαρτήτως έκδοσης, αναπόσπαστο κομμάτι του βασικού εξοπλισμού.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ