Οδηγός αγοράς: Με όριο τα 90 γραμμάρια

Ενα ακόμα αδιαπραγμάτευτο πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό του απέκτησε το Peugeot 308,

Peugeot 308
1.6 ΒlueHDi 120
Διαστάσεις (Μ-Π-Υ) : 4,253 – 1,804- 1,457 μέτρα
Κινητήρας: 1.560 κ.εκ.
Ισχύς: 120 ίπποι
Ροπή: 300 Nm
0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 196 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 3,5 λίτρα / 100 χλμ.
Ρύποι: 82 γραμμ. / χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή από: €22.270

Ενα ακόμα αδιαπραγμάτευτο πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό του απέκτησε το Peugeot 308, καθώς μετά την πρόσφατη αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας το γαλλικό μικρομεσαίο hatchback αποτελεί ένα από τα λιγοστά δείγματα της κατηγορίας που εξακολουθεί να προσφέρει την πολυπόθητη… ατέλεια.

Την κύρια «ευθύνη» για την υπεραποδοτικότητα που χαρακτηρίζει το 308 φέρει ο κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ο οποίος παρά την απόδοση των 120 ίππων και των 300 Nm ροπής καταναλώνει, σε μεικτές συνθήκες κίνησης, μόλις 3,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκλύει 82 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο – οκτώ λιγότερα από το νέο όριο κάτω από το οποίο δεν καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας.
Στο πλευρό του τετρακύλινδρου συνόλου στέκεται ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, όπως άλλωστε και το καλορυθμισμένο σύστημα start&stop. Το τελευταίο διακόπτει τη λειτουργία του κινητήρα προτού ακόμα το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί πλήρως, περιορίζοντας στο ελάχιστο δυνατό την άσκοπη κατανάλωση καυσίμου.
Η μείωση του συνολικού βάρους αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που δικαιολογεί τον… δραστικό περιορισμό των ενεργειακών απαιτήσεων του δημοφιλούς Peugeot. Σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη γενιά του, το 308 έχει «χάσει» ως και 140 κιλά, γεγονός το οποίο έχει λειτουργήσει ευεργετικά και για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Οπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς λοιπόν, το Peugeot 308 είναι κάτι παραπάνω από ένα οικονομικό μικρομεσαίο hatchback. O τρόπος με τον οποίο πατάει στην άσφαλτο του επιτρέπει να ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος των προτάσεων που έχει να παρουσιάσει η εν λόγω κατηγορία.
Αντιστοίχως, ο λιτός και απέριττος σχεδιασμός του είναι εκείνος που αναδεικνύει την ποιότητα των χαρακτηριστικών του, λίγο προτού η σκυτάλη περάσει στις προηγμένες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας.
Mercedes-Benz A 180
BlueEFFICIENCY Edition

Κινητήρας: 1.461 κ.εκ., 109 ίπποι
Κατανάλωση: 3,5 λίτρα
Ρύποι: 89 γραμμ. CO2 / χλμ.
Τιμή από: €26.275

Η αριστοκρατική καταγωγή της A-Class δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τη δημιουργία μιας αεροδυναμικά βελτιστοποιημένης έκδοσης η οποία επιχειρεί να μεγιστοποιήσει τα οφέλη που προκύπτουν από έναν χαμηλού κυβισμού πετρελαιοκινητήρα.

Seat Leon
1.6 TDI Ecomotive

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 110 ίπποι
Κατανάλωση: 3,3 λίτρα
Ρύποι: 87 γραμμ. CO2 / χλμ.
Τιμή από: €19.570

Το δημοφιλές Seat αποκτά έναν διαφορετικό ρόλο. Με αφετηρία έναν κινητήρα diesel 1,6 λίτρων και τις εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας της έκδοσης Ecomotive διεκδικεί επάξια τον τίτλο του αποδοτικού.

VW Polo
1.4 TDI BlueMotion
Κινητήρας: 1.422 κ.εκ., 90 ίπποι
Κατανάλωση: 3,4 λίτρα
Ρύποι: 88 γραμμ. CO2 / χλμ.
Τιμή από: €15.630

To πρόσφατα ανανεωμένο Polo επενδύει σε έναν νέο τρικύλινδρο κινητήρα diesel 1,4 λίτρων, ο οποίος στην έκδοση των 90 ίππων διαμορφώνει μια εξαιρετική πρόταση. Tα διακριτικά BlueMotion συνοδεύουν πρόσθετα αεροδυναμικά βοηθήματα.

MINI Hatchback
One D
Κινητήρας: 1.496 κ.εκ., 95 ίπποι
Κατανάλωση: 3,4 λίτρα
Ρύποι: 89 γραμμ. CO2 / χλμ.
Τιμή από: €18.595

Ο νέος, τρικύλινδρος κινητήρας diesel επέτρεψε στην τρίτη γενιά του MINI Hatchback να πλαισιώσει τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό της με την πολυπόθητη οικονομία καυσίμου. Παρά τους 95 ίππους οι επιδόσεις είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk