Στην Κομισιόν για τη ΔΕΗ ο Παναγιωτάκης

Η αποδοτική λειτουργία της χονδρικής αγοράς, το ομαλό άνοιγμα της λιανικής αγοράς, η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και η ουσιαστική μείωση των τιμών για τους καταναλωτές αποτελούν τους βασικούς στόχους της ΔΕΗ.

Η αποδοτική λειτουργία της χονδρικής αγοράς, το ομαλό άνοιγμα της λιανικής αγοράς, η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και η ουσιαστική μείωση των τιμών για τους καταναλωτές αποτελούν τους βασικούς στόχους της ΔΕΗ. Ο πρόεδρος της επιχείρησης κ. Μανώλης Παναγιωτάκης τους παρουσίασε σήμερα, Πέμπτη, στον γενικό διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ντομινίκ Ριστορί και σε άλλους ευρωπαίους αξιωματούχους.
Όπως επεσήμανε ο κ. Παναγιωτάκης, τα προβλεπόμενα από το μνημόνιο για το άνοιγμα της αγοράς πρέπει να εφαρμοστούν προσεκτικά, διαφορετικά θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιχειρείται να επιλυθούν.
Ειδικότερα, όσον αφορά το πρόβλημα με τη χονδρική αγορά, ο πρόεδρος της ΔΕΗ ανέφερε ότι δεν μπορεί να επιλυθεί με νέες στρεβλώσεις, ανάλογες του παρελθόντος, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε ανατιμήσεις της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 60% με 100% και συσσώρευσαν τεράστια οικονομικά προβλήματα στη ΔΕΗ. Η οριστική λύση, σύμφωνα με τον ίδιο, θα έρθει με την αλλαγή του μοντέλου της αγοράς σε target model, με τη σταδιακή μείωση των φόρων, με τη χορήγηση δωρεάν πιστοποιητικών για τις εκπομπές CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) και με την εφαρμογή μιας νέας πολιτικής σε σχέση με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΕΠ).
Ο κ. Παναγιωτάκης ζήτησε την υποστήριξη για τη χορήγηση στην Ελλάδα δωρεάν πιστοποιητικών CO2 στην ηλεκτροπαραγωγή. Τα δωρεάν πιστοποιητικά, όπως υποστήριξε ο ίδιος, θα χρησιμοποιηθούν σε επενδύσεις για την επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων περιορισμού των εκπομπών CO2 έως το 2030.
Για τη λιανική αγορά (το μερίδιο της ΔΕΗ σήμερα είναι στο 94,5%), ο πρόεδρος της ΔΕΗ ανέφερε στους ευρωπαίους αξιωματούχους ότι άνοιγμα της αγοράς χωρίς επενδύσεις, χωρίς ρίσκο και ελάχιστα λειτουργικά κόστη και με στόχο μόνο συνεπείς πελάτες δεν έχει σχέση με τον υγιή ανταγωνισμό και είναι καταδικασμένο να αποτύχει, όπως συνέβη στο πρόσφατο παρελθόν.
«Ένα 50% περίπου της αγοράς, δηλαδή η υψηλή τάση, ο δημόσιος τομέας, οι αγρότες, οι δικαιούχοι κοινωνικών τιμολογίων και οι πελάτες που έχουν κάνει ρυθμίσεις και έχουν μεγάλες οφειλές, είναι κατανάλωση που εξυπηρετεί αποκλειστικά η ΔΕΗ και κανείς ιδιώτης δεν απευθύνεται και δεν μπορεί σήμερα να απευθυνθεί σε αυτούς» τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης.
Πάντως, η ΔΕΗ, όπως σημείωσε ο πρόεδρός της, αντιμετωπίζει θετικά την εμπλοκή οργανισμών όπως τα ΕΛΤΑ στην εμπορία επειδή πιστεύει ότι με τα 1.500 καταστήματά τους σε όλη τη χώρα θα απευθυνθούν σε όλες τις κατηγορίες πελατών με λογικό κέρδος και όχι με κερδοσκοπικές διαθέσεις.
Για τον ΑΔΜΗΕ
Ο πρόεδρος της ΔΕΗ στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα του ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) τονίζοντας ότι η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου ήθελε την πώληση του 66% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ για δημοσιονομικούς λόγους και όχι για το άνοιγμα της αγοράς, καθώς το υφιστάμενο μοντέλο (ΙΤΟ) είναι ένα από τα αποδεκτά τόσο από την ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) όσο και από την ΕΕ.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον επιμείνουν οι θεσμοί στις απόψεις τους, η λύση που θα δοθεί -σύμφωνα με όσα είπε στα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας ο κ. Παναγιωτάκης- πρέπει όπως έχει συμφωνηθεί, να εξυπηρετεί τον ανταγωνισμό, να παράγει ισοδύναμα οικονομικά αποτελέσματα για την ΔΕΗ και να μην οδηγήσει την Επιχείρηση σε κρίση σε βάρος της κοινωνίας, του Δημοσίου και των άλλων μετόχων της.
Από την πλευρά του ο κ. Ριστορί ανάφερε στον πρόεδρο της ΔΕΗ ότι στη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας «δεν θα βρείτε αντιπάλους, αλλά ανθρώπους που θέλουν να βοηθήσουν τη χώρα σας». Προσέθεσε μάλιστα ότι το άνοιγμα της αγοράς στην Ελλάδα δεν πρέπει να οδηγήσει σε ζούγκλα, αλλά πρέπει να γίνει συντεταγμένα.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk