Η Σοφία Βεργκάρα δεν έχει πολλούς λόγους να παραπονιέται. Πρωταγωνιστεί στην ταινία «Καυτή καταδίωξη» παρέα με τη Ρις Γουίδερσπουν, παραμένει, χάρη κυρίως στο «Modern Family», για τρίτη κατά σειρά χρονιά, η πιο ακριβοπληρωμένη σταρ της αμερικανικής τηλεόρασης, οι προτάσεις για ρόλους στο σινεμά πέφτουν βροχή και έχει αποκτήσει έναν αρραβωνιαστικό, τον 38χρονο Τζο Μανγκανέλο, που θα μπορούσε να αποτελεί την αρσενική εκδοχή της –μόνο ένα πράγμα δεν της αρέσει πολύ επάνω του: το ότι είναι τέσσερα χρόνια μικρότερός της.
Η πορεία προς την ευτυχία, το pursuit of happiness που προβλέπεται από τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας των ΗΠΑ, ξεκίνησε για τη Λατίνα στην πόλη Μπαρανκίγια της Κολομβίας, σε μια μεσοαστική οικογένεια με έξι παιδιά. Στα 13 της παραπονιόταν για το μέγεθος του στήθους της και ορκιζόταν στη μητέρα της ότι μόλις έκλεινε τα 18 θα έκανε επέμβαση για να το μικρύνει. Στα 17 της ένας φωτογράφος την είδε να κάνει ηλιοθεραπεία σε μια παραλία. Το διαφημιστικό της Pepsi, στο οποίο οδήγησε αυτή η τυχαία γνωριμία, έκανε αίσθηση. Τη Βεργκάρα όμως δεν την ενδιέφερε η σόουμπιζ. Μόλις ενηλικιώθηκε παντρεύτηκε τον φίλο της από το σχολείο, Τζο Γκονζάλες. Στα 20 απέκτησε τον γιο της Μανόλο. Η οικιακή ηρεμία της οικογενειακής ζωής όμως δεν της προσέφερε αυτά που φανταζόταν. Στα 23 της αποφάσισε να γίνει ξανά μοντέλο. Μερικά χρόνια αργότερα βρήκε μια θέση σε ένα δημοφιλέστατο ενημερωτικό κολομβιανό τοκ σόου όπου αποτελούσε μια κωμική και ανάλαφρη νότα: μια εκθαμβωτικά ωραία κοπέλα που απηύθυνε σε πολιτικούς και διανοούμενους τα πιο προφανή ερωτήματα με προσποιητή αφέλεια και περίσσιο νάζι. Το σουξέ της ήταν μεγάλο και δεν πέρασε πολύς καιρός για να αρχίσει να της φαίνεται μικρή η πατρίδα της για να χωρέσει τη φιλοδοξία της.
Η Σοφία Βεργκάρα με τη Ρις Γουίδερσπουν, σε σκηνή από τη ταινία «Καυτή καταδίωξη».

Στα µέσα της δεκαετίας του ’90 η Σοφία Βεργκάρα μετακόμισε στο Μαϊάμι. Εκεί ξεκίνησε να παρουσιάζει μια ταξιδιωτική εκπομπή στο μεγαλύτερο από τα δύο κανάλια που απευθύνονταν στον ισπανόφωνο, λατινογενή πληθυσμό της Βόρειας Αμερικής. Μέσα σε μερικούς μήνες κάθε άνθρωπος στις ΗΠΑ που έλεγε «hola» αντί για «hello» ήταν ικανός να αναγνωρίσει το πρόσωπό της. Το επόμενο φυσικό βήμα ήταν η προσπάθεια για καριέρα στον κινηματογράφο. Τότε αποφάσισε να σκουρύνει και τα μαλλιά της. Η αλήθεια είναι πως αναγκάστηκε να το κάνει γιατί οι επαγγελματίες του Χόλιγουντ δεν είχαν ιδέα πώς να αντιμετωπίσουν μια φυσική ξανθιά από την Κολομβία. «Επρόκειτο για τρομερή άγνοια. Θεωρούσαν ότι πρέπει όλες να μοιάζουμε με τη Σάλμα Χάγεκ» δηλώνει σήμερα η καστανή σταρ. Για περίπου μια δεκαετία τα πράγματα δεν πήγαιναν ακριβώς κατ’ ευχήν και αν εξαιρέσουμε κάποιες σύντομες παρουσίες σε μεγάλες αμερικανικές παραγωγές η μόνη ισχυρή δόση δημοσιότητας που έλαβε η 42χρονη σήμερα ηθοποιός οφειλόταν στη φήμη ότι είχε συνάψει δεσμό με τον Τομ Κρουζ (ή τον Ενρίκε Ιγκλέσιας). Και ύστερα ήρθε το «Modern Family» (σειρά που υπάρχει και σε ελληνική εκδοχή και προβάλλεται από το Mega ως «Μοντέρνα οικογένεια»).

Ο ρόλος της Γκλόρια της χάρισε γρήγορα παγκόσμια φήμη και 4 υποψηφιότητες για βραβείο ΕΜΜΥ. Την έκανε επίσης πολύ πλούσια. Οχι γιατί η αμοιβή της από τη σειρά είναι τεράστια, αλλά διότι εκτίναξε στα ύψη τα κέρδη από τις άλλες επαγγελματικές δραστηριότητές της, οι οποίες περιλαμβάνουν κατά βάση την αποκλειστική προώθηση διαφόρων προϊόντων. Ανέκαθεν κέρδιζε πολλά χρήματα από τα συμβόλαια για endorsements, όμως από τη στιγμή που η αναγνωρισιμότητα του ονόματός της ξεπέρασε τα όρια που έθετε αρχικά η καταγωγή της, η Βεργκάρα έγινε πάμπλουτη. Αυτό της δίνει τη δυνατότητα να μην ασχολείται με την κριτική που της ασκείται. Εχει άλλωστε κατηγορηθεί πολλάκις ότι προβάλλει μια μονοδιάστατη και στερεοτυπική εικόνα πονηρού θηλυκού, λατίνας γυναίκας, αλλά εκείνη ποσώς ενδιαφέρεται να λογοδοτήσει στον οποιοδήποτε. Προφανώς θεωρεί πως έχει κάθε δικαίωμα να χαίρεται την επιτυχία της, φωτογραφιζόμενη για παράδειγμα επάνω σε κότερα στη Μύκονο –ένα από τα πιο αγαπημένα της μέρη στον κόσμο. Θεωρεί πως τίποτε δεν της χαρίστηκε. Χρειάστηκε να περάσει πολλές δυσκολίες για να βρεθεί στη σημερινή, φαινομενικά, ανέφελη κατάσταση. Υπήρξε single mother από τα 20 της, έχασε τον μεγάλο της αδελφό όταν αυτός απήχθη και τελικά δολοφονήθηκε, βοηθούσε επί δέκα χρόνια τον μικρό της αδελφό να απεξαρτηθεί από τα ναρκωτικά, πέρασε καρκίνο του θυρεοειδούς στα 28 της. Τον περασμένο μήνα πυροδότησε δημόσια συζήτηση στις ΗΠΑ όταν βρέθηκε σε δικαστική διαμάχη με τον πρώην σύντροφό της, ο οποίος ζητεί την κηδεμονία των δύο εμβρύων που δημιούργησαν μαζί μέσω τεχνητής γονιμοποίησης και τα οποία βρίσκονται παγωμένα σε κάποιο εργαστήριο. Εκείνος επιθυμεί να τα φέρει στον κόσμο χρησιμοποιώντας παρένθετη μητέρα και να τα μεγαλώσει ο ίδιος, εκείνη θεωρεί πως θα έπρεπε να είναι αυτή αποκλειστικά υπεύθυνη για την τύχη τους.
Ολες αυτές οι περιπέτειες μπορεί και να ευθύνονται, τρόπον τινά, για την καλή τύχη της. Διότι αυτές πιθανώς να ευθύνονται εν μέρει για τη φιλοσοφημένα υπονομευτική χιουμοριστική στάση της απέναντι στη ζωή. Οι παραγωγοί της σειράς «Modern Family» δηλώνουν πως αυτό που τους έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση όταν την πρωτοείδαν, και εκείνο που τη βοήθησε να ξεχωρίσει στην οντισιόν, ήταν το γεγονός πως παρά την εντυπωσιακή εμφάνισή της ήταν ταυτοχρόνως πραγματικά αστεία. Η Ρις Γουίδερσπουν έχει πει πως δεν είχε γοητευτεί άλλη φορά σε τέτοιον βαθμό από κανέναν άλλον άνθρωπο στη ζωή της. Και δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί πως η Βεργκάρα διαθέτει χαρακτηριστικά που την καθιστούν αξιαγάπητη: αίσθηση του χιούμορ, όσον αυτοσαρκασμό είναι αναγκαίος για να μη φαίνεται επιθετικό το σεξαπίλ της, αλλά και τόσο χαρακτηριστική προφορά, που αναγκαστικά δημιουργεί ξεκάθαρη αίσθηση ταυτότητας.
Το (ελαφρώς χονδροκομμένο) χιούμορ της, πάντως, αποτελεί τον βασικό παράγοντα για την επιτυχία της. Βοηθά τις γυναίκες να μην αισθάνονται απειλή από το κάλλος της και δημιουργεί ταυτόχρονα στους άνδρες την αίσθηση πως αυτή είναι μια κουκλάρα με την οποία θα μπορούσαν ενδεχομένως να περνάνε και καλά. Τζακπότ δηλαδή. Πρόσφατα, στην εκπομπή του δημοφιλούς αμερικανού παρουσιαστή Τζίμι Κίμελ, ο οποίος αναγκάζει τους καλεσμένους του να διαβάζουν δυνατά άσχημα ή κακεντρεχή σχόλια που έχουν γραφτεί για εκείνους στο Twitter, η Βεργκάρα έπρεπε να αναγνώσει, κοιτάζοντας την κάμερα, το εξής συμπέρασμα: «Η Σοφία Βεργκάρα μιλάει σαν να έχει όλη την ώρα ένα πέος στο στόμα της». «Γιατί είναι πρόβλημα το να έχω ένα πέος στο στόμα μου;» απάντησε αστραπιαία με τσαχπινιά και δυναμισμό μαζί. Γυναίκες και άνδρες θεατές γέλασαν μαζί της. Εντάξει, οι δεύτεροι έπλασαν αμέσως και κάποιες φαντασιώσεις.
Η ταινία «Καυτή καταδίωξη» προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ