«Τον σκότωσαν οι κοριοί στην καμπίνα»

«Εναν 54χρονο συνάδελφό μας, πατέρα τριών παιδιών, εργαζόμενο σε εταιρεία μεταφορών στον Ασπρόπυργο, τον σκότωσαν οι

«Εναν 54χρονο συνάδελφό μας, πατέρα τριών παιδιών, εργαζόμενο σε εταιρεία μεταφορών στον Ασπρόπυργο, τον σκότωσαν οι… κοριοί που είχαν τα στρώματα του καραβιού και του είχαν προκαλέσει τεράστια μόλυνση. Ετσι είχε μοναδική λύση να κοιμηθεί στην καμπίνα του φορτηγού του στο δεύτερο γκαράζ όπου ξέσπασε πυρκαγιά και έτσι χάθηκε στις φλόγες. Από τους εννέα αγνοουμένους (σ.σ.: πλην του Γ. Δούλη) οι έξι είναι οδηγοί λεωφορείων ηλικίας 35-55 ετών από την Αττική, το Λάκκωμα Χαλκιδικής, τη Μελίκη Ημαθίας και τη Θεσσαλονίκη που απέφυγαν να στοιβαχτούν σε τετράκλινες δυσώδεις καμπίνες και εγκλωβίστηκαν στο δεύτερο γκαράζ που τυλίχθηκε στις φλόγες. Ενας από τους αγνοούμενους συναδέλφους, από τη Χαλκιδική, είχε έναν συνοδηγό επίσης μέσα στο φορτηγό ο οποίος βούτηξε στη θάλασσα και τώρα νοσηλεύεται με σοβαρά εγκαύματα στο νοσοκομείο του Μπρίντιζι. Αλλοι οδηγοί για να στεγνώσουν από το νερό έπεφταν για λίγα λεπτά στο πυρακτωμένο κατάστρωμα. Ευτυχώς που δύο οδηγοί από τη Θεσσαλονίκη είχαν απομείνει στο σαλόνι ως τις 4.30 το πρωί, αντελήφθησαν πρώτοι την πυρκαγιά και επικοινώνησαν με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας. Εκείνος ήταν που όταν συνήλθε από το σοκ ενημέρωσε τα ελληνικά λιμεναρχεία, τα οποία ως τότε δεν είχαν ιδέα». Αυτό ανέφερε στο «Βήμα» υπεύθυνος εταιρείας μεταφορών που είχε επαφή στη διάρκεια της καταστροφής με σειρά αγνοουμένων και άλλων επιβατών του οχηματαγωγού «Νorman Atlantic».
Την ίδια ώρα νέες διαστάσεις παίρνει πόρισμα 950 σελίδων που είχε συνταχθεί στις 26 Φεβρουαρίου 2014 από τον ανώτατο αξιωματικό του υπουργείου Ναυτιλίας κ. Γιώργο Μπούρα σχετικά με μετακινήσεις στα πλοία της γραμμής Ελλάδας – Ιταλίας δεκάδων χιλιάδων φορτηγών υπέρβαρων ή με εύφλεκτο φορτίο που δεν ελέγχονταν από τους λιμενικούς. Σε αυτό προσδιορίζεται η εμπλοκή 15 λιμενικών οι οποίοι φέρεται να «διευκόλυναν» κυρίως έξι-επτά εταιρείες μεταφορών στη διέλευση – χωρίς ζύγιση – υπέρβαρων και επικίνδυνων φορτίων. Και αυτό διότι δεν μπορούσαν να συγκρατηθούν από τα συστήματα πρόσδεσης («αίχμανσης») των πλοίων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν συγκρούσεις ή «τριβές» στις λαμαρίνες που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά. Το πόρισμα αυτό όμως κρατήθηκε στα συρτάρια του υπουργείου Ναυτιλίας και στάλθηκε στον εισαγγελέα μόλις προ μερικών ημερών, ενώ ο συντάκτης της έκθεσης αποστρατεύθηκε…
Διαπιστώνεται επίσης ότι τα πλοία που εκτελούσαν τα τελευταία χρόνια δρομολόγια στη γραμμή διέθεταν μόνο τετράκλινες καμπίνες όπου κυρίως στοιβάζονταν οι οδηγοί φορτηγών – συνήθως το 70%-80% των επιβατών. Ετσι σχεδόν οι μισοί προτιμούσαν τη «ζεστασιά» της καμπίνας των οχημάτων τους, με μοιραία αποτελέσματα. Μάλιστα η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος σε έγγραφο προς τις αρμόδιες κρατικές αρχές επεσήμανε την «απουσία ιατρού στα πλοία της γραμμής, την επιλογή πελατών κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου σε βάρος των φορτηγών αυτοκινήτων μας και τη μη πιστή τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφαλείας».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk