Ενα εναλλακτικό σχέδιο για την «Πόλη του Μέλλοντος», βασικό χαρακτηριστικό της οποίας είναι κίνηση στους δρόμους χωρίς φωτεινούς σηματοδότες, παρουσιάζει ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Καραθανάσης σε βιβλίο που εξέδωσε πρόσφατα.
Σύμφωνα με το συγγραφέα, η διαφορά αυτής της ιδανικής πόλης εν σχέση με τις ήδη υπάρχουσες, που την κάνουν τόσο ενδιαφέρουσα και με τόσα πολλά πλεονεκτήματα είναι τα εξής:
1)Δημιουργούνται μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα (Ο.Τ) με πλευρές 350.00 μ x 400.00 μ, μεγαλύτερα ή και μικρότερα που επαναλαμβάνονται όπως τα τετράγωνα μιας σκακιέρας.
Γύρω από αυτά τα Ο.Τ. τρέχουν Λεωφόροι χαμηλότεροι των Ο.Τ. περίπου 1,50 μ. Μπορεί δε να γίνουν και άλλες πόλεις όπως κυκλικής μορφής κλπ
2)Στις κορυφές των Ο.Τ. δημιουργούνται τύποι κυκλικών κόμβων είτε ανισόπεδοι είτε ισόπεδοι.
3)Το Ο.Τ. χωρίζεται σε εννέα οικόπεδα στα οποία χτίζονται στα οκτώ περιμετρικά πολυκατοικίες και μονοκατοικίες. Στο μεσαίο οικόπεδο δημιουργείται παιδική χαρά, παιδικός σταθμός, νηπιαγωγείο και διάφορα καταστήματα.
4)Τα αυτοκίνητα των κατοίκων μπαίνουν στο υπόγειο των οικοπέδων από τις Λεωφόρους χωρίς να χρειάζεται να μπαίνουν μέσα στα Ο.Τ.
5) Το σπουδαιότερο όμως όλων είναι ότι στα μέσα των Ο.Τ. υπάρχουν άνετες πεζογέφυρες που ενώνουν όλα τα Ο.Τ. μεταξύ τους, έτσι ώστε οι κάτοικοι να μπορούν να διασχίζουν όλη την πόλη πεζοί ή με τα ποδήλατα τους, χωρίς να συναντούν αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τον κ. Καραθανάση, τα μεγάλα πλεονεκτήματα θα είναι:
α)Δε θα υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες στους κόμβους που είναι κυκλικοί
β)Δε θα γίνονται τροχαία δυστυχήματα μέσα στα Ο.Τ. διότι δε θα κυκλοφορούν αυτοκίνητα εκτός ασθενοφόρων, πυροσβεστικών και άλλων οχημάτων δημοσίας χρήσης.
γ) Θα υπάρχει μεγάλη συστάδα δέντρων γύρω από τα Ο.Τ. ενδεχομένως και υαλόφρακτες που θα προφυλάσσουν τους κατοίκους από τα καυσαέρια και το θόρυβο.
δ)Οι κάτοικοι θα ρίχνουν τα απορρίμματα μέσα από τα Ο.Τ. σε χοάνες που θα βρίσκονται πάνω από τους κάδους στα πεζοδρόμια των Λεωφόρων.
ε)Δε θα γίνονται ληστείες γιατί σε περίπτωση κινδύνου θα κλείνουν οι γκαραζόπορτες που θα βρίσκονται στις εισόδους του κάθε Ο.Τ. από τα security και την αστυνομία
στ)Θα μπορεί να γίνει μεγάλο εμπορικό κέντρο με ορισμένο αριθμό Ο.Τ. Θα δημιουργηθούν πεζόδρομοι που οι επισκέπτες είτε πεζοί είτε με τα ποδήλατα τους θα περνούν πάνω από τις Λεωφόρους με τις πεζογέφυρες που υπάρχουν στα μέσα των Ο.Τ. χωρίς να συναντούν αυτοκίνητα.
ζ)Θα μπορούν να δημιουργούνται μεγάλα πάρκα, πολυτεχνεία πανεπιστήμια, νοσοκομεία κλπ. ενώνοντας πολλά Ο.Τ. μαζί.
Ποιος είναι ο Δημήτρης Καραθανάσης
Γεννήθηκε στις 13/01/1935 στον Πειραιά. Τελείωσε το Λύκειο το 1953. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο της Βιέννης και πήρε το δίπλωμα του το 1961.
Από το 1963 μέχρι το 2014 εκπόνησε τα σχέδια και κατασκεύασε περισσότερες από 30 πολυκατοικίες στην Αττική.
Επίσης εκπόνησε τα σχέδια για πολλές αξιόλογες μονοκατοικίες, ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, κτίρια γραφείων και μεγάλα συγκροτήματα κατοικιών.
Το 2014 ασχολήθηκε με την σχεδίαση μιας πρωτοποριακής ιδανικής πόλης χωρίς αυτοκίνητα και σηματοδότες με πολλά πλεονεκτήματα από τις ήδη υπάρχουσες.



