Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας στο όρος Οθρυς

Την παραίτησή του από τη θέση του πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ υπέβαλε στον υπουργό Υποδομών, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, ο επικεφαλής της εταιρίας, κ. Κώστας Σπηλιόπουλος στο περιθώριο της ολοκλήρωσης της διάνοιξης της σήραγγας στο όρος Οθρυς, ενός από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα που εκτελούνται στη χώρα.

Την παραίτησή του από τη θέση του πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ υπέβαλε στον υπουργό Υποδομών, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, ο επικεφαλής της εταιρίας, κ. Κώστας Σπηλιόπουλος στο περιθώριο της ολοκλήρωσης της διάνοιξης της σήραγγας στο όρος Οθρυς, ενός από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα που εκτελούνται στη χώρα.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, με την παράδοσή του σε σιδηροδρομική κυκλοφορία ο χρόνος της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα συντομεύσει κατά μία ώρα και θα επιτρέψει την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας του δικτύου.
Ο προϋπολογισμός μελέτης του έργου ήταν 324 εκατ. ευρώ. Κατά το διαγωνισμό η ανάδοχος εταιρεία, ΑΚΤΩΡ έδωσε έκπτωση 35,31% και έτσι το συμβατικό ποσό της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 209,7 εκατ. ευρώ. Ο τελευταίος ΑΠΕ έκλεισε στα 206,9 εκ. €, λιγότερα από το συμβατικό αντικείμενο κατά 2,8 εκ. €. Το έργο ολοκληρώνεται εντός της συμβατικής προθεσμίας, δηλαδή έως 31/12/2014, αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ.
Το έργο περιελάμβανε:
– Την κατασκευή δίδυμης Σήραγγας (ΣΣ6) με υπόγεια διάνοιξη, μήκους 6,4 χλμ, με πρόβλεψη ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής επί σταθερής επιδομής (slab track) ανά κλάδο σήραγγας και την κατασκευή συνδετήριων σηράγγων ανά 500μ κατά μήκος της σήραγγας για λόγους ασφαλείας. «Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη σήραγγα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες των Βαλκανίων» αναφέρει η εταιρία.
– Την κατασκευή πέντε σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μ, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση. Κατασκευάστηκαν με τα πλέον σύγχρονα συστήματα σεισμικής απόκρισης τεχνικών έργων.
– Την κατασκευή τεχνικού Σήραγγας (ΣΣ5) με υπόγεια διάνοιξη συνολικού μήκους 432,50μ. Πρόκειται για σιδηροδρομική σήραγγα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.
– Την κατασκευή διδύμου cut & cover μετά την έξοδο της σήραγγας (ΣΣ6) μήκους εκάστου κλάδου 630μ.
– Την κατασκευή έργων οδοποιίας για τις ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων αγροτικών εκτάσεων και την αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας του Επαρχιακού Δικτύου.
– Την κατασκευή υδραυλικών έργων αποστράγγισης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, την κατασκευή επιχωμάτων-ορυγμάτων στο ανοιχτό έργο και εργασίες προς ικανοποίηση των υφισταμένων περιβαλλοντικών όρων του έργου.
«Το έργο έχει κατασκευαστεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές, ώστε να πληροί τους όρους διαλειτουργικότητας των σύγχρονων ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών δικτύων και με δυνατότητα να αναπτύσσονται με ασφάλεια ταχύτητες συρμών έως και 160 km/h» τονίζει η εταιρία.
Ο κ. Σπηλιόπουλος ευχαρίστησε τον κ. Χρυσοχοϊδη, τον υφυπουργό κ. Μ. Παπαδόπουλο και τον γενικό γραμματέα κ. Ν. Σταθόπουλο, οι οποίοι στήριξαν την εταιρεία στις αποφάσεις που πήρε προκειμένου να ολοκληρωθεί ένα δύσκολο έργο με πολλές εμπλοκές, καθώς και τόσο το ΔΣ όσο και το προσωπικό της εταιρίας.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk