Γ. Μώραλης:«Ο Πειραιάς δεν έχει έσοδα από τη λειτουργία του λιμανιού»

Την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου ο δήμαρχος Πειραιά, μίλησε στον Βήμα fm για τον ΟΛΠ και τα οικονομικά του Δήμου Πειραιά

Την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης μίλησε στους Βασίλη Χιώτη, Νότη Παπαδόπουλο και Γιώργο Παπαχρήστο για τον ΟΛΠ και τα οικονομικά του Δήμου Πειραιά.{{{ audio1 }}}

Για τα οικονομικά του Δήμου Πειραιά

«Αυτό που επιχειρούμε εμείς είναι να μαζέψουμε την κατάσταση και να κάνουμε αυτήν την περίοδο ένα σωστό προϋπολογισμό, για να μπορέσει να προχωρήσει ο Δήμος. Και για να γίνει αυτό, πρέπει να υπάρξουν συνέργειες, με ιδιώτες ή εταιρείες που θέλουν να πάρουν πρωτοβουλίες όπου ο Δήμος δεν έχει τη δυνατότητα.»

Για το λιμάνι και το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης

«Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία. Μια πόλη-λιμάνι να μην έχει το οποιοδήποτε έσοδο από τη λειτουργία του λιμανιού. Ο Πειραιάς δεν έχει κανένα έσοδο από τη λειτουργία του λιμανιού. Μπορούμε πιο εύκολα να συνεννοηθούμε με έναν ΟΛΠ δημόσιου χαρακτήρα και να χαράξουμε μια συνολική πορεία ανάπτυξης. Μηδενικά έσοδα έχουμε… Λέμε στην κυβέρνηση ότι ο Δήμος Πειραιά και ενδεχομένως και οι Δήμοι Κερατσινίου και Περάματος, διότι έχουν κι αυτοί μια αντίστοιχη επιβάρυνση στις πόλεις τους, δεν μπορούμε δημόσιο έσοδο με το μοντέλο που ο ΟΛΠ υποστηρίζει, του δημοσίου χαρακτήρα. Ως δήμαρχος του Πειραιά, θέλουμε πρώτα να έχει όφελος η πόλη. Και αυτό νομίζουμε ότι μπορεί να γίνει με το δημόσιο χαρακτήρα του ΟΛΠ. Πιστεύομε ότι μπορούμε με το δημόσιο χαρακτήρα του να συνεννοηθούμε καλύτερα και να χαράξουμε μια ενιαία στρατηγική και έχουμε προτείνει μια εναλλακτική: σε περίπτωση που η δική μας θέση είναι μειοψηφία και προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, στη ζώνη του Πειραιά για την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα να δημιουργηθεί ένα δημοτικό λιμενικό ταμείο, ώστε να μπορέσει ο Δήμος Πειραιάς να λειτουργήσει το κομμάτι του λιμανιού που αναλογεί στην ιστορία.»

Ολόκληρη η συνέντευξη του δημάρχου Πειραιά:

«Σημαντική η κοινωνική διάσταση του Χριστουγεννιάτικου Bazaar στο ΣΕΦ»

«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για τη διοργάνωση του τετραήμερου Χριστουγεννιάτικο Bazaar βιβλίου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και ευχαριστώ τον ΒΗΜΑ FM για την πρωτοβουλία αυτή. Η κοινή αυτή δράση του ΒΗΜΑ FM και του Δήμου Πειραιά αποτελεί σημαντικό γεγονός για την πόλη μας. Ο Πειραιάς είναι μια πόλη με πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Το Bazaar βιβλίου έχει μόνο να δώσει στον Πειραιά, είναι μια σημαντική βοήθεια αφού μέσω της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης, τα χρήματα θα πάνε στους απόρους και στους αστέγους της πόλης. Παράλληλα οι εκδηλώσεις που διοργανώνετε θα είναι μια καλή ευκαιρία αυτό το τετραήμερο οι πειραιώτες και όσοι επισκεφθούν το ΣΕΦ να περάσουν όμορφα με τις οικογένειες σε γιορτινό περιβάλλον ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ότι βιβλία θέλουν με μόνο ένα ευρώ. »

«Ο αγώνας δρόμου για παιδιά Fit Kids Run ενισχύει τα δημοτικά σχολεία της πόλης»

«Το Fit Kids Run είναι μια πρωτοβουλία για μικρά παιδιά, είναι ένας αγώνας δρόμου γύρω από το Δημοτικό Θέατρο την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου στις 11:00. Υπάρχει και σε αυτό το δρώμενο μια κοινωνική διάσταση καθώς θα υπάρξει προσφορά από την Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας ενός πλήρους φαρμακείου σε όλα τα δημοτικά σχολεία του Πειραιά. Δυστυχώς ακόμη και αυτό το απαραίτητο για κάθε σχολείο δεν υπάρχει στον Πειραιά. Επιχειρούμε, γενικά ως δημοτική Αρχή, να γίνονται συνέργειες ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε στους δημότες πράγματα που δεν έχει τη δυνατότητα ο Δήμος να κάνει λόγω της τραγικής οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται.»

«Δύσκολη η οικονομική κατάσταση του Δήμου Πειραιά αλλά θα τα καταφέρουμε»

«Γνωρίζαμε ότι ο Δήμος Πειραιά ήταν σε κακή οικονομική κατάσταση, ήταν γνωστό σε όλους όσοι ασχολούνται με την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά τα βρήκα χειρότερα από όσο περίμενα. Είναι ένας Δήμος με πολύ μεγάλες υποχρεώσεις, τόσο μεγάλες που τα έσοδά του δεν μπορούν να τις καλύψουν. Γι΄ αυτό υπάρχει πολύ μεγάλος δανεισμός και έχει σημαντικά προβλήματα για να λειτουργήσει, όχι μόνο για να μπορέσει να συνδράμει ή να λάβει αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, αλλά για να μπορεί να λειτουργήσει, να πληρώνει τη μισθοδοσία των υπαλλήλων, τις δανειακές του υποχρεώσεις και τα ανελαστικά του έξοδα. Αυτό δεν μπορεί να αλλάξει εύκολα την ίδια στιγμή που η χώρα βρίσκεται σε παρατεταμένη κρίση και δεν μπορείς εύκολα να περιμένεις βοήθεια από την κεντρική εξουσία. Προσπαθούμε να «μαζέψουμε» αυτή την κατάσταση, να καταρτίσουμε ένα σωστό προϋπολογισμό, ώστε να δούμε πως μπορεί να προχωρήσει ο Δήμος. Γι αυτό λέγαμε προεκλογικά και το υποστηρίζουμε ακόμα ότι ο Δήμος Πειραιά έχει ανάγκη από συνέργειες, με ιδιώτες, που θέλουν να συνδράμουν, με πρωτοβουλίες που μπορούμε να αναλάβουμε από κοινού. Δεν ξέρω που θα οδηγήσει αυτό, είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση, θα βάλουμε τα δυνατά μας και θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε.»

«Ο Δήμος Πειραιά έχει μηδενικά έσοδα από το λιμάνι»

«Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία μια πόλη-λιμάνι να μην έχει το οποιοδήποτε έσοδο από τη λειτουργία του λιμανιού. Ο Δήμος Πειραιά έχει μηδενικά έσοδα από το λιμάνι. Είναι επίσης αντικειμενικό ότι η λειτουργία του λιμανιού επιβαρύνει την πόλη. Ο Πειραιάς θα πρέπει να έχει πόρους από το λιμάνι είτε είναι δημοσίου χαρακτήρα είτε είναι Αμερικάνικο, είτε είναι Κινέζικο ή οτιδήποτε άλλο.»

«Σαφέστατα προτιμούμε το δημόσιο χαρακτήρα. Μπορούμε να συνεννοηθούμε πιο εύκολα με έναν δημόσιο ΟΛΠ και να χαράξουμε από κοινού μια στρατηγική για την ανάπτυξη του Πειραιά. Από τη συνολική λειτουργία του λιμανιού ούτε ο Πειραιάς, ούτε οι Δήμοι Κερατσινίου και Περάματος οι οποίοι επίσης επιβαρύνονται δεν έχουν έσοδα. Το μοντέλο του δημοσίου χαρακτήρα που υποστηρίζει ο ΟΛΠ και ισχύει στο 97% των λιμανιών όπως είναι το Ρότερνταμ, το Άμστερνταμ, η Βαρκελώνη, η Μασσαλία έχουν ανταποδοτικά οφέλη οι πόλεις, οι Δήμοι. Ως Δήμαρχος του Πειραιά με ενδιαφέρει να έχει όφελος η πόλη μου.»

«Θέλω να παραμείνει δημόσιος ο ΟΛΠ γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε να συνεννοηθούμε πιο εύκολα. Οφείλω να διεκδικήσω μαζί με την ομάδα μου και το Δημοτικό Συμβούλιο κάτι το οποίο είναι απαραίτητο.»

« Έχουμε τρομερά οικονομικά προβλήματα και η επιβάρυνση από τη λειτουργία του λιμανιού είναι τόσο μεγάλη που αξίζουμε και δικαιούμαστε ανταποδοτικά οφέλη. Και θα το θέσουμε είτε παραμείνει ο ΟΛΠ στο δημόσιο, είτε προχωρήσει η κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση του 67%.»

«Προτείναμε μια εναλλακτική πρόταση. Στη Ζώνη του Πειραιά, δηλαδή στην κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα να δημιουργηθεί ένα Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ο Δήμος Πειραιά το κομμάτι του λιμανιού που αναλογεί στην ιστορία του.»

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk