• Αναζήτηση
  • Αύξηση στην εγγραφή εμπορικών πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο

    Θετικά είναι τα στοιχεία για την πορεία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για το 9μηνο του 2014.

    Θετικά είναι τα στοιχεία για την πορεία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για το 9μηνο του 2014.
    Τα στοιχεία αφορούν οικονομικά δεδομένα της ελληνικής ναυτιλίας, την εξέλιξη εγγραφών και διαγραφών Ποντοπόρων Πλοίων (άρθρου 13 ΝΔ2687/53), καθώς και των εγκατεστημένων ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα.
    Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, κατά την χρονική διάρκεια του πρώτου εννιαμήνου του 2014, διαφαίνεται αύξηση των εγγεγραμμένων ποντοπόρων πλοίων (άρθρου 13 ν.δ. 2687/53) στο ελληνικό νηολόγιο, με ταυτόχρονη αύξηση της χωρητικότητας κατά 1.000.000 κ.ο.χ.(grt) περίπου. Επίσης ο συνολικός αριθμός των υπαχθέντων στο άρθρο 13 ν.δ.2687/53 ποντοπόρων πλοίων, για το εννιάμηνο 2014, ανέρχεται στα 39 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2.967.414 κ.ο.χ.(grt), παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2013.
    Παράλληλα, σημειώνεται εμφανής τάση εγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο νεότευκτων πλοίων κατηγορίας Δεξαμενόπλοιων – Υγραεριοφόρων (Liquid Natural Gas carriers), και Δεξαμενόπλοιων μεταφορικής ικανότητας τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers), «προσδίδοντας στην ελληνική σημαία επιπρόσθετα ποιοτικά χαρακτηριστικά και μειώνοντας τον μέσο όρο του ηλικιακού προφίλ του ελληνικού στόλου». Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά το 50% του στόλου είναι ηλικίας νεότερης των 10 ετών, έναντι 12,7 που είναι ο μέσος όρος των ετών του παγκοσμίου στόλου.
    Αναφέρεται ακόμη ότι «παρά την δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία και την κρίση στο τομέα της ναυλαγοράς, ο συνολικός αριθμός: (α) των εγκατεστημένων γραφείων, δυνάμει του άρθρου 25 του Ν. 27/75, στην Ελλάδα αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιρειών και υπαγόμενων ελληνικών εταιρειών στις διατάξεις αυτές, (διαχειριστριών, ναυλομεσιτικών και λοιπών δραστηριοτήτων) και (β) των εγγεγραμμένων ενεργών ναυτικών εταιρειών (Ν.Ε.) που έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Ν. 959/79, παρέμεινε σταθερός κατά το πρώτο εννιάμηνο του έτους 2014».
    Επιπλέον, επισημαίνεται, για την ίδια χρονική περίοδο παρουσιάστηκε αύξηση στον αριθμό των δηλωθέντων ως διαχειριζομένων πλοίων από τα ναυτιλιακά γραφεία του άρθρου 25 του Ν.27/75. Συγκεκριμένα δηλώθηκαν 578 αναλήψεις διαχείρισης πλοίων, με τον συνολικό αριθμό των διαχειριζομένων πλοίων να ανέρχεται σε 3.900 πλοία.
    Ακόμη σημαντική αύξηση σημειώθηκε στον αριθμό των ενεργών ναυτιλιακών εταιρειών πλοίων αναψυχής (ΝΕΠΑ) που έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Ν. 3182/03, κατά το πρώτο εννιάμηνο του έτους 2014 καθότι αυτός ανήλθε στις 1.270, με αύξηση 70 εταιρειών σε σχέση με το τέλος του έτους 2013.
    Σε ό,τι αφορά την συνεισφορά την Ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, το συνολικό ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος για το Α` εξάμηνο 2014, ανέρχεται στο ποσό των 7.452,3 δις ευρώ έναντι 5,826 δις ευρώ για το αντίστοιχο Α΄ εξάμηνο 2013. Επιπροσθέτως στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, οι παραγγελίες πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 371 πλοία [(άνω των 1.000 ο.χ. (gt)] συνολικής μεταφορικής ικανότητας 32,6 εκ. dwt.
    Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται ακόμη ότι οι παραγγελίες της ελληνικής πλοιοκτησίας εξακολουθούν να υποδηλώνουν μια τάση διαφοροποίησης προς εξειδικευμένους τύπους πλοίων, όπως τα LNG με αυξημένα ποιοτικά χαρακτηριστικά.
    Κοινωνία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Γύρω από 10 τραπέζια… Το γλυπτό της Yinka Snonibare παριστάνει ένα μικρό κορίτσι το οποίο έχει φτερά στους ώμους. Ενα έργο τέχνης με... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk