Πτώση της γερμανικής καταναλωτικής εμπιστοσύνης το Σεπτέμβριο καταδεικνύουν τα πρόδρομα στοιχεία της μηνιαίας έρευνας του γερμανικού ινστιτούτου Gfk( Gesellschaft fur Konsumforschung) που δόθηκαν σήμερα Τετάρτη στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με το Gfk η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γερμανία υποχώρησε στις 8,6 μονάδες το Σεπτέμβριο από τις 8,9 μονάδες τον Αύγουστο, σημειώνοντας κάμψη για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο του 2013.

Το ινστιτούτου αποδίδει την πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη κλιμάκωση της κατάστασης στο Ιράκ, το Ισραήλ και την Ανατολική Ουκρανία, καθώς και στη σταδιακή επιτάχυνση του «σπιράλ» των κυρώσεων στη Ρωσία, υπογραμμίζοντας πως η αβεβαιότητα σε σχέση με τις οικονομικές εξελίξεις στη Γερμανία έχει αυξηθεί σημαντικά.

Το Gfk σημειώνει πως οι καταναλωτές αρχίζουν να λαμβάνουν υπόψη την εντεινόμενη γεωπολιτική κατάσταση στην αξιολόγησή τους για το πώς η γερμανική οικονομία θα αναπτυχθεί τους επόμενους μήνες και ως εκ τούτου , αναμένουν ότι η οικονομία θα επιβραδυνθεί.