Η σημαντικότερη έκθεση αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, αυτή του Detroit βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη με τα δεκάδες σημαντικά εκθέματα να αποδεικνύουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία υλοποιεί ήδη τα σχέδια της για την επόμενη δεκαετία.

Ανάμεσά τους αρκετά «πράσινα» μοντέλα -υβριδικά που φορτίζουν και από την πρίζα και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα- δείχνουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σε αντίθεση π.χ. με τους πολιτικούς κρατά τις υποσχέσεις της. Για αυτό και δεν έχω λόγο να μην πιστεύω τους ιθύνοντες της Ford οι οποίοι δηλώνουν ότι το 2020 το ένα τέταρτο των παγκόσμιων πωλήσεών τους θα μπαίνει στην πρίζα.

Στα σχέδια της «μπλέ οβάλ» φίρμας περιλαμβάνεται η κυκλοφορία πέντε τέτοιων μοντέλων έως το 2013 στην διεθνή αγορά. Ως σκέψη ακούγεται εξαιρετικά φιλόδοξη αλλά η σταδιακή υλοποίηση του αρχικού σχεδίου καταδεικνύει ότι αυτό αποδίδει. Η Ford δουλεύει εδώ και χρόνια στο εξηλεκτρισμό μοντέλων συμπαγών διαστάσεων, μεσαίου μεγέθους όπως για παράδειγμα την ηλεκτρική έκδοση του ολοκαίνουργιου Focus που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Σε αντίθεση με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα που χρησιμοποιούν την σχεδίαση για να υπερτονίσουν την διαφορετικότητά τους, το Focus Electric απέχει ελάχιστα από το συμβατικό νέο Focus που θα κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και στην Ευρώπη. Η βασική τους διαφορά έγκειται στην θεαματική γρίλια η οποία έχει επηρεαστεί από το πρωτότυπο αυτοκίνητο πόλης Start το οποίο εμφανίστηκε το 2010.

Πέρα από αυτή υπάρχουν ακόμη η υποδοχή για το καλώδιο φόρτισης πάνω στο αριστερό μπροστινό φτερό και η λέξη “Electric” στις μπροστινές πόρτες. Δεν υπάρχει ασφαλώς εξάτμιση καθώς μιλάμε για ένα μοντέλο μηδενικών ρύπων κατά την διάρκεια της χρήσης του αφού δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Κάτω από το αμάξωμα υπάρχει ένα ηλεκτροκινητήρας 92 kW / 123 ίππων ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών λιθίου-ιόντων, 23 kwh. Αυτά σε συνδυασμό με το αυτόματο σύστημα μετάδοσης μιας ταχύτητας παρέχουν σύμφωνα με την Ford άμεση απόκριση στο γκάζι, εντυπωσιακή επιτάχυνση από στάση και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 136 χλμ./ώρα.
{{{ moto }}}
Το τελευταίο μέγεθος δεν φαίνεται εντυπωσιακό αλλά αυτό που κυρίως μετράει είναι η φημολογούμενη αυτονομία των 160 χιλιομέτρων με τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες και βέβαια ο χρόνος φόρτισής τους, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή τους κυμαίνεται μεταξύ τριών και τεσσάρων ωρών αν ο «ανεφοδιασμός» πραγματοποιηθεί στο οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο.

Η μπλέ οβάλ φίρμα υποστηρίζει ότι αυτός είναι ο μισός χρόνος από εκείνον που απαιτείται για άλλα μοντέλα αντίστοιχων μεταφορικών δυνατοτήτων. Υποστηρίζει επίσης ότι σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του -οι οποίοι κυκλοφορούν ήδη- το ηλεκτρικό Focus δεν απέχει από τις οδηγικές προδιαγραφές της συμβατικής έκδοσης, διατηρώντας την ίδια αίσθηση στο σύστημα διεύθυνσης, το κράτημα και τα φρένα του.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον πίνακα οργάνων όπου το ταχύμετρο περιστοιχίζεται από δύο TFT οθόνες 4 ιντσών στις οποίες απεικονίζονται οι ενδείξεις των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου και βέβαια πληροφορίες που βοηθούν τον οδηγό να καταλάβει αν η άφιξη στον προορισμό του είναι εφικτή με την ήδη αποθηκευμένη ενέργεια ή αν χρειάζεται ενδιάμεση επαναφόρτιση. Δεν λείπουν βέβαια στοιχεία εντυπωσιασμού όπως η εικόνα με τις πεταλούδες -όσες περισσότερες βλέπεις τόσο πλεόνασμα ενέργειας υπάρχει ως το επόμενο σημείο φόρτισης.

Ενδιαφέρον έχει επίσης το πρόγραμμα που εκπαιδεύει τον οδηγό να οδηγεί αποδοτικά εκμεταλλευόμενος ακόμη και τον τρόπο ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, μια μαθησιακή διαδικασία που διεκπεραιώνεται από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των οκτώ ιντσών.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα χρήσης της εφαρμογής “MyFord Mobile” η οποία μέσω smartphones πληροφορεί τον οδηγό για μια σειρά παραμέτρων όπως π.χ. η πληρότητα των μπαταριών και η αυτονομία του Focus, η τροποποίηση των ρυθμίσεων φόρτισης, η ανάλυση στατιστικών δεδομένων, η αλλαγή της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του και ο εντοπισμός του μέσω GPS.

Σύμφωνα με την Ford το ηλεκτρικό Focus θα κυκλοφορήσει στην αμερικανική αγορά προς τα τέλη του 2011 και στην Ευρώπη σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, χωρίς ακόμη να γνωρίζουμε την τελική τιμή πώλησης. Οι επικεφαλής της φίρμας υποστηρίζουν ότι η στρατηγική τους προϋποθέτει λογικές τιμές πώλησης οι οποίες ωστόσο επιβάλλουν έναν ικανό ρυθμό παραγωγής. Μόνο έτσι θα μπορούν να μιλούν για πραγματική επανάσταση!
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ