• Αναζήτηση
  • H premium προσέγγιση

    Αξιοποιώντας τον ριζοσπαστικό σχεδιασμό του, η Peugeot επανιδρύει την κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων με το 508.

    Η δημιουργία αυτοκινήτων είναι ένα ακόμα είδος τέχνης. Μπορεί να μην έχει αύξοντα αριθμό, το αποτέλεσμά της ωστόσο έχει αναμφισβήτητα μια ιδιαίτερη συναισθηματική απήχηση σε καθέναν από εμάς.

    Το design άλλωστε αποτελεί στατιστικά στην Ευρώπη τον κύριο λόγο επιλογής ενός αυτοκινήτου, γι’ αυτό και όταν οι Γάλλοι της Peugeot αποφάσισαν να επιχειρήσουν ξανά στο πεδίο των μεσαίων οικογενειακών μοντέλων έκαναν τα πάντα διαφορετικά στο νέο 508 που θα δούμε στην Ελλάδα τον προσεχή Μάρτιο.

    Oπως περιγράφει ο Πιερ-Πολ Ματέι, επικεφαλής σχεδίασης του μοντέλου, «ο σκοπός μας ήταν διττός: αφενός να διασφαλίσουμε ότι το αυτοκίνητο θα δημιουργήσει τον δικό του χώρο στην ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία D, αφετέρου να αναβαθμίσουμε με αυτό τη μάρκα».

    Μιλώντας για απαιτήσεις, ο Ματέι είχε εξαρχής στο μυαλό του το premium άκρο της κατηγορίας, καθώς το 508 έχει μήκος 4,75 μέτρα, είναι δηλαδή μεγαλύτερο από τις αντίστοιχες προτάσεις της Mercedes-Benz και της Audi, ενώ το μεταξόνιο των 2,793 μ. καλύπτει το αριθμητικό ζητούμενο της ευρυχωρίας στον θάλαμο επιβατών αλλά και στον χώρο αποσκευών, που έχει όγκο 488 λίτρα. Η βασική πάντως αισθητική διαφορά του 508 από τους γερμανούς κυρίαρχους είναι το έντονο coupé στοιχείο της σχεδίασής του, που το καθιστά μοναδικό στο είδος του χάρη και σε ένα τρικ.

    «Το πίσω τμήμα είναι το πιο περίπλοκο σχεδιαστικά, καθώς η κεκλιμένη οροφή αποδεικνύεται καθοριστική για την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Ουσιαστικά ξαναγράψαμε τους κανόνες σχεδιασμού εστιάζοντας την προσοχή μας στις αναλογίες του αμαξώματος. Μειώσαμε το μήκος κατά 8 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και μετακινήσαμε προς τα πίσω τη βάση του παρμπρίζ ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη έκταση στο καπό. Υιοθετήσαμε πόρτες χωρίς πλαίσιο, που μας επέτρεψαν να έχουμε ένα αυτοκίνητο πολύ πιο χαμηλό από τους περισσότερους ανταγωνιστές μας, αλλά και 6 εκατοστά χαμηλότερο από τον προκάτοχό του. Ετσι, το αμάξωμα δείχνει ιδιαίτερα φαρδύ, παρότι το πλάτος του κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Καθώς το 508 έπρεπε να είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, σχεδιάσαμε στενότερο το εμπρός από το πίσω μέρος, αντίθετα με την εντύπωση που δίνει» αναφέρει ο γάλλος σχεδιαστής.

    Βασισμένο στην αρχιτεκτονική των Peugeot 308 και 3008, το νέο 508 θα διατίθεται αρχικά με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου απόδοσης 130, 160, 180 και 225 ίππων, ωστόσο οι Γάλλοι έχουν ήδη στο οπλοστάσιό τους ένα μοτέρ απόδοσης 280 ίππων που θα δούμε στην κορυφαία έκδοση αυτού του μοντέλου. Στην γκάμα των κιβωτίων ταχυτήτων περιλαμβάνονται το μηχανικό έξι σχέσεων και το αυτόματο οκτώ σχέσεων, ενώ πέρα από τα αυτονόητα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού υπάρχει και ένα σύστημα νυχτερινής όρασης το οποίο χρησιμοποιώντας κάμερα υπέρυθρων ακτίνων αναγνωρίζει ό,τι κινείται μπροστά από το αυτοκίνητο με μέγιστη απόσταση εντοπισμού τα 250 μέτρα. Μέχρι την πρώτη οδηγική επαφή μαζί του θα περιμένουμε για να δούμε πώς οι ειδικές ρυθμίσεις της ανάρτησης για την οποία οι Γάλλοι μιλούν με ενθουσιασμό μπορούν να καταστήσουν το 508 πρωταγωνιστή, πέρα από τη συνύπαρξη των οθονών υψηλής ευκρίνειας 10 και 12,3 ιντσών και του head-up display.

    BHMAgazino
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk