Το μπαράζ αυξήσεων δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο. Οι κορυφαίες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο μιλούν για συνέχιση των πληθωριστικών πιέσεων παρότι αύξησαν τις τιμές για να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος για όλες σχεδόν τις πρώτες και δεύτερες ύλες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, η Nestle, θα αυξήσει τις τιμές ξανά εφέτος, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Mark Schneider, προκειμένου να αντισταθμιστεί ο αντίκτυπος των αυξημένων τιμών των βασικών εμπορευμάτων. Σημειώνεται ότι ο ελβετικός κολοσσός που παράγει τον στιγμιαίο καφέ Nescafe και τη σοκολάτα Kit Kat αύξησε τις τιμές κατά 8,2% πέρυσι.
«Ο πληθωρισμός του κόστους θα παραμείνει βασικό θέμα το 2023» δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Unilever Graeme Pitkethly, σημειώνοντας ότι οι ανατιμήσεις έχουν καλύψει μόνο το 75% της επιβάρυνσης των συντελεστών παραγωγής και ότι για να επανέλθουν στα προ πολέμου επίπεδα τα περιθώρια κέρδους, θα πρέπει οι ανατιμήσεις να υπερκαλύψουν τις αυξήσεις στο κόστος.
Νέο γύρο ανατιμήσεων εντός του 2023 εξαιτίας της ανοδικής πορείας του κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια προανήγγειλε και η Coca-Cola HBC. Με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης, οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχιστούν και ο όμιλος αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο περίπου στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.
«Σίγουρα δεν βλέπουμε το κόστος μας να μειώνεται για το 2023» σημείωσε ο Dirk van de Put, πρόεδρος και CEO της Mondelez, της νέας ιδιοκτήτριας της Chipita, ενώ ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού στην μπίρα Heineken, γνωστοποίησε ότι οι τιμές των προϊόντων πρόκειται να αυξηθούν το επόμενο διάστημα 9% κατά μέσο όρο.