Σε μία δύσκολη συγκυρία για την παγκόσμια οικονομία, με τη ναυτιλία να αποτελεί την πραγματική ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου και των αλυσίδων εφοδιασμού, καθώς το 90% όλων των αγαθών μεταφέρονται διά θαλάσσης, η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί τον ηγετικό της ρόλο στον κλάδο, αντιπροσωπεύοντας σήμερα το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% του ευρωπαϊκού στόλου, ενώ οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές είναι πλέον οι υψηλότερες που έχουν καταγραφεί μετά το 2008 και ανέρχονται σε πάνω από 17 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν το 32% των δεξαμενοπλοίων, το 25% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 22% του στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) παγκοσμίως, με την τελευταία κατηγορία μάλιστα να θεωρείται στρατηγικής σημασίας στην απεξάρτηση της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Στο τέλος του 2021 σύμφωνα με την αποτίμηση της VesselsValue, η αξία του ελληνόκτητου στόλου κυμαινόταν στα 145,887 δισ. δολάρια, καταλαμβάνοντας την 3η θέση παγκοσμίως μετά τον κινεζικό στόλο (αξίας 191,253 δισ. δολ.) και τον γιαπωνέζικο στόλο (187,674 δισ. δολ.).
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.