Στην πρώτη γραμμή των κυρίαρχων τεχνολογικών τάσεων που αλλάζουν τον κόσμο, την Τεχνητή Νοημοσύνη, το Internet of Things, την Εικονική Πραγματικότητα και τα Big Data, φιλοδοξεί να βρίσκεται η Samsung.
Αυτό υπογραμμίζει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο Πρόεδρος της Samsung Electronics Hellas Kyoungil Min και τονίζει ότι «το 2019 ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε μοναδικές εμπειρίες στους καταναλωτές και να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην καινοτομία».
Αναφερόμενος στην ελληνική αγορά ο κ. Kyoungil Min τoνίζει ότι σκοπός της Samsung, που δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 2010, είναι «να διατηρήσουμε την εμπιστοσύνη των ελλήνων καταναλωτών, ως πρωτοπόρος μάρκα στον τομέα των ηλεκτρονικών, προφέροντας προστιθέμενη αξία στους πελάτες και στηρίζοντας φυσικά την ελληνική κοινωνία».
 
 Ποιες είναι οι τεχνολογικές τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον και ποιος ο ρόλος της Samsung;
«Οι κυρίαρχες τεχνολογικές τάσεις που διαμορφώνουν την «4η Βιομηχανική Επανάσταση» είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη, το Internet of Things, η Εικονική Πραγματικότητα και τα Big Data. Η φιλοδοξία μας είναι να είμαστε στην πρώτη γραμμή σε αυτό το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται – κάτι που κάναμε πολλές φορές στην ιστορία μας.
Στη Samsung διαμορφώνουμε το μέλλον του δικτυωμένου τρόπου ζωής με καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες σε όλες τις κατηγορίες: τηλεοράσεις, οικιακές συσκευές, κινητά τηλέφωνα, επαγγελματικές λύσεις για επιχειρήσεις. Το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας ενσωματώνει τελευταίες τεχνολογίες, που προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία στη ζωή μας και παρέχουν ασφάλεια υψηλού επιπέδου».
 
 Ποια στρατηγική ακολουθεί η Samsung για να προηγείται του ανταγωνισμού στον χώρο των IoT και ΑΙ;
«Πιστεύουμε ότι οι νέες αυτές τεχνολογίες θα φέρουν βασικές αλλαγές με θετικό αντίκτυπο τόσο στην καθημερινότητά του ανθρώπου όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Για αυτόν τον λόγο επενδύουμε στις νέες τεχνολογίες, εστιάζοντας στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς αποτελεί έναν από τους τέσσερις τομείς που θα εκτοξεύσουν τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρείας και θα οδηγήσουν σε μια επανάσταση στη βιομηχανία της τεχνολογίας, μαζί με τα δίκτυα 5G, που θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες στον χώρο του loT και όχι μόνο. Η Samsung συγκαταλέγεται μεταξύ των εταιρειών που επενδύουν περισσότερο σε έρευνα και ανάπτυξη παγκοσμίως, επενδύοντας σε αυτόν τον τομέα 7,7% των συνολικών εσόδων της σε ετήσια βάση. Μόλις τον Αύγουστο ανακοινώθηκαν τα πλάνα επενδύσεων ύψους άνω των 22 δισ. δολαρίων έως και το 2020. Τον προηγούμενο μήνα ανακοινώσαμε το άνοιγμα του έκτου κατά σειρά διεθνούς κέντρου τεχνητής νοημοσύνης με έδρα τη Νέα Υόρκη, καθώς και τα σχέδιά μας για την επέκταση των προηγμένων ερευνητικών δυνατοτήτων μας στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, με σκοπό την πρόσληψη περίπου 1.000 ειδικών έως το 2020. Τέλος, να σημειώσουμε πως μόλις πριν από έναν χρόνο εξαγοράσαμε την Innoetics, το ελληνικό startup που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη των text – to – speech τεχνολογιών για ψηφιακούς βοηθούς».
Ποιο είναι το προφίλ του έλληνα καταναλωτή;
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η τεχνολογία παίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο στη ζωή των ελλήνων καταναλωτών που τείνουν να υιοθετούν τις πλέον πρόσφατες τάσεις και να αγκαλιάζουν την καινοτομία στην καθημερινότητά τους. Σύμφωνα με μία από τις τελευταίες έρευνες της Samsung, το ελληνικό σπίτι είναι πλέον κάτι παραπάνω από ένα μέρος στο οποίο τρώμε, κοιμόμαστε και χαλαρώνουμε. Αποτελεί κόμβο εργασίας, μελέτης και ψυχαγωγίας, όπου συνδεόμαστε τόσο με τα αγαπημένα μας πρόσωπα όσο και με τον υπόλοιπο κόσμο. Ο μέσος όρος συσκευών ενός ελληνικού νοικοκυριού αντιστοιχεί σε 19, αναδεικνύοντας ότι ο δρόμος προς τα πιο έξυπνα σπίτια φαίνεται μονόδρομος. To 99% των νοικοκυριών έχει στην κατοχή του ένα τουλάχιστον smartphone. Παρά τη διαδεδομένη χρήση των smartphones, tablets και άλλων συσκευών που προσφέρουν ψυχαγωγία, η τηλεόραση παραμένει υψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων. Για τις οικογένειες στην Ελλάδα η παρακολούθηση τηλεόρασης ενώ κάνουν tweets και κατεβάζουν περιεχόμενο έχει γίνει η νέα συνήθεια. Το ποσοστό χρήσης σε καθημερινή βάση για την τηλεόραση φτάνει το 90%. Επιπλέον, το ποσοστό των Ελλήνων που πληρώνουν για stream περιεχόμενο ανέρχεται στο 49% ενώ το 87% συμμετέχει σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης.
Τα πολλά διαθέσιμα προγράμματα μαγειρικής, η αύξηση των celebrity σεφ και ο αυξανόμενος αριθμός των food bloggers έδωσαν άλλη πνοή στην ελληνική κουζίνα. Το πλούσιο διαθέσιμο περιεχόμενο που παρουσιάζει πώς να μαγειρεύεις εντυπωσιακά και νόστιμα υποδεικνύει μια αύξηση στο ενδιαφέρον των ανθρώπων να πειραματιστούν με νέα υλικά και τεχνικές. 81% των Ελλήνων χρησιμοποιούν τις συσκευές μαγειρικής καθημερινά, ενώ η ζήτηση για οικιακές συσκευές αυξήθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Πλέον υπάρχουν άπειρες δυνατότητες που βρίσκονται στα χέρια μας. Η διαρκής κυριαρχία των κοινωνικών δικτύων έχει μετατρέψει την καθημερινότητα στο σπίτι πιο δικτυωμένη από ποτέ».
 
Ποια είναι η στρατηγική και οι στόχοι για το 2019, δεδομένης της ηγετικής θέσης της Samsung στην ελληνική αγορά;
«Από την ίδρυσή της στην Ελλάδα, το καλοκαίρι του 2010, η Samsung έχει καταγράψει μια επιτυχημένη παρουσία, με συνεχείς ρυθμούς ανάπτυξης στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Διατηρούμε για πολλά χρόνια την πρώτη θέση στην καρδιά του έλληνα καταναλωτή σε σειρά από προϊόντα, όπως είναι οι τηλεοράσεις και τα smartphones.
Είμαστε μια εταιρεία που αφουγκράζεται τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών της και προσπαθεί να ξεπερνά κάθε φορά τον εαυτό της, προσφέροντας προϊόντα σχεδιασμένα να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτές. Οφείλω να τονίσω ωστόσο εδώ ότι ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο ρόλος των ανθρώπων που απαρτίζουν την ομάδα της Samsung, καθώς και η φιλοσοφία της άριστης εξυπηρέτησης των πελατών μας, που διαπερνά όλες τις δομές της εταιρείας.
Το 2019 εστιάζουμε ακόμη περισσότερο στην επίτευξη του στόχου μας, που είναι να προσφέρουμε μοναδικές εμπειρίες στους καταναλωτές και να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην καινοτομία.
Εμπλουτίζουμε συνεχώς το ευρύτατο φάσμα προϊόντων μας, με προϊόντα που ικανοποιούν τις ανάγκες μιας ευρείας γκάμας καταναλωτών.
Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την εμπιστοσύνη των ελλήνων καταναλωτών, ως πρωτοπόρος μάρκα στον τομέα των ηλεκτρονικών, προφέροντας προστιθέμενη αξία στους πελάτες μας και στηρίζοντας φυσικά την ελληνική κοινωνία».

Η καινοτομία στην καθημερινότητα των καταναλωτών

Ποιες οι προτάσεις της Samsung για την ελληνική αγορά;
«Στη Samsung θεωρούμε ότι η καινοτομία πρέπει να είναι απτή για να έχει αξία. Και με αυτή τη φιλοσοφία επιχειρούμε συνεχώς να φέρνουμε στην αγορά και στη διάθεση των καταναλωτών προϊόντα που εισάγουν την καινοτομία στην καθημερινότητά τους και τους παρέχουν πλουσιότερες εμπειρίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πεδίο των τηλεοράσεων, όπου η Samsung εισάγει το επόμενο όριο ποιότητας εικόνας με ανάλυση 8Κ, αξιοποιώντας την πρωτοπορία της στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Χάρη στην τεχνολογία 8Κ AI Upscaling της Samsung, οι καταναλωτές μπορούν να βιώσουν ανάλυση 8K στις τηλεοράσεις QLED χωρίς ακόμη να υπάρχει διαθέσιμο περιεχόμενο σε 8Κ ανάλυση και ανεξάρτητα από την αρχική ποιότητα ή μορφή πηγής. Να λοιπόν ένα παράδειγμα καινοτομίας που φέρνει αξία στη ζωή των καταναλωτών.
Αντίστοιχα, με το νέο Galaxy Note9 θέσαμε και πάλι ένα νέο πρότυπο στο premium τμήμα της αγοράς: ένα smartphone με δυνατότητες 1ΤΒ αποθήκευσης, με εκπληκτική διάρκεια ζωής της μπαταρίας, έξυπνη κάμερα και επανασχεδιασμένο S Pen με Bluetooth, που δίνει πλέον τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν περισσότερα, πιο συχνά και πιο εύκολα.
Η σειρά πλυντηρίων Quick Drive έχει σχεδιαστεί για να προσδώσει πραγματική προστιθέμενη αξία στη ζωή των καταναλωτών, μειώνοντας τον χρόνο πλύσης στο μισό, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στην ποιότητα.
Εισάγουμε επομένως καινοτομία – όχι για χάρη της καινοτομίας – αλλά για τη βελτίωση της ζωής όλων μας!».

Ολοκληρωμένες λύσεις για τις επιχειρήσεις

Με ποιον τρόπο η Samsung μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης;
«Η εταιρεία προσφέρει μια ολοκληρωμένη σειρά καινοτόμων λύσεων για τις ελληνικές επιχειρήσεις που τις διαφοροποιούν και ενδυναμώνουν την ανταγωνιστικότητά τους, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην ανάπτυξή τους στο μέλλον. Διαθέτουμε πλούσιο χαρτοφυλάκιο επαγγελματικών ολοκληρωμένων λύσεων που καλύπτουν, μεταξύ άλλων, ανάγκες στους κλάδους της λιανικής, της υγείας, των ξενοδοχείων, της εκπαίδευσης, του εμπορίου, των μεταφορών και της ψυχαγωγίας. Οι Β2Β λύσεις της εταιρείας περιλαμβάνουν προηγμένα προϊόντα τεχνολογίας, όπως ολοκληρωμένες λύσεις ψηφιακής σήμανσης, ξενοδοχειακές τηλεοράσεις και λύσεις ασφάλειας για φορητές συσκευές, όπως το ΚΝΟΧ».