Μολονότι είναι μείζον πρόβλημα για τους σιδηροδρόμους μας η συστηματική κλοπή μεταλλικών εγκαταστάσεων κυρίως από χαλκό και συνεπώς η αχρήστευση βασικών λειτουργιών απαραίτητων για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ελάχιστες αναφορές γίνονται στο πρόβλημα, κυρίως από δημοσιογραφικές έρευνες, και σχεδόν τίποτα από πλευράς Δημοσίου, πλην μιας ολίγων λέξεων διαβεβαίωσης ότι θα αντιμετωπιστεί αυστηρότερα το πρόβλημα.

Καθώς είναι πολλών χιλιομέτρων οι γραμμές και πολυάριθμες οι μεταλλικές εγκαταστάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου και συνεπώς δυσχερής η αποτελεσματική φύλαξή του, στην πραγματικότητα έχει αφεθεί στο έλεος των κλεφτών, με ιδιαίτερη εξειδίκευση των Ρομά, που λυμαίνονται κυριολεκτικά τα δίκτυα. Καθώς η τιμή του χαλκού, τον οποίο κυρίως κυνηγούν, φθάνει τα 8.500 ευρώ τον τόνο, κλέβουν καλώδια και άλλα χάλκινα εξαρτήματα, που τα πουλούν σε ειδικευόμενους εμπόρους ή απευθείας σε μονάδες τήξεως μετάλλων, που λειτουργούν ανά την επικράτεια ανενόχλητες κατά κανόνα από τις αρμόδιες διωκτικές αρχές. Πρόσχημα της αδράνειάς τους το ότι οι ληστές του χαλκού των τρένων είναι Ρομά, που χαίρουν της προστασίας διαφόρων φιλάνθρωπων ΜΚΟ. Ταυτόχρονα η εκτεταμένη κλεπταποδοχή διαιωνίζει το έγκλημα. Οπως περιγράφει η κυρία Τασούλα Καραϊσκάκη («Καθημερινή», 12/3) οι συμμορίες κλοπής μετάλλων και κυρίως χαλκού, εκτός από καλώδια ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, λεηλατούν προκλητικά αφύλαχτες ντιζελομηχανές, ακινητοποιημένα βαγόνια, ανενεργές σιδηροτροχιές, εξοπλισμό σταθμών, αυτόματα συστήματα φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων, κάθε είδους προηγμένα πανάκριβα μεταλλικά εξαρτήματα και ανταλλακτικά.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω