Ερωτηματικά έχουν προκύψει γύρω από την έκρηξη που σημειώθηκε δευτερόλεπτα μετά την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη και είχε σαν αποτέλεσμα να εκδηλωθεί φωτιά στην επιβατική αμαξοστοιχία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA και τον δημοσιογράφο Βασίλη Λαμπρόπουλου, δεν έχουν βρεθεί φιάλες υγραερίου στο σημείο της σύγκρουσης αλλά φιάλες με πεπιεσμένο αέρα που χρησιμοποιούνται για τα φρένα του τρένου.

Οι φιάλες αυτές είναι σχεδόν όμοιες με εκείνες του υγραερίου.Σύμφωνα με τις εταιρείες που παρασκευάζουν τις εν λόγω φιάλες, αυτές δεν μπορούν να δημιουργήσουν έκρηξη.

«Δεν υπάρχουν φιάλες αερίου στα τρένα»

Για το θέμα έχει τοποθετηθεί και η Hellenic Train λέγοντας πως «δεν υπάρχουν φιάλες αερίου στα τρένα. Και εξ όσων γνωρίζουμε δεν υπήρξαν αναφορές ή φήμες από την Πυροσβεστική Υπηρεσία για κάτι τέτοιο. Βεβαίως μπορείτε να το ελέγξετε και εσείς μαζί τους».

Επιπρόσθετα, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα εστιατόρια, μια από τις μεγαλύτερες, στον χώρο του catering στην Βόρεια Ελλάδα τόνισε πως: «Δεν έχουμε υγραέρια, έχουμε απλά την εκμετάλλευση των κυλικείων και η εταιρεία που διαχειρίζεται τα τρένα μπορεί να σας το πει», λένε πηγές της εταιρείας διαχείρισης των κυλικείων.

Ακόμα, με ανακοίνωσή της η Πυροσβεστική αναφέρει πως κατά την διαδικασία ελέγχου για τον εντοπισμό ατόμων στους χώρους των βαγονιών αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου.

«Σίγουρα πρέπει να υπήρξε καύσιμη ύλη»

Μάλιστα, σύμφωνα με τον μηχανολόγο, Κώστα Λακαφώση, σίγουρα πρέπει να υπήρξε καύσιμη ύλη στο τρένο.

«Σίγουρα υπάρχει καύσιμη ύλη. Αυτό (σ.σ. η λάμψη που προκλήθηκε από τη σύγκρουση) είναι χαρακτηριστικό σχήμα αερίου καυσίμου. Σφαίρα φωτιάς, η οποία μαζεύει και πάνω στο κλείσιμό της κάνει αυτά τα χαρακτηριστικά σχήματα. Υπάρχει αέριο καύσιμο», τονίζει ο κ. Λακαφώσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μηχανές των τρένων είναι ηλεκτροκίνητες και δεν χρησιμοποιούν βενζίνη ή diesel, ενώ πάντα κατά των κ. Λακαφώση τα λάδια των μηχανών δεν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τέτοια έκρηξη.

Μένει να ολοκληρωθεί ο έλεγχος ώστε να διαπιστωθεί αν τελικά υπήρχε καύσιμη ύλη πάνω στο τρένο.