Έτοιμη να στείλει και πάλι στους αιθέρες το «737 Max» ετοιμάζεται η εταιρία Boeing. Πρόκειται για το αεροσκάφος, το οποίο είχε «καθηλωθεί» μετά τις δύο συντριβές τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019 που στοίχησαν τη ζωή συνολικά σε 346 ανθρώπους.

Η είδηση έρχεται λίγες ώρες αφότου οι αρχές της Ινδονησίας ανακοίνωσαν πως για το ένα από τα δύο δυστυχήματα, αυτό της Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο με 189 νεκρούς, συνέβαλαν μηχανικά προβλήματα και σχεδιαστικά σφάλματα.

Σύμφωνα με την ενημέρωση ανάμεσα στους παράγοντες που συνέβαλαν στη συντριβή του επιβατικού αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων, που στοίχισε τη ζωή σε 189 ανθρώπους, ήταν οι εσφαλμένες εκτιμήσεις της αμερικανικής εταιρείας για το πώς αντιδρά το αυτόματο σύστημα αποφυγής απώλειας στήριξης MCAS και το πώς αλληλεπιδρούν με αυτό οι πιλότοι.

Μια εικόνα που περιγράφει πώς φτάσαμε στη συντριβή

Για τον παραπάνω λόγο, καθώς και για το δυστύχημα της Ethiopian Airlines με 157 νεκρούς, τα εν λόγω αεροσκάφη από τον Μάρτιο του 2019 παρέμεναν καθηλωμένα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Διαβάστε επίσης: Στο έδαφος εδώ και 6 μήνες τα Boeing 737 Max

Πλησιάζει η επιστροφή

Ωστόσο, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά σήμερα, Πέμπτη, η εταιρία εργάζεται πυρετωδώς για την επανεμφάνιση του 737 MAX.

«Η κορυφαία προτεραιότητά μας παραμένει η ασφαλής επιστροφή στην υπηρεσία του 737 Max, και σημειώνουμε σταθερή πρόοδο», δήλωσε ο προϊστάμενος της Boeing Ντένις Μουίλενμπουργκ.

Παράλληλα, η εταιρία εξήγησε πως έχει αναπτύξει μια πιλοτική ενημέρωση και πως περιμένει οι ρυθμιστικές αρχές να επιτρέψουν την απογείωση των αεροσκαφών πριν από τις αρχές του 2020.

«Έχουμε επίσης λάβει μέτρα για να εντείνουμε περαιτέρω την εστίαση της εταιρείας μας στην ασφάλεια των προϊόντων και των υπηρεσιών και συνεχίζουμε να ανταποκρινόμαστε στις δεσμεύσεις των πελατών μας και να αξιοποιούμε νέες ευκαιρίες, με τις αξίες μας για ασφάλεια, ποιότητα και ακεραιότητα πάντα στην πρώτη γραμμή», συμπλήρωσε ο Μουίλενμπουργκ.

Από επιτυχία, εφιάλτης

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η DW σε άρθρο της για τα Boeing 737 Max έγραφε ότι παραμένει άγνωστο το πότε θα ξαναπετάξουν.

Ο πιο επιτυχημένος τύπος αεροσκάφους στην αγορά μεταβλήθηκε για την Boeing από ιστορία επιτυχίας σε εφιάλτη. Σίγουρο είναι μέχρι στιγμής μόνο ότι όσο καθυστερεί η άδεια πτήσης από τις αρμόδιες Υπηρεσίας Αεροπορίας, τόσο πιο ακριβή και επικίνδυνη γίνεται η υπόθεση για την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρία.

Το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η Boeing κατέγραψε ζημιές 2,9 δις δολάρια, ενώ ο τζίρος της μειώθηκε κατά 35% και περιορίστηκε στα 15,8 δις δολάρια. Σύμφωνα με το Bloomberg οι ζημιές από την απαγόρευση πτήσεων του 737 Max το Μάρτιο υπολογίζονται σε 8,3 δις δολάρια.

Το άσχημο για την Boeing είναι ότι η κατάσταση δεν βαίνει προς εκτόνωση, μιας και πληθαίνουν οι προσφυγές στη δικαιοσύνη, οι διενέξεις και κάθε λογής προβλήματα. Τίποτα δεν δείχνει ότι σύντομα τα 737 Max θα ξαναβρεθούν στους αιθέρες.