Ήταν μια χρονιά μεγάλης αναστάτωσης για τον οίκο Chanel.

Ο θάνατος, τον περασμένο Φεβρουάριο, του Κάρλ Λάγκερφελντ, του για πολλά χρόνια διευθυντή δημιουργικού του οίκου, πυροδότησε σκέψεις ότι η οικογένεια Βερτχάιμερ, η οποία ελέγχει την εταιρεία, ενδέχεται να αναζητά τρόπο εξόδου.

View this post on Instagram

It is with deep sadness that the House of CHANEL announces the passing of Karl Lagerfeld, the Creative Director for the CHANEL Fashion House since 1983. An extraordinary creative individual, Karl Lagerfeld reinvented the brand’s codes created by Gabrielle Chanel: the CHANEL jacket and suit, the little black dress, the precious tweeds, the two-tone shoes, the quilted handbags, the pearls and costume jewelry. Regarding Gabrielle Chanel, he said, “My job is not to do what she did, but what she would have done. The good thing about Chanel is it is an idea you can adapt to many things.” A prolific creative mind with endless imagination, Karl Lagerfeld explored many artistic horizons, including photography and short films. The House of CHANEL benefited from his talent for all the branding campaigns related to Fashion since 1987. Finally, one cannot refer to Karl Lagerfeld without mentioning his innate sense of repartee and self-mockery. Alain Wertheimer, CEO of CHANEL, said: “Thanks to his creative genius, generosity and exceptional intuition, Karl Lagerfeld was ahead of his time, which widely contributed to the House of CHANEL’s success throughout the world. Today, not only have I lost a friend, but we have all lost an extraordinary creative mind to whom I gave carte blanche in the early 1980s to reinvent the brand.” Bruno Pavlovsky, President of Fashion at CHANEL, said: “Fashion show after fashion show, collection after collection, Karl Lagerfeld left his mark on the legend of Gabrielle Chanel and the history of the House of CHANEL. He steadfastly promoted the talent and expertise of CHANEL’s ateliers and Métiers d’Art, allowing this exceptional know-how to shine throughout the world. The greatest tribute we can pay today is to continue to follow the path he traced by – to quote Karl – ‘continuing to embrace the present and invent the future’.” Virginie Viard, Director of CHANEL’s Fashion Creation Studio and Karl Lagerfeld’s closest collaborator for more than 30 years, has been entrusted by Alain Wertheimer with the creative work for the collections, so that the legacy of Gabrielle Chanel and Karl Lagerfeld can live on.

A post shared by CHANEL (@chanelofficial) on

Τα οικονομικά αποτελέσματα του προηγούμενου οικονομικού έτους, σε συνδυασμό με τη συγκεντροποίηση των επιχειρηματικών λειτουργιών στο Λονδίνο, συδαύλισαν τις φήμες για επικείμενη πώληση του Chanel.

Εντούτοις, ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής του οίκου, ο Φιλίπ Μπλοντιό, σε συνέντευξη που παραχώρησε τη Δευτέρα στο Business of Fashion, επανέλαβε ότι η εταιρεία δεν είναι διαθέσιμη στην αγορά.

«Ο Chanel δεν είναι προς πώληση, ο Chanel δεν ετοιμάζεται για εισαγωγή στο χρηματιστήριο, απλά θέλω να το επιβεβαιώσω και πάλι, για εκατοστή φορά, φέτος» είπε ο Μπλοντιό.

«Τα νούμερα που ανακοινώσαμε δείχνουν ότι η στρατηγική μας είναι η ακριβώς αντίθετη της στρατηγικής μιας εταιρείας που ετοιμάζεται για πώληση ή εισαγωγή στο χρηματιστήριο. Αυξήσαμε το επίπεδο των επενδύσεών μας… για να ετοιμαστούμε για το μακροπρόθεσμο. Αυξήσαμε τον αριθμό των εργαζομένων σε εμάς… για να ετοιμαστούμε για το μακροπρόθεσμο. Η στρατηγική μας παραμένει αυτή» τόνισε.

Και ποια είναι τα νούμερα;

Στα τέλη του 2018, το εργατικό δυναμικό του οίκου ανερχόταν, διεθνώς, σε περισσότερους από 25.000 εργαζομένους, διπλασιασμένο σχεδόν στο διάστημα της τελευταίας δεκαετίας.

Το 2018, τα έσοδα από πωλήσεις, διεθνώς, ανήλθαν σε 11,1 δισεκατομμύρια δολάρια, 10,5% πάνω, σε ετήσια βάση. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σχεδόν σε 3 δισεκατομμύρια δολάρια, 8% πάνω, σε σχέση με το 2017.

Οι πωλήσεις στην Ασία αυξήθηκαν κατά σχεδόν 20% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, εκτοξεύθηκαν στα 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια και υπερέβησαν τις πωλήσεις στην Ευρώπη για πρώτη φορά. Στην τελευταία, αυξήθηκαν κατά 8% και ανήλθαν σε περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην Αμερική, σε 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 7%).

Διψήφια νούμερα αύξησης καταγράφηκαν σε όλους τους τομείς προϊόντων και εξαιρετικές ήταν οι επιδόσεις στα πρετ-α-πορτέ και τα δερμάτινα. «Συμπαγής», η ανάπτυξη στον τομέα κοσμήματα-ρολόγια (εν μέρει αποδίδεται στην αποδοχή που συναντά η μοδάτη συλλογή κοσμημάτων «Coco Crush»).

Στα προϊόντα ομορφιάς -αναλυτές εκτιμούν ότι εδώ πραγματοποιείται το περίπου ένα τρίτο των ετήσιων πωλήσεων του οίκου-, τα αρώματα Coco Mademoiselle και Bleu de Chanel σημείωσαν διψήφια αύξηση και λόγω καινούργιων εκδοχών.

Ωστόσο, παρά το ότι η ηλεκτρονική πώληση αρωμάτων και προϊόντων ομορφιάς αυξήθηκε διεθνώς κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, ο Μπλοντιό είπε ότι ο οίκος Chanel εξακολουθεί να μην έχει σχέδια να πωλεί στο διαδίκτυο, σε πείσμα των επιλογών των ανταγωνιστών του.

«Δεν πωλούμε και δεν πρόκειται να πωλήσουμε μόδα και ρολόγια και κοσμήματα, διαδικτυακά. Η θέση, η οποία μας διαφοροποιεί, είναι ότι η ανθρώπινη διάδραση θα παραμείνει κεντρική στη σχέση του πελάτη με τη φίρμα» υπογράμμισε.

Το 2018, ο οίκος Chanel πρόσθεσε περισσότερους από 3.000 εργαζομένους στο δυναμικό του, πολλοί από τους οποίους εργάζονται σε καταστήματα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ