Καταγγελίες Μανιάτη για «κραυγαλέο σκάνδαλο» του Θριάσιου εμπορευματικού κέντρου

Σπίρτζης: Να σταματήσει το θέατρο και η σπέκουλα – – Σπίρτζης: Να σταματήσει το θέατρο και η σπέκουλα

Κλιμακώνει η αντιπολίτευση τα πυρά της κατά της κυβέρνησης και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη για την σύμβαση παραχώρησης του Θριάσιου Εμπορευματικού κέντρου . Ο εισηγητής της ΝΔ Κ. Καραμανλής υπογράμμισε στην Βουλή ότι «δυστυχώς η παρούσα σύμβαση σε καμία περίπτωση δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον –  σύμβαση πρόχειρη με πολλά προβληματικά στοιχεία που αγγίζουν και τα όρια της αντισυνταγματικότητας». «Θα μου ήταν εύκολο να τη χαρακτηρίσω σκανδαλώδη», πρόσθεσε αλλά προτίμησε «αντί για αντιπολιτευτικά πυροτεχνήματα», όπως είπε, να αναφερθεί στα «προβληματικά στοιχεία» της σύμβασης.

Όμως ο βουλευτής της ΔΗΣΥ Ι. Μανιάτης δεν δίστασε να κάνει λόγο για «κραυγαλέο σκάνδαλο σε 10 πράξεις» τονίζοντας μάλιστα ότι αν δεν υπάρξουν επαρκείς απαντήσεις από τον υπουργό, τότε εκείνος οφείλει να παραιτηθεί. Ο κ. Μανιάτης αναφέρθηκε στην διαφορά που προκύπτει από την αρχική προκήρυξη του 2015 ονομαστικής αξίας οφέλους για το δημόσιο 63 εκατ. ευρώ και την νέα προκήρυξη με αντίτιμο 10 εκατ. ευρώ εφάπαξ και 350.000 ευρώ ετησίως για 60 χρόνια, δηλαδή σύνολο 31 εκατ. ευρώ, δηλαδή μείωση οφέλους από 63 εκατ. ευρώ σε 31 εκατ. ευρώ. Μάλιστα εμφάνισε απόφαση του ΔΣ της ΓΑΙΟΣΕ που είναι ο κύριος του έργου η οποία αναφερόταν σε εφάπαξ καταβολή ποσού 20 εκατ. ευρώ, το οποίο όμως μειώθηκε τελικά στα 10 εκατ. ευρώ και ζήτησε να μάθει με ποια απόφαση άλλαξε, καθώς και αν δόθηκαν όλα τα απαραίτητα στοιχεία στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Απαντώντας ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης κάλεσε «να σταματήσει το θέατρο» και μίλησε για «σπέκουλα για άλλους λόγους» κάνοντας μάλιστα λόγο για «καλοπροαίρετη εκδοχή της κριτικής και κακοπροαίρετη». «Οι ίδιοι που μας κατηγορούν δεν ακούν τους ευρωπαίους επιτρόπους που μας συγχαίρουν;», διερωτήθηκε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος αναφερθείς στις αιχμές για το τίμημα επανέλαβε όσα είχε πει στην Βουλή περί εφάπαξ τιμήματος μόλις 1,5 εκατ. ευρώ που προέβλεπε ο διαγωνισμός του 2006 που κηρύχθηκε άγονος ενώ τώρα το εφάπαξ τίμημα ανέρχεται στα 10 εκατ. ευρώ. «Τον ξέρω πολλά χρόνια», είπε για τον κ. Μανιάτη, «και φαίνεται ότι τον έχει επηρεάσει λόγω καταγωγής η αρχαία τραγωδία ή η αρχαία κωμωδία», είπε, καλώντας τον «να μην παίζουμε με την ανάπτυξη της χώρας». «Είμαστε περήφανοι που φέρνουμε αυτή την σύμβαση μετά από δεκαετίες και συμβάλουμε στην ανάπτυξη της χώρας με χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Δυτική Αττική», τόνισε ενώ διευκρίνισε ότι θα ακολουθήσει τώρα και ο διαγωνισμός για την διαχείριση του διαμετακομιστικού κέντρου, ενώ όπως είπε εκτός από το Θριάσιο και την Θεσσαλονίκη, εμπορευματικά κέντρα θα δημιουργηθούν και σε άλλες πόλεις της χώρας όπως ο Βόλος, η Λάρισα, η Ηγουμενίτσα, η Πάτρα και αλλού. Ενώ απαντώντας στις επικρίσεις που δέχθηκε επικαλέστηκε τις εγγυήσεις που οφείλει να έχει η Πολιτεία του Ελεγκτικού Συνεδρίου και των άλλων θεσμικών οργάνων συμπεριλαμβανομένων και των ευρωπαϊκών. Όσον αφορά τους συντελεστές δόμησης, είπε ότι άλλαξαν μόνο αναφορικά με το ύψος και όχι για τον όγκο, προσθέτοντας ότι η αλλαγή είναι γενική για όλα τα εμπορευματικά κέντρα. Σημειώνεται, ότι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Δ. Κυριτσάκης, είπε ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπίστωσε μεν ορισμένες διαφοροποιήσεις μεταξύ προκήρυξης και τελικής σύμβασης αλλά όχι αλλαγή των βασικών όρων του διαγωνισμού, συνεπώς αποφάνθηκε ότι «δεν υπάρχει κάποια βλάβη του δημοσίου ή αθέμιτο πλεονέκτημα που να παρέχεται στον ανάδοχο».

Ωστόσο, ο κ. Κυριτσάκης, μιλώντας με την ιδιότητα του πρώην δικαστή κι αναφερόμενος έστω στις κάποιες διαφοροποιήσεις από την αρχική προκήρυξη, συμφώνησε με την άποψη της αντιπολίτευσης ότι οι διαγωνισμοί που προκηρύσσονται πρέπει να περιγράφουν με απόλυτη σαφήνεια εξαρχής το σύνολο των όρων, ώστε να μην δημιουργούνται υπόνοιες ευνοϊκών όρων προς συγκεκριμένες εταιρίες.

Αντιδράσεις πάντως προκάλεσε η σύμβαση και από τον Δήμαρχο Ασπροπύργου, ο οποίος ζήτησε ανταποδοτικά οφέλη για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος και του οδικού δικτύου της περιοχής κυρίως από τη μεγάλη αύξηση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων που θα επιφέρει η λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk