• Αναζήτηση
  • ΝΔ: «Έπειτα από τα fake news έχουμε και τα …fake polls!»

    Μεγάλο θέμα ανοίγει η Νέα Δημοκρατία με τις «πειρατικές εταιρείες δημοσκοπήσεων», έπειτα από την εμφάνιση δημοσκόπησης της εταιρείας Common View για λογαριασμό του News247, η οποία έδειχνε άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ και τη διαφορά με τη ΝΔ στις 3 μονάδες (24% έναντι 27%).

    Μεγάλο θέμα ανοίγει η Νέα Δημοκρατία με τις «πειρατικές εταιρείες δημοσκοπήσεων», έπειτα από την εμφάνιση δημοσκόπησης της εταιρείας Common View για λογαριασμό του News247, η οποία έδειχνε άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ και τη διαφορά με τη ΝΔ στις 3 μονάδες (24% έναντι 27%).

    Την Τρίτη, ο διευθυντής του γραφείου του προέδρου της ΝΔ Μιχάλης Μπεκίρης έστειλε επιστολή στον πρόεδρο του ΕΣΡ Αθανάσιο Κουτρουμάνο ζητώντας να διασφαλιστεί η νομιμότητα στη διεξαγωγή και τη δημοσιοποίηση των δημοσκοπήσεων.

    Στην επιστολή επισημαίνεται ότι, με βάση το νόμο 3603/2017, «προκειμένου να είναι νόμιμη η δημοσιοποίηση μιας δημοσκόπησης, επιβάλλεται, μεταξύ άλλων, η αναφορά του αριθμού εγγραφής του φορέα που πραγματοποίησε τη δημοσκόπηση, στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων».

    Ο κ. Μπεκίρης υπογραμμίζει επιπλέον ότι, «από έναν πρόχειρο έλεγχο στα αρχεία που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Ε.Σ.Ρ., σύμφωνα με το νόμο, προκύπτει ότι η εν λόγω εταιρεία δεν περιλαμβάνεται στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων».

    Και ζητεί από το ΕΣΡ να επιληφθεί της υπόθεσης και να πράξει τα δέοντα «προκειμένου να ελεγχθεί η προέλευση της εν λόγω εταιρείας και η τυχόν παραβίαση των όρων δημοσιότητας και διαφάνειας που θέτει το ισχύον νομικό πλαίσιο για τις δημοσκοπήσεις».

    Στην πραγματικότητα ο έλεγχος που έκανε η ΝΔ για την εταιρεία Common View δεν ήταν τόσο πρόχειρος. Τα στελέχη της ανακάλυψαν ότι όχι μόνο δεν περιλαμβάνεται στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων αλλά ότι δεν εκπροσωπείται από φυσικό πρόσωπο. Δεν έχει δηλαδή συγκεκριμένο ιδιοκτήτη.

    «Έπειτα από τα fake news έχουμε και τα …fake polls!», σχολιάζει στέλεχος της Πειραιώς και προσθέτει ότι έπειτα από τον θόρυβο που προκάλεσε η παρέμβαση του κόμματος το News247 εξαφάνισε τη δημοσκόπηση. «Προφανώς η κυβέρνηση προσπαθεί να αλλάξει την πραγματικότητα που διαμορφώθηκε από τη κακή εμφάνιση του κ. Τσίπρα στη ΔΕΘ, από την οικολογική καταστροφή στον Αργοσαρωνικό, από την ιστορία της Eldorado», σημειώνει η ίδια πηγή.

    Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύεται δημοσκόπηση μαϊμού η οποία ευνοεί τον ΣΥΡΙΖΑ. Είχε προηγηθεί η εταιρεία Bridging Europe, μια εταιρεία «φάντασμα» χωρίς ελληνική διεύθυνση και τηλέφωνο με έδρα το Λουξεμβούργο και χωρίς να είναι μέλος του ΣΕΔΕΑ (Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς), η οποία επί δύο χρόνια τροφοδοτούσε με δημοσκοπήσεις φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης. Σε όλες εμφανιζόταν πρώτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ ενώ στις δημοσκοπήσεις των υπόλοιπων εταιρειών το κυβερνητικό κόμμα εμφανιζόταν να χάνει δυνάμεις ή και να καταρρέει.

    Όταν οι απορίες για τη συγκεκριμένη εταιρεία φούντωσαν αποκαλύφθηκε ότι ιδρυτής της ήταν ο Δημήτρης Ραπίδης, μέλος της γραμματεία Εξωτερικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ και αργότερα συνεργάτης του Δημήτρη Παπαδημούλη και της ευρωομάδας της GUE (Ευρωπαική Αριστερά). Τον Ιανουάριο του 2016 η Αυγή είχε δημοσιεύσει δημοσκόπηση της Bridging Europe η οποία έδειχνε τον ΣΥΡΙΖΑ να προηγείται με 8,1% έναντι της ΝΔ (24,7% και 16,6% αντιστοίχως).

    Μετά τον σάλο που προκλήθηκε η εταιρεία αυτή εξαφανίστηκε εμφανίστηκε όμως ξαφνικά η Common View. Στην ιστοσελίδα της διαβάζουμε ότι η ομάδα της Common View αποτελείται από «νέους επιστήμονες από διάφορα επιστημονικά πεδία με πλούσια εμπειρία στον τομέα τους». Ονόματα δεν υπάρχουν, ούτε διεύθυνση της εταιρείας ή τηλέφωνο. Υπάρχει όμως η διευκρίνιση ότι οι έρευνες τους οργανώνονται με τη μέθοδο του Active Sampling, για την οποία γνωστός δημοσκόπος είπε στο vima.gr ξεσπώντας σε γέλια ότι πρόκειται για …παγκόσμια πατέντα στη μέθοδο του Sampling.

    Πολιτική
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk