• Αναζήτηση
  • Με εντατικούς ρυθμούς ο καθαρισμός των ακτών σε Σαλαμίνα, Πειραιά και Γλυφάδα

    Το πράσινο φως από την ασφαλιστική εταιρεία, προκειμένου να ξεκινήσει η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ έχει πάρει ιδιωτική εταιρεία.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Παρακαλώ περιμένετε...
    Στην εισαγγελία Πειραιά απεστάλη από το λιμενικό σώμα ελληνική ακτοφυλακή, η δικογραφία για την υπόθεση του ναυαγίου του μικρού δεξαμενόπλοιου ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ στον Σαρωνικό που προκάλεσε διάσπαρτη ρύπανση σε πολλές παράκτιες περιοχές.

    Ο εισαγγελέας ποινικής δίωξης άσκησε δίωξη κατά παντός υπευθύνου για πρόκληση ναυάγιου από αμέλεια άρθρο 28 ποινικού κώδικα και πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σύμφωνα με το νόμο 1650/86.

    Η δικογραφία ανατέθηκε σε τακτικό ανακριτή ο οποίος δεν αποκλείεται μέσα στην εβδομάδα να καλέσει κάποια άτομα μέλη του πληρώματος του πλοίου αλλά και στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας.


    Να μην κολυμπάτε λέει και το ΚΕΕΛΠΝΟ
    Την αποφυγή κολύμβησης στην Πειραϊκή, το Παλαιό Φάληρο, τη Γλυφάδα και τη Βούλα, συνιστούν οι ειδικοί επιστήμονες του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), λόγω της ρύπανσης που έχει προκληθεί.
    Στις περιοχές αυτές έκανε αυτοψία κλιμάκιο του γραφείου Περιβαλλοντικής Υγείας του ΚΕΕΛΠΝΟ, για να αξιολογήσει το πρόβλημα της ρύπανσης που έχει προκληθεί και να διερευνήσει τις πιθανές επιπτώσεις στη Δημόσια Υγεία.
    «Συνιστάται από το κλιμάκιο, σε πρώτο χρόνο, η αποφυγή της κολύμβησης και η έκθεση σε περιοχές με ρύπανση», καταλήγει η σύντομη ανακοίνωση.


    Με εντατικούς ρυθμούς ο καθαρισμός των ακτών
    Το πράσινο φως από την ασφαλιστική εταιρεία, προκειμένου να ξεκινήσει η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ έχει πάρει ιδιωτική εταιρεία.
    Σημειώνεται ότι στο σημείο του ναυαγίου υπάρχει σκάφος στο οποίο θα φορτωθούν τα καύσιμα του πλοίου, ενώ ειδικοί επί του θέματος σημειώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι πρόκειται για διαδικασία στην οποία απαιτείται μεγάλη προσοχή, καθώς ένα λάθος μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα.
    Το πλοίο αναμένεται να τρυπηθεί από την κάτω και την πάνω πλευρά με ειδικά αντιεκρηκτικά εργαλεία, αφού πρόκειται για καύσιμα. Στη συνέχεια, από τη μία πλευρά με σωλήνα θα περνάει με πίεση ζεστό νερό και από την άλλη θα απαντλούνται τα καύσιμα, προκειμένου να μη δημιουργηθεί κενό αέρα στις δεξαμενές και προκληθεί σύνθλιψη. Η διαδικασία απάντλησης των καυσίμων αναμένεται να διαρκέσει περίπου 20 με 25 ημέρες.
    Eν τω μεταξύ αισθητά βελτιωμένη χαρακτηρίζουν στελέχη της εταιρείας απορρύπανσης την κατάσταση των περιοχών, όπου έχει παρατηρηθεί διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση, μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ νοτιοδυτικά της Αταλάντης. Με εντατικούς ρυθμούς, εξάλλου, συνεχίζεται και σήμερα Παρασκευή από ειδικά σκάφη, ιδιωτικά και του Λιμενικού, ο καθαρισμός των παράκτιων περιοχών σε Σαλαμίνα, Πειραιά και Γλυφάδα.
    Τις περιοχές του Σαρωνικού αναμένεται να επισκεφθεί στις 12:00 ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης, συνοδευόμενος από την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.
    Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, η επιχείρηση απορρύπανσης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 25 ημέρες και τότε θα αναλάβει… δράση το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ, το οποίο σε όλες τις περιοχές όπου υπήρξε απορρύπανση πετρελαιοειδών μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου θα πάρει δείγματα για να πιστοποιήσει την ασφάλεια και την καθαρότητα των ακτών και της θάλασσας. Ακολούθως αναμένεται να υπογραφεί συμφωνητικό καλής συνεργασίας μεταξύ του λιμεναρχείου των δημάρχων των περιοχών και της εταιρείας απορρύπανσης που έχει αναλάβει την επιχείρηση.
    Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι έχουν δοθεί εντολές προς τις εταιρείες απορρύπανσης να καταβάλουν εντατικές προσπάθειες, προκειμένου να περιοριστεί η ρύπανση. Χαρακτηρίζει, δε, το συμβάν «τραγικό» και σημειώνει και ότι «δεν συγχωρείται η εκμετάλλευσή του από κανέναν».
    «Οι δηλώσεις διαφόρων «ειδικών και μη» περί των δήθεν αιτιών του ναυαγίου παραπληροφορούν το κοινό και δημιουργούν εντυπώσεις που δεν βοηθούν ούτε στο έργο της απορρύπανσης, ούτε στη διαλεύκανση της αλήθειας, που πρώτοι εμείς επιθυμούμε να αποκαλυφθεί αφού η οικονομική καταστροφή της εταιρείας μας εκ του συμβάντος είναι ανυπολόγιστη» αναφέρεται στην ανακοίνωση και προστίθεται: «Η πλοιοκτήτρια εταιρεία προς υπεράσπιση τουλάχιστον των εργαζομένων της, επαναλαμβάνει ότι το πλοίο είχε τα πιστοποιητικά του εν ισχύ και καμία καταγγελία δεν έγινε ποτέ από κανέναν ναυτικό σχετικά με την αξιοπλοΐα του δεξαμενόπλοιου».
    Εξάλλου, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία που εδρεύει η πλοιοκτήτρια εταιρεία στο Πέραμα, διοργανώνει στις 12.30 η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
    «Στόχος μας με αυτή και άλλες αγωνιστικές δράσεις, που θα κλιμακωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, είναι να αναδείξουμε τις εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας για την πρωτοφανή οικολογική ζημιά που προκάλεσε στο θαλάσσιο περιβάλλον αλλά και την ανάγκη να παρθούν ουσιαστικά και αποτελεσματικά μέτρα ώστε να μην θρηνήσουμε μία νέα καταστροφή», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΠΕΝΕΝ.
    Χθες Πέμπτη ο διευθυντής του γραφείου του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, αρχιπλοίαρχος Αλέξανδρος Λαγουρός, τόνισε πως εθνική πολιτική της χώρας είναι η μη χρήση χημικών διασκορπιστικών ουσιών απορρύπανσης, και ήδη από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ έχουν ζητηθεί να γίνουν αναλύσεις του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Μόλις αυτά τα στοιχεία γίνουν ανακοινώσιμα, θα λάβουν όλοι πληροφόρηση για το πόση ήταν η επιβάρυνση του περιβάλλοντος πριν και μετά το ναυάγιο. Οι μετρήσεις θα είναι συνεχείς, ανά εξάμηνο και με ανακοινώσεις, δήλωσε ο κ. Λαγουρός.
    Η επιχείρηση αντιρρύπανσης επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή στην απάντληση πετρελαιοειδών από το ναυάγιο, η οποία αναμένεται από λεπτό σε λεπτό, ενώ προπαρασκευαστικές ενέργειες έχουν γίνει τις προηγούμενες ημέρες. Η διαρροή, είπε, έχει πλέον σταματήσει μετά τη σφράγιση του ναυαγίου, ενώ δεύτερος άξονας είναι ο καθαρισμός των ακτογραμμών Κυνοσούρας και Σεληνίων και το μέτωπο Πειραϊκή, Φρεαττύδα έως Γλυφάδα.
    Αναφορικά με τη μεταφορά διάσπαρτης ρύπανσης που έγινε σε παράκτιες περιοχές της Σαλαμίνας και του Πειραιά, ο κ. Λαγουρός τόνισε ότι τα καύσιμα του πλοίου είναι πετρελαιοειδή και αυτά που διέρρευσαν κατά τη βύθιση του ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ στη διάρκεια της νύχτας όπου πέφτει η θερμοκρασία, καταδύονται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και δεν είναι οπτικά παρατηρήσιμα. Την ημέρα ωστόσο που ψηλώνει ο ήλιος, αναδύονται με ζέστη και μεταφέρονται με τα υπόγεια ρεύματα στις ακτογραμμές, συμπλήρωσε.
    Ο διευθυντής Ελέγχου του Κλάδου Πλοίων, Ιωάννης Ζίκας είπε ότι το πλοίο ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ δεν το παρακολουθούσε νηογνώμονας καθώς δεν απαιτείται κάτι τέτοιο από τη νομοθεσία. Επίσης τόνισε, ότι όλα τα πιστοποιητικά έχουν εκδοθεί και είναι σε ισχύ από τον κλάδο ελέγχου πλοίων έως τις 27/09.
    Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ζητήθηκε από τον Αρχηγό του Λιμενικού να αποκαλύψει τις αιτίες του ναυαγίου, ωστόσο ο ίδιος είπε ότι αυτό είναι αντικείμενο της προανάκρισης. Διευκρίνισε επίσης, ότι η ίδια εταιρεία έχει απασχολήσει στο παρελθόν δύο φορές τις αρχές για υποθέσεις λαθρεμπορίας, διευκρινίζοντας όμως ότι έχει απαλλαχθεί δικαστικά.
    Ο ναυτιλιακός δικηγόρος κ. Γιώργος Τρανταλίδης δήλωσε ότι ο υπουργός Ναυτιλίας οφείλει «να δώσει εντολή σήμερα στον Κινέζο Διευθυντή του ΟΛΠ να ανελκύσει κατεπειγόντως το σκάφος με έξοδα του πλοιοκτήτη, δεδομένου ότι δεν αρκεί η απάντληση του πετρελαίου, ούτε η απορρύπανση, ούτε η στεγανότητα του πλοίου ώστε να μη συμβεί η τραγωδία τουSea Diamond στη Σαντορίνη.»

    Σημειώνει ακόμη ότι «δυστυχώς σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν. 4037/2012 στις περιπτώσεις σοβαρής ρύπανσης του θαλασσίου ύδατος επιβάλλεται πρόστιμο από τον Υπουργό στο ευτελές ποσό των 60.000 έως 1.200.000 ευρώ. Είναι αυτονόητο ότι το ποσό αυτό θα πρέπει να το αναπροσαρμόσει ο ΥΕΝ στα σύγχρονα δεδομένα, με ελάχιστο ποσό τα 100.000.000 €.»

    Επιπλέον ο κ. Τρανταλίδης επισημαίνει ότι ο υπουργός οφείλει «να μειώσει κατεπειγόντως το όριο ηλικίας στα εφοδιαστικά σκάφη στα 20 χρόνια και να καθιερώσει υποχρεωτική την ασφάλιση του σκάφους (Hull) στη πραγματική αξία του πλοίου καθώς και του πληρώματος. Εάν υπήρχαν αυτές οι ρυθμίσεις από τους αδαείς/ηθικούς αυτουργούς Υπουργούς των τελευταίων 40 ετών, θα αποφεύγαμε χιλιάδες ναυτικές τραγωδίες με πολυάριθμα θύματα. »

    ΒημαTV
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk