• Αναζήτηση
  • Δίκη ΧΑ: Γροθιά στην οργάνωση από το πρώην μέλος της Ηλία Σταύρου

    Γροθιά στο μαλακό υπογάστριο της Χρυσής Αυγής έριξε ο Ηλίας Σταύρου, πρώην μέλος της Χρυσής Αυγής, πρώην επιστημονικός συνεργάτης και παρ' ολίγον βουλευτής της, που κατέθεσε σήμερα Παρασκευή ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, στο Εφετείο Αθηνών, από το βήμα του μάρτυρα κατηγορίας.

    Γροθιά στο μαλακό υπογάστριο της Χρυσής Αυγής έριξε ο Ηλίας Σταύρου, πρώην μέλος της Χρυσής Αυγής, πρώην επιστημονικός συνεργάτης και παρ’ ολίγον βουλευτής της, που κατέθεσε σήμερα Παρασκευή ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, στο Εφετείο Αθηνών, από το βήμα του μάρτυρα κατηγορίας.
    Σαρξ εκ σαρκός, ο κ. Σταύρου δεν δίστασε να παραθέσει τη δική του αλήθεια για το αυθεντικό πρόσωπο της Χρυσής Αυγής, επιμένοντας ιδιαίτερα στην άτεγκτη ιεραρχία, τη σκληρή δομή, και κυρίως την «εθνικοσοσιαλιστική» ιδεολογία που διέπει τη δραστηριότητα της.
    Με έντονη την ενόχληση της υπεράσπισης κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του, ο μάρτυς έκανε λόγο για το βασικότερο στοιχείο στη γενετική της ταυτότητα, τη βία, τονίζοντας ότι αυτή στρέφεται κατά εβραίων, αναρχικών, μιγάδων (καθώς «η σύζευξη λευκού – μαύρου θεωρείται παρά φύσει»), μεταναστών. Επεσήμανε ότι σε πολλές από τις εκδηλώσεις κύρια θεματική ήταν η ανωτερότητα της ελληνικής φυλής, ο αντισημιτισμός, ο εθνικοσοσιαλισμός υπό τον μανδύα του λαϊκού εθνικισμού. 

    «Ο αρχηγός είναι το ανώτερο πρόσωπο στη Χρυσή Αυγή, η  φωνή του Αίματος. Ο Φύρερ παράγει δίκαιο, όπως είχε πει ο Καρλ Σμιθ. Το πρόσωπο του αρχηγού θεωρείται απαραβίαστο, αποκτά μεταφυσικές διαστάσεις, ενσαρκώνει το Έθνος. Όπως είχε πει ο Ρουντολφ Ες, «το κόμμα είναι ο Χίτλερ». Το ίδιο είναι και για εμάς. Αυτή η σχέση είναι κομμάτι του εθνικοσοσιαλιστικού χαρακτήρα του κόμματος. Εγώ στη ΧΑ μπήκα ακριβώς επειδή ήταν ναζιστική οργάνωση. Θα τολμήσεις να πεις ότι αυτό που είπε ο αρχηγός είναι λάθος;»
    Ειδικά για τον ναζιστικό χαιρετισμό, ο μάρτυς δήλωσε: «Πάντα αυτόν τον χαιρετισμό έκαναν. Και για αυτούς που έρχονταν για πρώτη φορά, τους λέγαμε ότι είναι του Μεταξά. Που η Χρυσή Αυγή καμία σχέση με τον Μεταξά, απλά για να πάρουμε ψήφους από τους ακροδεξιούς. Και την 21η Απριλίου, που είχε πει ο Παππάς στην Κρήτη, καμία σχέση. Εμείς ασπαζόμασταν τον εθνικοσοσιαλισμό. Εμείς όταν χαιρετούσαμε ναζιστικά, τον Αδόλφο Χίτλερ είχαμε στο νου μας, τον Ρούντολφ Ες, όχι τον Αριστοτέλη, ούτε τον Μεταξά. Όχι μόνο στο δικό μου μυαλό, σε όλους τους χρυσαυγίτες». Και πρόσθεσε: «αν έχει αλλάξει κάτι μετά από 1/12 δεν ξέρω, αλλά μέχρι τότε ισχύουν μέχρι κεραίας. Δεν είχαμε τον αγκυλωτό σταυρό στα γραφεία, θα ήταν αυτοκτονικό. Αλλά ορκιζόμασταν με τη σημαία του Γ’ Ράιχ από πίσω».
    Ο κ. Σταύρου ανέφερε ότι η όποια πρωτοβουλία για βίαιη πράξη από μέλος της Χρυσής Αυγής, έχει ως αποτέλεσμα τη δίωξή του από την ιεραρχία, αν δεν υπάρχει άνωθεν εντολή.  Ο ίδιος άλλωστε περιέγραψε μια δομή υπό μορφή πυραμίδας, από τη βάση και τα απλά μέλη ως την κορυφή, το Πολιτικό Συμβούλιο και την μονοπρόσωπη ηγεσία.
    «Μέσα σε ένα κόμμα με στρατιωτικού τύπου δομή, τίποτα δε μπορεί να γίνει χωρίς εντολή ή να έχει λάβει άδεια. Αν πει ο Μιχαλολιάκος να γίνει ένα χτύπημα κάπου, δεν έχει σημασία ακριβώς το άτομο. Για τη ΧΑ δεν είναι προσωπικό. Για τη ΧΑ η φυλή είναι η ιδεολογική μονάδα, όχι το πρόσωπο», είπε χαρακτηριστικά.
    Παράλληλα, ο μάρτυς απάντησε καταφατικά στις ερωτήσεις της προέδρου κυρίας Μαρίας Λεπενιώτη, περί εκπαίδευσης των μελών της Χρυσής Αυγής, ξεκαθαρίζοντας ότι ο ίδιος δεν συμμετείχε σε καμία από τις δραστηριότητες αυτές, ούτε γνωρίζει πώς γινόταν η προμήθεια των όπλων. Παραδέχθηκε, δε, ότι υπήρχε από ένα χρονικό σημείο και μετά «γραμμή» για την ενδυματολογική ομοιομορφία των μελών και κινητοποίησή τους με στρατιωτικό φαίνεσθαι, συντεταγμένα.
    «Δεν χρησιμοποιούσαμε ποτέ εσωτερικά τον όρο «τάγματα εφόδου», «ομάδες ασφαλείας» τις λέγαμε», επεσήμανε. «Για να ενταχθείς στην ομάδα ασφαλείας, θα πρέπει να είσαι ανδρείος με τη βία. Βάζεις το κομματικό συμφέρον πάνω από το ποινικό σου μητρώο. Επιλέγονται. Αν του πω «χτύπησα 5 αλβανούς», και μου απαντήσει «καλά τους έκανες» αυτόν θα τον προτείνω».
    Με άξονα την πολιτική του μεταστροφή και την αποχώρησή του από το κόμμα της Χρυσής Αυγής, ο μάρτυς σημείωσε ότι είχε δεχθεί συκοφαντίες, απειλές και υπονοούμενα περί ατυχήματος («Πρόσεχε τις κινήσεις σου άνθρωποι είμαστε, ατυχήματα παθαίνουμε», «Πούστη είσαι τελειωμένος»), ενώ του είχε τονιστεί με νόημα ότι η επιλογή του δεν έμοιαζε και τόσο «σοφή».
    Ο κ. Σταύρου αποδόμησε και τη σχέση της Χρυσής Αυγής με τη θρησκεία. «Εγώ δεν είχα σχέση με τη θρησκεία. Όταν είχαμε περάσει από εκπαίδευση, μας είχαν δώσει ένα φυλλάδιο, αντιλήψεις περί θρησκείας. Μας έλεγαν ότι ο εθνικοσοσιαλισμός απορρίπτει τον χριστιανισμό διότι με την ηθική π.χ. «όταν σε χτυπάει, γύρνα και το άλλο μάγουλο», δεν ταιριάζει με εμάς. Ούτε στη Γερμανία δεν είχε δημιουργηθεί μια άλλη θρησκεία. Και εδώ ο Γερμενής, τραγουδάει ένα τραγούδι που λέει «το γαμημένο Χριστό, η πουτάνα η Παναγία, η σάπια εκκλησία» και μετά πήγε κι έκανε το σταυρό του. Και λέω «τι βλέπω!»

    Η κατάθεση
    Αναλυτικότερα, ο μάρτυς είπε:

    Πρόεδρος: (…) Κάποια στιγμή φύγατε;
    Μάρτυς: Έγινε σταδιακά. Όταν βρισκόμουν στη Θεσσαλονίκη και άκουγα ότι χτύπησαν τον τάδε, θεωρούσα ότι είναι ένα περιθωριακό κομμάτι του κόμματος και προτιμούσα να μην τους συναναστρέφομαι. Όταν βρέθηκα στην Αθήνα και η Χρυσή Αυγή άρχισε να κάνει παράνομες ενέργειες, όπως το σπάσιμο των πάγκων στο Μεσολόγγι, τους αλιεργάτες και να συμμετέχουν βουλευτές π.χ. ο Μίχος στη Πάρο, όπου πήγε η Χρυσή Αυγή να κόψει πίτα και επιτέθηκαν και χτύπησαν κόσμο. Και ακούω τον Μίχο να λέει μετά στη Βουλή :«Τους γαμήσαμε, τα μουνιά». Άρχισα να αντιλαμβάνομαι ότι δεν είναι τυχαία και μεμονωμένα περιστατικά, αλλά τα ξέρει η ηγεσία και συμμετέχει. 
    Πρ: Μετά από 8 χρόνια;
    Μ: Ναι γιατί όταν βρέθηκα κοντά στην ηγετική ομάδα, σχημάτισα την εικόνα ότι η ηγεσία του κόμματος τουλάχιστον δεν τους αποδοκιμάζει. 
    Πρ: Είχατε ήδη συμπληρώσει ένα χρόνο στην Αθήνα, πότε τα αντιληφθήκατε;
    Μ: Πολύ σύντομα, τον Αύγουστο που είδα την εικόνα του Μπαρμπαρούση, να τον ακολουθούν τραμπούκοι και να σπάει πάγκους. 
    Πρ: Και τι κάνατε;
    Μ: Δεν ξυπνάω μια μέρα και λέω ότι δεν είμαι πλέον χρυσαυγίτης. Έγινε σταδιακά. Αν παρακολουθούσε κάποιος το site της ΧΑ, θα έβλεπε ότι εμφανιζόμουν μια-δυο φορές την εβδομάδα. Έκανα ομιλίες, αλλά σιγά – σιγά αποφάσισα να μην εμφανίζομαι. Τον Ιανουάριο του 2013 έκανα μια ομιλία. Μετά μου πρότεινε ο Ματθαιόπουλος να κάνω μια ομιλία στη Θεσσαλονίκη. Το απέφυγα. Έκανα άλλη μια μετά από δύο μήνες, μέχρι το Μάιο του 2013, που έκανα μια στην Ανάβυσσο. Μετά σταμάτησα και έφτασα τον Ιούνιο του 2013 που έστειλα την επιστολή στον Μιχαλολιάκο.
    Σε άλλο σημείο:

    Εισαγγελέας: Ο στόχος της Χρυσής Αυγής ποιος είναι ;
    Μάρτυς: Η δημιουργία ενός εθνικοσοσιαλιστικού κράτους. Το είχε πει ο Κασιδιάρης, «να συγκεντρώσουμε 180 βουλευτές και να αλλάξουμε διατάξεις του Συντάγματος».
    Ο κ. Σταύρου δήλωσε επίσης:
    «Έλεγαν «ο δικός μας εθνικισμός είναι ο εθνικισμός του αίματος, διαφέρει από τη δεξιά.» Οι ιταλοί φασίστες μπορούν να δεχθούν ένα μιγά, αυτοί όχι. Ο Σχορτσιανίτης δεν μπορεί να είναι χρυσαυγίτης. Θα προκαλούσε γέλιο. Όταν ο Παναγιώταρος είχε πει ότι δεν τον θεωρεί Έλληνα. Το είχε πει. Το φυλλάδιο έλεγε ότι το λαμπρό κράτος για εμάς είναι το λαμπρό κράτος της Γερμανίας του 1937. Για να σε προτείνει κάποιος να περάσεις πυρήνα, δε θα προτείνει κάποιον άσχετο. Αν εγώ πάω και πω «είμαι Έλληνας εθνικιστής και μισώ τους ναζί, που επιτέθηκαν στην Ελλάδα» , δεν θα μου έλεγαν να γίνω μέλος».
    Ο ίδιος πρόσθεσε ότι γινόταν συγκέντρωση οπτικοακουστικού υλικού για λόγους καθαρού εκβιασμού: «Μαζεύαμε υλικό και για φακέλωμα. Στο σπίτι του Τολιόπουλου, μου έδειξε φωτογραφίες από έναν άνθρωπο με το ψευδώνυμο Πλαπούτα,  είχε χτυπήσει ένα Πακιστανό. Έχει φύγει από το κόμμα και μου λέει ο Τολιόπουλος αν θέλει κάποια στιγμή να μιλήσει, έχουμε φωτογραφίες για αυτόν. Εγώ εκεί το είδα. Υπάρχει αυτό το ομερτά, όπως λένε τα ΜΜΕ». Και σημείωσε αλλού: «υπάρχουν κάμερες-μενταγιόν, ρολόγια-κάμερες και ζώνη ακόμα. Κάπως έτσι εικάζω βιντεοσκοπήθηκε ο Μπαλτάκος. Δεν λέω ότι φορούσε ο Κασιδιάρης». 

    Κοινωνία