Ηταν Σεπτέμβριος του 1995 όταν η Renault θέλησε, στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, να αλλάξει σελίδα, τερματίζοντας μάλλον πρόωρα την πορεία του περίφημου «19» και αποκαλύπτοντας, εν μέσω επευφημιών, το άσημο εκείνη την εποχή Megane.
Σχεδόν 20 χρόνια μετά, το μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback, που έφτασε ως και την κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς, μετρά ήδη τέσσερις γενιές, παραμένοντας στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας του και ορίζοντας σε μεγάλο βαθμό την τύχη της γαλλικής φίρμας.
Δικαίως, λοιπόν, η άφιξη του νέου Megane στη χώρα μας δημιουργεί προσδοκίες, διαμορφώνοντας μια ξεχωριστή, χάρη στις ρηξικέλευθες γραμμές του σχεδιασμού του, πρόταση.
Στη σχεδιαστική πρωτοτυπία, όπως άλλωστε και στη σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων –το μήκος έχει «κερδίσει» περισσότερα από έξι εκατοστά φτάνοντας τα 4,36 μέτρα –οφείλεται εν πολλοίς η διαφοροποίηση του αυτοκινήτου από το ίδιο του το παρελθόν καθώς και από το σύνολο του ανταγωνισμού του.
Εκ των έσω
Στο εσωτερικό οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της απτής ποιότητας καθώς και στην ενσωμάτωση των πλέον σύγχρονων εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας. Το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τις μεγαλύτερες επιφάνειες του ταμπλό κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, κερδίζοντας τις πρώτες εντυπώσεις. Χαμηλότερα, πάντως, η εικόνα όπως και τα υλικά αλλάζουν, όχι όμως σε τέτοιον βαθμό ώστε να αμφισβητηθεί η ποιότητα του γαλλικού συνόλου. Στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις την προσοχή σου διεκδικεί –μεταξύ άλλων –η κάθετης διάταξης οθόνη αφής μεγέθους 8,7 ιντσών που τοποθετείται στην κεντρική κονσόλα αντικαθιστώντας τα συμβατικά χειριστήρια των περισσότερων υποσυστημάτων.
Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, αποτελώντας μάλιστα στοιχείο του βασικού εξοπλισμού. Αντιθέτως, τα περισσότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας συναντώνται στα κορυφαία εξοπλιστικά επίπεδα.
Οι διαθέσιμοι χώροι στον θάλαμο επιβατών θα υποστηρίξουν με σχετική ευκολία τον οικογενειακό προσανατολισμό ενός αποκλειστικά πεντάθυρου μικρομεσαίου hatchback, με τα 434 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών να τοποθετούν τη γαλλική πρόταση στις ψηλότερες θέσεις της κατηγορίας του.

Η χρυσή τομή
Το νέο Renault Megane πρόκειται να ικανοποιήσει κάθε χρήστη, ισορροπώντας με απόλυτη επιτυχία ανάμεσα σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να διαχειρίζεται απαιτητικότερες καταστάσεις και την άνεση.
Στις αντιδράσεις του νέου πλαισίου και των επιμέρους μηχανικών μερών μπορείς να αντιληφθείς την προσπάθεια των Γάλλων να διορθώσουν τα κακώς κείμενα της προηγούμενης γενιάς του αυτοκινήτου.

Ετσι, λοιπόν, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι έχει αποκτήσει το σωστό «βάρος» υστερώντας μόνο σε αίσθηση και ο πίσω –ημιάκαμπτος άξονας την ικανότητα να φιλτράρει πλήρως τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Γνωστός για τις δυνατότητές του, ο κινητήρας diesel των 1,5 λίτρων προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος (90 και 110 ίππων), με την πρώτη να διαμορφώνει την πιο προσιτή πετρελαιοκίνητη πρόταση στην γκάμα του αυτοκινήτου και τη δεύτερη να αποτελεί την προφανή επιλογή όσων δεν θα πειστούν από τις δυνατότητες του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης των 1.197 κ.εκ., απόδοσης 100 και 130 ίππων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ