Το διαφαινόμενο εδώ και μέρες ναυάγιο για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ, προκαλεί νέο πονοκέφαλο στην κυβέρνηση: η ιδιωτικοποίηση «σερνόταν» από το 2013, αποτελούσε ουρά της πρώτης αξιολόγησης, προαπαιτούμενο της δεύτερης και αποτελεί πλήγμα στην επενδυτική-γεωπολιτική εικόνα της Ελλάδας.
Όπως υπενθυμίζουν Τα Νέα της Πέμπτης, το Αζερμπαϊτζάν είναι ο πιο αξιόπιστος στρατηγικός ενεργειακός συνεργάτης της Ευρώπης για τη δημιουργία του νότιου διαδρόμου και την απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Υπό αυτή λοιπόν την έννοια, το ναυάγιο του ΔΕΣΦΑ πλήττει τη σχέση της Αθήνας με το Μπακού. Δίχως αυτό να σημαίνει απαραίτητα εμπλοκή και στον αγωγό ΤΑΡ, όπου η SOCAR είναι μέτοχος με 20%, εντούτοις οι συνέργειες είναι πολλαπλές, όπως στην περίπτωση του ελληνοβουλγαρικού αγωγού IGB, όπου συμμετέχει η ΔΕΠΑ, θυγατρική της οποίας είναι ο ΔΕΣΦΑ.
Αν υπάρχει ένας τρόπος να περιοριστούν οι παραπάνω επιπτώσεις, αυτός είναι η όσο το δυνατόν ταχύτερη προκήρυξη νέου διαγωνισμού για τον ΔΕΣΦΑ.
Το μοντέλο θα αποφασιστεί πιθανώς και την επόμενη εβδομάδα σε επίπεδο πρωθυπουργού, δίχως να είναι σαφές αν θα αφορά και πάλι το 66% των μετοχών ή μικρότερο ποσοστό.
Ο νέος διαγωνισμός θα μπορούσε να γίνει α λα ΑΔΜΗΕ, δηλαδή διατήρηση ελέγχου του 51% του ΔΕΣΦΑ από το Δημόσιο και πώληση του υπόλοιπου 49% είτε μέσω χρηματιστηρίου είτε σε στρατηγικό επενδυτή.