Την πρωτιά από τα Starbucks στην αμερικανική αγορά του καφέ φιλοδοξεί να κατακτήσει μια ευρωπαϊκή εταιρεία. Η JAB Holding, συμφερόντων της πάμπλουτης αυστριακής οικογένειας Ρέιμαν, έχει τα τελευταία χρόνια επιδοθεί σε ένα κυνήγι εξαγορών δημοφιλών brand καφέ των ΗΠΑ με στόχο να δημιουργήσει «την αυτοκρατορία της καφεΐνης». Σύμφωνα με το Bloomberg, στόχος της επενδυτικής φίρμας είναι να καλύψει το κενό που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στα Starbucks και στις υπόλοιπες εταιρείες που παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στον κλάδο του καφέ, προσφέροντας στο καταναλωτικό κοινό «φρέσκες ψημένες λιχουδιές σε μια ατμόσφαιρα καφετέριας».
Το σχέδιο έχει την ονομασία «Απλά Καφές και Μπέιγκελς» (Simply Coffee & Bagels) και, όπως υποδηλώνει το όνομά του, θα πουλά τις διάφορες επωνυμίες καφέ μαζί με το δημοφιλές στους Αμερικανούς έδεσμα. Σύμφωνα με τους επικεφαλής του φιλόδοξου σχεδίου της JAB, το μυστικό της επιτυχίας του κρύβεται στην ιδέα «να δημιουργηθεί κάτι που η εταιρεία δεν θα μπορούσε να πετύχει με τις υπάρχουσες μεμονωμένες αλυσίδες που έχει στο portfolio της».
«Κάτι που δεν υπάρχει»


Συγκεκριμένα, οι εταιρείες καφέ που έχει εξαγοράσει δεν πωλούν φρεσκοψημένα προϊόντα, ενώ όσες το κάνουν δεν προσφέρουν τη ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα που διαθέτει μια καφετέρια της γειτονιάς. Αντίθετα, τα καταστήματα Coffee & Bagels είναι φωτεινά και διαθέτουν μεγάλα τραπέζια όπου μπορούν να καθίσουν διαφορετικά μεταξύ τους άτομα ή και παρέες, ένα μπαρ όπου οι πελάτες μπορούν να παρακολουθήσουν τη διαδικασία παρασκευής των ροφημάτων τους αλλά και ένα τμήμα πώλησης προϊόντων λιανικής απ’ όπου έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύουν την αγαπημένη τους ποικιλία συσκευασμένου καφέ, κούπες και άλλα προϊόντα της εταιρείας. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε κάτι που δεν υπάρχει» δηλώνει στο αμερικανικό πρακτορείο στέλεχος της JAB και συνεχίζει λέγοντας ότι «οι άνθρωποι θέλουν ένα στέκι στη γειτονιά τους και προτιμούν την ευχάριστη και χαλαρή ατμόσφαιρα μιας καφετέριας».
«Υπάρχει ένα χάσμα»


Η JAB Holding σχεδιάζει να ανοίξει περισσότερα από 50 καταστήματα Coffee & Bagels σε ολόκληρη την αμερικανική επικράτεια. Ηδη περίπου 35 από αυτά βρίσκονται σε στάδιο ολοκλήρωσης και θα έχουν ανοίξει τις πόρτες τους στους λάτρεις του καφέ ως το τέλος του τρέχοντος έτους. Το πρώτο κατάστημα της εταιρείας έκανε το ντεμπούτο του μόλις πριν από έναν χρόνο, τον Σεπτέμβριο του 2015, στο Κολοράντο Σπρινγκς. «Υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των Starbucks και όλων των άλλων στη συγκεκριμένη αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένας άλλος σημαντικός ανταγωνιστής των Starbucks όταν μιλάμε για την premium αγορά του καφέ» σημειώνει ο Τζέφρι Γιανγκ, επικεφαλής της εταιρείας ερευνών Allegra Group στο Λονδίνο. Και φυσικά, όπως κάθε εγχείρημα, ενέχει και ρίσκο. Και άλλες εταιρείες επιχείρησαν στο παρελθόν να συνδυάσουν υπό την ίδια στέγη κάποια από τα προϊόντα τους αλλά το αμερικανικό κοινό δεν ανταποκρίθηκε. Μια τέτοια περίπτωση ήταν εκείνη των ταχυφαγείων KFC και Taco Bell.
Οι αναλυτές τονίζουν ότι το σχέδιο της αυστριακής εταιρείας μοιάζει απόλυτα λογικό δεδομένων των οικονομικών μεγεθών του κλάδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Technomic, οι πωλήσεις των αλυσίδων καφέ στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 9,9% το προηγούμενο έτος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ