Σουρωτή: η νύφη με τους δύο μνηστήρες

Ενας ιδιότυπος επιχειρηματικός πόλεμος έχει ξεσπάσει εδώ και λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη για την απόκτηση της εταιρείας εμφιάλωσης ανθρακούχου νερού Σουρωτή.

Ενας ιδιότυπος επιχειρηματικός πόλεμος έχει ξεσπάσει εδώ και λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη για την απόκτηση της εταιρείας εμφιάλωσης ανθρακούχου νερού Σουρωτή. Η ιστορική εταιρεία, με περισσότερα από 100 χρόνια ιστορίας, αποτελεί μήλον της Εριδος για δύο μεγάλους ομίλους, την Coca-Cola HBC και τον όμιλο επιχειρήσεων Ιβάν Σαββίδη. Οι δύο όμιλοι έχουν καλέσει επισήμως τους 1.200 μικρομετόχους της εταιρείας, οι οποίοι ελέγχουν το 56% των μετοχών, να ανταλλάξουν τις μετοχές τους προς 1 ευρώ/μετοχή.
Η Σουρωτή έχει να επιδείξει αξιοζήλευτες επιδόσεις τα τελευταία χρόνια, οι οποίες, μαζί με τα στοιχεία της ιστορικότητας και ποιότητας που συνοδεύουν το brand name, έχουν δημιουργήσει ένα πακέτο που προσελκύει ισχυρό ενδιαφέρον από τους υποψήφιους επενδυτές.
Το 2015 έκλεισε με κύκλο εργασιών 11,6 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, το 80% του οποίου προέρχεται από το ομώνυμο ανθρακούχο νερό, ενώ στο εργοστάσιο της Σουρωτής εμφιαλώνονται επίσης το επιτραπέζιο νερό Υδωρ Σουρωτής και το κρύο τσάι SouroTea.
Η εταιρεία κατέχει το 80% της εγχώριας αγοράς στα ράφια των σουπερμάρκετ, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η πορεία των εξαγωγών, οι οποίες μέσα σε λίγα χρόνια έχουν διπλασιαστεί και έφθασαν πέρυσι να αντιστοιχούν στο 10% του τζίρου.
Η Σουρωτή κινείται σε έναν κλάδο με ιδιαίτερα θετικές προοπτικές ανάπτυξης, ο οποίος επωφελείται από την αλλαγή των τάσεων προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Τα ανθρακούχα νερά παγκοσμίως κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια, έχοντας εδραιωθεί στη συνείδηση του καταναλωτή ως μια ποιοτική εναλλακτική στα αναψυκτικά. Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένο το ενδιαφέρον των ισχυρών ομίλων, ανοίγεται μια μεγάλη ευκαιρία για το γνωστό ελληνικό brand να πρωταγωνιστήσει διεθνώς και να κατακτήσει και ξένες αγορές.
Αυτή η μεγάλη ευκαιρία μπορεί να αποδειχθεί, όμως, δίκοπο μαχαίρι. Σε μια διαδικασία που ως τώρα εξελισσόταν ομαλά, βρέθηκαν ξαφνικά να κονταροχτυπιούνται δύο μεγάλοι εγχώριοι παίκτες, με εμφανή τον κίνδυνο της πολυμετοχικότητας στον ορίζοντα. Η αγορά είναι γεμάτη παραδείγματα ισχυρών εταιρειών οι οποίες, λόγω των προβλημάτων που απορρέουν από την έλλειψη συνεννόησης μεταξύ των διαφόρων μετόχων, έχουν δει την ανάπτυξή τους να καταρρέει και να πνέουν τα λοίσθια μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Την ίδια στιγμή, κύκλοι της αγοράς εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους σχετικά με τις προθέσεις των δύο παικτών. Η πλευρά της Coca-Cola HBC φαίνεται να κινείται πιο μεθοδικά, καθώς έχει ήδη συγκεντρώσει μέσω μιας μακράς και δημόσιας διαδικασίας το 20% της εταιρείας και έχει εκπονήσει το σχέδιο για την επόμενη μέρα της Σουρωτής, με στόχο την κατάκτηση των διεθνών αγορών. Η πλευρά του κ. Σαββίδη, που ενεπλάκη στη διαδικασία πριν από λίγες ημέρες, ύστερα από «πιέσεις» της τοπικής κοινότητας, όπως αφήνει να διαρρεύσει, θέτει στο προσκήνιο την ελληνικότητα της εταιρείας και μιλά για τις συνέργειες που μπορούν να δημιουργηθούν με τις υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου του, ο οποίος όμως δεν διαθέτει τεχνογνωσία και εμπειρία στο συγκεκριμένο κλάδο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι μικρομέτοχοι της εταιρείας έχουν κάθε συμφέρον να ζητούν μια ισχυρή διοίκηση που θα απογειώσει την ελπιδοφόρα Σουρωτή σε νέα ύψη, κάτι που αδιαμφισβήτητα της αξίζει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk