Επιδείνωση συνθηκών στον κλάδου σούπερ μάρκετ το 2015

Το 2015 επεφύλασσε βαθμιαία επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών, εξαιτίας της διεξαγωγής πρόωρων εκλογών, των διαπραγματεύσεων μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών, της αργίας των τραπεζών τον Ιούλιο, οι οποίες προκάλεσαν κλίμα αβεβαιότητας στο λιανεμπόριο. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει, σύμφωνα με τον αναλυτή Αλέξη Νικολαΐδης, από τη μελέτη της IBHS ΑΕ, στην οποία εξετάζεται ο εγχώριος κλάδος των σούπερ μάρκετ.

Το 2015 επεφύλασσε βαθμιαία επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών, εξαιτίας της διεξαγωγής πρόωρων εκλογών, των διαπραγματεύσεων μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών, της αργίας των τραπεζών τον Ιούλιο, οι οποίες προκάλεσαν κλίμα αβεβαιότητας στο λιανεμπόριο. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει, σύμφωνα με τον αναλυτή Αλέξη Νικολαΐδης, από τη μελέτη της IBHS ΑΕ, στην οποία εξετάζεται ο εγχώριος κλάδος των σούπερ μάρκετ.

Όπως σημείωσε, αυτό το περιβάλλον επέδρασε αρνητικά στον εξεταζόμενο κλάδο, καθώς το 2015, η αξία αγοράς του ευρύτερου λιανικού εμπορίου τροφίμων εκτιμάται ότι υποχώρησε κατά περίπου 2%.

Αναλυτικότερα, όπως προκύπτει από τη μελέτη, «τους πρώτους έξι μήνες, οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 1,3%. Ακολούθως, η προκήρυξη του δημοψηφίσματος και η εφαρμογή των capital controls τον Ιούλιο προκάλεσαν μαζική προσέλευση καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ. Έτσι, οι πωλήσεις, την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, κατέγραψαν απότομη άνοδο μεγαλύτερη του 30%, η οποία, όμως, αποδείχτηκε πρόσκαιρη, καθώς τις επόμενες εβδομάδες παρατηρήθηκε σημαντική υποχώρηση.

Ακολούθως, η αύξηση των ΦΠΑ σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες, στο πλαίσιο της συμφωνίας που επιτεύχθηκε μεταξύ της Ελλάδας και των εταίρων, η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών, καθώς και οι έκτακτες προμήθειες, στις οποίες προχώρησε μεγάλο μέρος του κοινού μετά την επιβολή των capital controls, οδήγησαν την αγορά τροφίμων σε εκτιμώμενη πτώση 5% κατά το δεύτερο εξάμηνο.

Παρά τις δυσμενείς συγκυρίες, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου εξακολουθούν να επενδύουν στην επέκταση των δικτύων τους, εξαγοράζοντας μικρότερες αλυσίδες, εντείνοντας, έτσι, τις τάσεις συγκέντρωσης. Η τακτική αυτή υποστηρίζεται και από τις τράπεζες, οι οποίες εμφανίζονται πρόθυμες να χρηματοδοτήσουν επιχειρηματικά σχήματα που θα εμφανίζουν πιο υγιή οικονομικά μεγέθη».

«Μετά, πάντως και τις τελευταίες εξελίξεις (συνεργασία Μαρινόπουλου και Σκλαβενίτη, εξαγορά της Βερόπουλος από τη Metro, εξαγορά των Makro Cash & Carry και Χαλκιαδάκης από τη Σκλαβενίτης, κ.λπ.)», σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, «οι πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες κατέχουν περίπου το 75% της αγοράς».

Από την πλευρά της, η Μαρία Μεταξογένη, διευθύνουσα σύμβουλο της IBHS, τόνισε ότι «οι συνεχείς εξαγορές και συνεργασίες θα οδηγήσουν στη δημιουργία πιο εύρωστων οικονομικά επιχειρηματικών σχημάτων, που θα διαθέτουν πιο ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη έναντι των προμηθευτών. Αντιθέτως, ο αριθμός των μικρότερων super market θα μειωθεί δραστικά, λόγω της αδυναμίας τους να ανταγωνιστούν σε μία πτωτική αγορά».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk