Σταματά η κατασκευή ισχυρών κινητήρων μικρού κυβισμού

Οι αυστηρότεροι έλεγχοι καυσαερίων των αυτοκινήτων που διενεργούνται στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, έπειτα από το σκάνδαλο παραποίησης στοιχείων ρύπων από τη Volkswagen

Οι αυστηρότεροι έλεγχοι καυσαερίων των αυτοκινήτων που διενεργούνται στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, έπειτα από το σκάνδαλο παραποίησης στοιχείων ρύπων από τη Volkswagen έχουν μια αναπάντεχη συνέπεια, γράφει κατ’ αποκλειστικότητα το Reuters: την στροφή των ευρωπαίων κατασκευαστών σε κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού ή/και χαμηλότερης ιπποδύναμης.

«Οι κατασκευαστές που αφιέρωσαν δέκα χρόνια και δαπάνησαν εκατομμύρια ευρώ για να συρρικνώσουν τους κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζουν τα οχήματά τους, είναι αναγκασμένοι τώρα να κάνουν μια στροφή 180 μοιρών»
, γράφει το βρετανικό πρακτορείο επικαλούμενο πηγές από την αυτοκινητοβιομηχανία. Αιτία, τα πιο «ρεαλιστικά» τεστ ρύπων στα οποία υπόκεινται τα μοντέλα τους.
Έτσι, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Renault, η General Motors και η VW ετοιμάζονται να αυξήσουν τη χωρητικότητα ή, αν αυτό δεν γίνεται, να στείλουν για… σκραπ ντιζελοκινητήρες και βενζινοκινητήρες μικρού κυβισμού. Τους τρεις αυτούς κατασκευαστές φέρονται να ακολουθούν και άλλοι. Διότι είναι δυσκολότερο με τους μικρότερους πλην ισχυρότατους κινητήρες να πιάσουν τα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, λένε οι ειδικοί.
Το αποτέλεσμα είναι να συμπιέζονται ακόμη περισσότερο οι προϋπολογισμοί των κατασκευαστών για την έρευνα και την ανάπτυξη, που είναι ήδη σημαντικά επιβαρυμένοι με τις επενδύσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβρίδια.

«Έχουμε φτάσει στα όρια συρρίκνωσης της χωρητικότητας των κινητήρων. Οι τεχνικές που έχουμε αναπτύξει για να μειώσουμε τη χωρητικότητα των κινητήρων μας δεν μας επιτρέπουν πλέον να καλύψουμε τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων»
, παραδέχεται ο Αλέν Ραποζό, επικεφαλής του τμήματος κινητήρων της Renault-Nissan, μιλώντας στο περιθώριο του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού, που ολοκληρώνεται το Σάββατο.

Βρόμικα τα σούπερ χιλιάρια
Τόσο η Renault όσο και η VW και η Opel, που ανήκει στην General Motors, αρνήθηκαν να δώσουν λεπτομέρειες για τα προγράμματα σχεδιασμού των νέων κινητήρων τους. Όλα δείχνουν, ωστόσο, ότι η χρήση συμπιεστών τούρμπο σε χιλιάρηδες ή και μικρότερους κινητήρες τριών ή ακόμα και δύο κυλίνδρων οδεύει προς το τέλος της, αφού αυτοί οι κινητήρες περνούν τα τεστ καυσαερίων μόνο σε δοκιμές που λαμβάνουν χώρα σε συνθήκες εργαστηρίου, σε θερμοκρασίες και ταχύτητες δηλαδή μη ρεαλιστικές.
Σε γενικές γραμμές οι μικρής χωρητικότητας κινητήρες τούρμπο ντίζελ που «φορούν» πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές στα μοντέλα τους, εκπέμπουν κάτω από ορισμένες συνθήκες κυκλοφορίας οξείδια του αζώτου 15 φορές υψηλότερα των ορίων. Οι αντίστοιχοι μικροί βενζινοκινητήρες είναι πολύ πιο ενεργοβόροι, ενώ εκπέμπουν υψηλότερες ποσότητες μικροσωματιδίων και μονοξειδίου του άνθρακα.

Νέοι κανονισμοί έως το 2021

«Οι κατασκευαστές, οι ρυθμιστικές αρχές και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις γνωρίζουν πολύ καλά ότι στο δρόμο οι εκπομπές διεξειδίου του άνθρακα και οξειδίων του αζώτου είναι πολύ υψηλότερες από όσο δείχνουν οι εργαστηριακές μετρήσεις»
, γράφει χαρακτηριστικά το Reuters.
Σύμφωνα με τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, από την επόμενη χρονιά όλα τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα αρχίσουν να υπόκεινται σε τεστ εκπομπών οξειδίων του αζώτου σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης στο δρόμο.
Οι έλεγχοι αυτοί θα ολοκληρωθούν το 2019 και κατόπιν θα ξεκινήσει μια διεθνής διαδικασία ελέγχων όλων των νέων μοντέλων για τη μέτρηση της πραγματικής κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η διαδικασία αυτή των ελέγχων θα διαρκέσει επίσης μια διετία, θα ολοκληρωθεί δηλαδή το 2021.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk