Με επιτυχία, αν κρίνει κανείς από την υποδοχή του κοινού στα εγκαίνια, φαίνεται ότι έχει στεφθεί η ομαδική εικαστική έκθεση «Η περίπτωση Καποδίστρια» που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο κτίριο της πρώτης Βουλής των Ελλήνων στο Ναύπλιο, την πόλη όπου στις 9 Οκτωβρίου 1831 ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο πρώτος κυβερνήτης της ελεύθερης Ελλάδας μετά την απελευθέρωσή της από τον τουρκικό ζυγό, δολοφονήθηκε από Ελληνες.
Η έκθεση στο κτίριο της πρώτης Βουλής των Ελλήνων εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο 6 Αυγούστου και αρκετός κόσμος έδωσε το παρών. Στον χώρο θα δει κανείς συγκεντρωμένα αρκετά έργα ζωγραφικής και γλυπτικής εικαστικών διαφορετικών γενιών εμπνευσμένα από τη ζωή και το έργο του Καποδίστρια. Στόχος είναι να καλύψει ως επί το πλείστον όλο το φάσμα του κερκυραίου διπλωμάτη και πολιτικού, ο οποίος ήταν ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας κατά τη μεταβατική περίοδο και ενώ τελούσε υπό την προστασία των Μεγάλων Δυνάμεων.
Στο κτίριο της πρώτης Βουλής των Ελλήνων εκτίθενται έργα των κάτωθι εικαστικών (κατ’ αλφαβητική σειρά): Ολγας Αλεξοπούλου, Κώστα Ανανίδα, Νεκτάριου Αποσπόρη, Αννας Αχιλλέως, Αλέξη Βερούκα, Ειρήνης Βογιατζή, Μάριου Βουτσινά, Μαίρης Γαλάνη-Κρητικού, Ανδρέα Γεωργιάδη, Γιάννη Δέδε, Δικαίας Δεσποτάκη, Φραγκίσκου Δουκάκη, Ειρήνης Ηλιοπούλου, Μηνά Καμπιτάκη, Βούλας Καραμπατζάκη, Εύας Κουτσούκου, Δημήτρη Κρέτση, Αλέξανδρου Μαγκανιώτη, Μιχάλη Μαδένη, Νεκτάριου Μαμάη, Παναγιώτη Μαρίνη, Αλίνας Μάτσα, Βαρβάρας Μαυρακάκη, Τίμου Μπατινάκη, Γιάννη και Χαρίτωνα Μπεκιάρη, Παναγιώτη Μπελτέκου, Γεωργίας Μπλιάτσου, Γεύσως Παπαδάκη, Παναγιώτη Πασάντα, Βασίλη Πέρρου, Μιλτιάδη Πεταλά, Στέλιου Πετρουλάκη, Βασιλικής Σαγκιώτη, Γιώργου Σαλταφέρου, Δημήτρη Σαρασίτη, Δημήτρη Σκουρογιάννη, Αντώνη Στάβερη, Μαρίνας Στελλάτου, Γιώργου Ταξίδη, Πραξιτέλη Τζανουλίνου, Κατερίνας Τσεμπελή, Πάβλου Χαμπίδη και Αθηνάς Χατζή. Παρουσιάζεται επίσης η προτομή του Ιωάννη Καποδίστρια που φιλοτέχνησε ο Γιάννης Πετρής, μια ευγενική παραχώρηση του Αλέκου Παππά από το παράρτημα του Μουσείου Μπενάκη, το Μουσείο Γιάννη Παππά.
Ολοι οι παραπάνω καλλιτέχνες δούλεψαν με στόχο μια όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικαστική περιήγηση στη ζωή και στο έργο του Ι. Καποδίστρια. Μπορεί μεν, όπως άλλωστε ήταν φυσικό, να δόθηκε έμφαση στο ίδιο το πρόσωπο του πολιτικού αλλά σε αρκετά έργα θα βρούμε επίσης αντικείμενα που ο Καποδίστριας χρησιμοποιούσε, κτίρια που σφραγίστηκαν από την προσωπικότητά του (στα οποία ξεχωρίζουν του Ναυπλίου και της Αίγινας) ή αναφορές σε χώρες όπου η προσωπικότητά του επίσης ξεχώρισε, με κορυφαίο παράδειγμα την Ελβετία, η οποία μάλιστα τον έχει ανακηρύξει εθνικό ήρωά της για τη συμβολή του στη γέννηση του ελβετικού κράτους-έθνους (το 1817 ο Ιωάννης Καποδίστριας έλαβε την ελβετική υπηκοότητα σε αναγνώριση αυτής της συμβολής του). Γιατί ο Καποδίστριας ήταν που χώρισε την Ελβετία σε 19 αυτόνομα κρατίδια διαμορφώνοντας την ιδέα της ουδετερότητας και συμβάλλοντας στο σύνταγμά της. Ανεπιτυχώς προσπάθησε να εφαρμόσει το ίδιο σύστημα και στη χώρα μας.
Ας σημειωθεί τέλος ότι «Η περίπτωση Καποδίστρια» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας στο πλαίσιο του εικαστικού προγράμματος του Fistiki Fest 2015.

HeliosPlus