Νέα τροπολογία κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση –τις προηγούμενες δύο φορές είχε αποσυρθεί, την πρώτη επί υπουργίας Μπαλτά τον Μάιο του 2015 και την επόμενη τον του 2016 όταν ο κ. Νίκος Φίλης το είχε προσθέσει ως τροπολογία στο νομοσχέδιο για την έρευνα. Με αυτή καθορίζεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα (επιπλέον «φροντιστήρια» που προσφέρονταν από την ιδιωτική εκπαίδευση ως τώρα) αλλά και το πλαίσιο των εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Η τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή
Εντύπωση προκαλεί ο χρόνος που επιλέγει η κυβέρνηση να καταθέσει την τροπολογία, εν μέσω θερινών διακοπών, καθώς τις προηγούμενες φορές ήταν ανοιχτά τα σχολεία.
Όσον αφορά τη διαφοροποίηση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η κυβέρνηση αυτή τη φορά φαίνεται να είναι πιο ελαστική, καθώς επιτρέπει υπό όρους τα «φροντιστήρια». Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «παρέκκλιση ως προς το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος, ιδίως ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας κ.λπ. επιτρέπονται, κατόπιν ελέγχου νομιμότητας ως προς το πρόγραμμα σπουδών και το παιδαγωγικό περιεχόμενο της διδασκαλίας από την κατά περίπτωση αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων».
Σχετικά με το καθεστώς εργασίας των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, αυτό αυστηροποιείται έτι περαιτέρω, προκαλώντας άμεσα τις αντιδράσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, ο οποίος κάνει λόγο για «εκ νέου επίθεση στα ιδιωτικά σχολεία που μοχθούν σε δύσκολους καιρούς να προσφέρουν την καλύτερη εκπαίδευση στα ελληνόπουλα».
«Η νέα ρύθμιση μονιμοποιεί ουσιαστικά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Η διοίκηση του κάθε σχολείου στο εξής δεν θα μπορεί να διαφυλάξει την ποιότητα της εκπαιδευτικής υπηρεσίας που παρέχει στους μαθητές, καθώς δεν θα μπορεί να αντικαταστήσει έναν εκπαιδευτικό, ανεξάρτητα αν αυτός αποδίδει ή όχι, αν προσεγγίζει τους μαθητές ή όχι, αν έχει διάθεση προσφοράς ή όχι» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Σημειώνεται επίσης με νόημα ότι η νέα ρύθμιση είναι «εντελώς αντίθετη προς τις διεθνείς καλές πρακτικές της εκπαίδευσης, προς τις παραινέσεις του ΟΟΣΑ».
«Η ρύθμιση δεν προστατεύει τον καλό εκπαιδευτικό αλλά αυτόν που θα μπει στην τάξη και δεν θα ανταποκριθεί στα καθήκοντα του με ευσυνειδησία» επισημαίνεται χαρακτηριστικά από τον Σύνδεσμο ο οποίος επιτίθεται στον υπουργό παιδείας κ. Νίκο Φίλη «που είχε το θράσος να αποκαλέσει από τηλεοράσεως «πειρατικά» τα ιδιωτικά σχολεία».
Από την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) επισημαίνεται με ανακοίνωσή της ότι η νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε στη Βουλή για την ιδιωτική εκπαίδευση «αποκαθιστά τη συνταγματική νομιμότητα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, επαναφέροντας την εποπτεία της στον φυσικό της χώρο, δηλαδή στο υπουργείο Παιδείας».
Η ρύθμιση αυτή, τονίζει η ΟΙΕΛΕ, προωθείται κατ’ εφαρμογήν του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη που ψήφισε η Βουλή τον Ιανουάριο του 2016. Με αυτή «καταπολεμάται αποτελεσματικά η “μαύρη” εργασία και η φοροδιαφυγή». Πλέον όλα τα ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν ισότιμους τίτλους με τα δημόσια, με ευθύνη του συλλόγου διδασκόντων.