Φάτε και πιείτε νερό πριν από το ποτό

Ποτό, κέφι, χορός, γέλια και μετά… μπλακάουτ. Την επομένη της γιορτής αισθάνεστε κούραση, αδυναμία

Ποτό, κέφι, χορός, γέλια και μετά… μπλακάουτ. Την επομένη της γιορτής αισθάνεστε κούραση, αδυναμία, πόνο στους μυς, ναυτία, ενώ κάποιοι εμφανίζετε γαστρεντερικές διαταραχές. Ολα τα παραπάνω είναι συμπτώματα του hangover.
Σύμφωνα με τη διατροφολόγο κυρία Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου, «ως hangover ορίζουμε ένα σύνολο μη ευχάριστων συμπτωμάτων που επέρχονται μετά την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ. Ως γενικός κανόνας ισχύει ότι όσο περισσότερο αλκοόλ καταναλώσουμε τόσο πιο άσχημα θα βιώσουμε την κατάσταση αυτή».
Οπως επισημαίνει, «το αλκοόλ έχει έντονη διουρητική δράση με αποτέλεσμα το σώμα να αφυδατώνεται. Επιπλέον, τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα πέφτουν και έχουμε υπογλυκαιμία, κόπωση και ζαλάδα. Ορισμένοι άνθρωποι εμφανίζουν στομαχικές διαταραχές, επειδή ο βλεννογόνος του στομάχου ερεθίζεται με την υπερκατανάλωση αλκοόλ. Και, τέλος, άλλοι έχουν πονοκέφαλο καθώς με την πόση διαστέλλονται τα αιμοφόρα αγγεία».
Η κυρία Παπαγεωργίου προτείνει κάποιες λύσεις για να προλάβετε το hangover. Ειδικότερα:
¢ Να έχετε φάει κάτι προτού καταναλώσετε αλκοόλ. Μειώνεται σημαντικά ο ρυθμός απορρόφησής του με αυτόν τον τρόπο.
¢ Να μην καταναλώνετε πάνω από ένα ποτήρι αλκοόλ ανά ώρα. Η αλκοόλη χρειάζεται 60 λεπτά για να μεταβολιστεί από το ήπαρ.
¢ Η επιτρεπτή κατανάλωση αλκοόλ ορίζεται στις δύο μερίδες για τους άντρες και στη μία για τις γυναίκες ημερησίως.
¢ Προτιμήστε λευκά ποτά (λευκό κρασί, βότκα, τζιν) που δεν περιέχουν χρωστικές ουσίες, οι οποίες επιδεινώνουν το hangover.
¢ Καταναλώστε ένα ποτήρι νερό για κάθε ποτήρι αλκοόλ. Θα βοηθήσει στην πρόληψη της αφυδάτωσης.

Μετά την πολλή κατανάλωση

Στην περίπτωση ωστόσο που δεν αποφύγετε την υπέρμετρη κατανάλωση, μπορείτε να κάνετε τις ακόλουθες κινήσεις:
¢ Καταναλώστε πάνω από δύο λίτρα νερό ισοκατανεμημένο σε μικρές ποσότητες μέσα στην ημέρα ώστε να αντιμετωπίσετε την αφυδάτωση.
¢ Αποφύγετε την κατανάλωση καφέ και προτιμήστε κάποιο άλλο ρόφημα, όπως τσάι ή χαμομήλι με μέλι. Ο καφές δεν φαίνεται να βοηθά ιδιαίτερα, καθώς ερεθίζει τον βλεννογόνο του στομάχου και έχει ήπια διουρητική δράση εντείνοντας την αφυδάτωση.
¢ Καταναλώστε χυμούς φρούτων που παρέχουν άμεση πρόσληψη υγρών και γλυκόζης, τα οποία διορθώνουν την αφυδάτωση και παράλληλα την υπογλυκαιμία.
¢ Αποφύγετε τα λιπαρά φαγητά και φροντίστε να φάτε κάτι ελαφρύ και χωρίς σάλτσες, όπως για πρωινό φρυγανιά με τυρί, για ενδιάμεσο μικρό γεύμα κράκερ και για μεσημεριανό κοτόσουπα.
¢ Βάλτε αλάτι στο μαγείρεμα του φαγητού ώστε να επανέλθει το νάτριο σε φυσιολογικά επίπεδα μετά την αφυδάτωση.
¢ Πάρτε ένα παυσίπονο σε περίπτωση πονοκεφάλου ή γενικευμένου πόνου.
¢ Κοιμηθείτε όσο το χρειάζεστε. Το απόγευμα, αν νιώθετε καλύτερα, κάντε έναν μικρό περίπατο ώστε να τονώσετε την εγκεφαλική σας λειτουργία.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk