κινητήρας: 1.991 κ.εκ.
ισχύς: 381 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
ροπή: 475 Nm/2.250 σ.α.λ.
κιβώτιο ταχ.: διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
κατανάλωση: 6,9 λίτρα/100 χλμ.
0-100 χλμ.: 4,2 δευτερόλεπτα
τελική ταχ.: 250 χλμ./ώρα
service: 20.000 χλμ. ή 12 μήνες
ρύποι: 162 γραμμ./χλμ.
τέλη κυκλοφορίας: €265,4
τιμή πώλησης: €49.000 (με απόσυρση)

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι πύλες του φημισμένου Lausitzring κλείνουν βιαστικά πίσω μου. Ενα μικρό κομμάτι ασφάλτου οδηγεί στον αχανή χώρο στάθμευσης της μοναδικής εν ενεργεία πίστας στην ευρωπαϊκή ήπειρο που διαθέτει, κατά τα αμερικανικά πρότυπα, οβάλ χάραξη. Ο χρόνος έχει ήδη ξεκινήσει να μετρά αντίστροφα.

Διασχίζοντας χωρίς δεύτερη σκέψη τον πολύβουο χώρο φιλοξενίας της Mercedes-Benz καταλήγω στο φαρδύ pitlane. Τα σημάδια στην άσφαλτο και τα διάσπαρτα κομμάτια ελαστικού με βάζουν πολύ γρήγορα στο κλίμα. Σε απόσταση μερικών μέτρων οι παρατεταγμένες AMG Α 45 περιμένουν τη δική τους σειρά. Ενα νεύμα είναι αρκετό ώστε ο τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 2,0 λίτρων να πάρει τις πρώτες του ανάσες σπάζοντας την εκκωφαντική ως εκείνη τη στιγμή σιωπή.
Στα δευτερόλεπτα που μεσολαβούν μέχρι η βελόνα του στροφόμετρου να ισορροπήσει λίγο κάτω από τις 1.000 σ.α.λ. βρίσκω την ευκαιρία να φυλλομετρήσω το πλούσιο ομολογουμένως «βιογραφικό» του ισχυρότερου μικρομεσαίου hatchback της ευρωπαϊκής αγοράς.

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά
Oι παρεμβάσεις στον σχεδιασμό του αμαξώματος έχουν οδηγήσει στην περαιτέρω βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεών του κλείνοντας ακόμη περισσότερο την απόσταση που χωρίζει την κορυφαία έκδοση της «μικρής» Mercedes από μια καθαρόαιμη αγωνιστική κατασκευή.
Παρ’ όλα αυτά, θα ήταν μάλλον άδικο να εστιάσεις την προσοχή σου, για παράδειγμα, στα αεροδυναμικά πτερύγια που έχουν προστεθεί στον μπροστινό προφυλακτήρα και να αγνοήσεις στοιχεία που, αν και προέρχονται από το παρελθόν, εξακολουθούν να ορίζουν τις διαχωριστικές γραμμές από τις «πολιτικές» εκδόσεις του αυτοκινήτου.
Δεμένος πλέον στο αριστερό bucket της ανανεωμένης A 45 αποκτώ ιδία άποψη και για τον… υπερεξοπλισμένο θάλαμο επιβατών. Ενας περιστροφικός διακόπτης στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων είναι εκείνος που κάνει τη διαφορά σε σχέση με την έκδοση του 2013 εξασφαλίζοντας απευθείας πρόσβαση στα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης του Dynamic Select.
Καλώς ή κακώς, ο ανασχεδιασμός τόσο του πίνακα οργάνων όσο και του τριάκτινου τιμονιού περνά σε δεύτερη μοίρα, όπως σε δεύτερη μοίρα αργά ή γρήγορα θα περάσουν και οι όποιες αναβαθμίσεις έχει δεχθεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ώστε να προσαρμοστεί στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες συνδεσιμότητας.

Με τη γλώσσα των αριθμών
Τα αριθμητικά δεδομένα είναι, αν μη τι άλλο, με το μέρος του οδηγού. Υπερασπιζόμενος τον τίτλο του ισχυρότερου στο είδος του, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1.991 κ.εκ. αύξησε την ισχύ του από τους 360 στους 381 ίππους, την ίδια στιγμή που η μέγιστη τιμή της ροπής «κέρδισε» 25 Nm φτάνοντας τα 475.
Σαν να μην έφτανε αυτό, οι μηχανικοί της AMG τροποποίησαν την κλιμάκωση του επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οδηγώντας ακόμη πιο ψηλά τις επιδόσεις. Για του λόγου το αληθές, με τη συμβολή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης και του launch control, η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,2 δευτερόλεπτα αντί των 4,6 δευτερολέπτων που απαιτούνταν μέχρι πρότινος.

Σε θέση μάχης
Ο ρυθμός μέσα στην πίστα οριοθετείται από τις AMG GT που σε ρόλο πλοηγού αναλαμβάνουν να σε «ξεναγήσουν» στη διαμόρφωση που χρησιμοποιείται στο γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού. Η τετρακίνητη ΑΜG Α 45 4MATIC δεν δυσκολεύεται να ακολουθήσει τα «πατήματα» ενός πολύ ισχυρότερου sportscar.
Εφοδιασμένη με το πακέτο Dynamic Plus, διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που εξασφαλίζει τη βέλτιστη κατανομή της ροπής στους κατευθυντήριους τροχούς. Το πρόγραμμα οδήγησης RACE βάζει την τελευταία πινελιά, απαιτώντας από τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου να αποδώσουν τα μέγιστα και από το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας να αναθεωρήσει τον χρόνο παρέμβασής του.
Στη μάχη με το χρονόμετρο έχεις κάθε λόγο να αισιοδοξείς. Από την AMG A 45 δεν λείπει η αποτελεσματικότητα ούτε φυσικά η ταχύτητα. Αρκεί να πειθαρχήσεις αποφεύγοντας τους άσκοπους πειραματισμούς. Αρκεί να προσαρμοστείς στους σχεδόν απαράβατους κανόνες που επιβάλλουν οι 381 ίπποι και το ιδιαίτερα απαιτητικό για ανθρώπους και μηχανές Lausitzring.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ