Δεν αντάλλαξαν κουβέντα 10 μήνες ο υπουργός Υποδομών με τον επικεφαλής του ΟΑΣΑ

Από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου μέχρι και σήμερα ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης δεν έχει ανταλλάξει ούτε μία κουβέντα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, ο οποίος εποπτεύει την καθημερινή λειτουργία τριών μεγάλων συγκοινωνιακών φορέων, που απασχολούν 8 χιλιάδες εργαζόμενους και μεταφέρουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες της Αττικής.

Από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου μέχρι και σήμερα ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης δεν έχει ανταλλάξει ούτε μία κουβέντα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, ο οποίος εποπτεύει την καθημερινή λειτουργία τριών μεγάλων συγκοινωνιακών φορέων, που απασχολούν 8 χιλιάδες εργαζόμενους και μεταφέρουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες της Αττικής.
Ήδη από τον Φεβρουάριο και προτού ορκιστεί και αναλάβει αρμοδιότητες, ο κ. Σπίρτζης αρνούνταν να δει τον κ. Δημητριάδη, καθώς αμφισβητούσε τα οικονομικά στοιχεία που διαβίβαζε στο υπουργείο ο ΟΑΣΑ. Άλλωστε κάκιστες ήταν οι σχέσεις του υπουργού και με τους επικεφαλής της ΟΣΥ, κ. Γιάννη Οικονόμου και της ΣΤΑΣΥ, κ. Νίκο Παπαθανάση, οι οποίοι βρίσκονταν στο τιμόνι των συγκοινωνιακών φορέων από τον Δεκέμβριο του 2012.
Στο μεταξύ, οι δανειστές ξανάπιασαν το νήμα που είχε κοπεί στην τελευταία αναθεώρηση του μνημονίου επί της κυβέρνησης του κ. Αντώνη Σαμαρά και ο φάκελος των συγκοινωνιών άνοιξε, με αντικείμενο το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ομίλου ΟΑΣΑ που διαπραγματευόταν το 2014 ο κ. Δημητριάδης με τα τεχνικά κλιμάκια.
Παράλληλα, η άρνηση της πρώην πρόεδρου της Βουλής, κυρίας Ζωής Κωνσταντοπούλου να ορίσει ημερομηνίες ακρόασης της Επιτροπής ΔΕΚΟ της Βουλής για τους προτεινόμενους από τον κ. Σπίρτζη διοικητές των φορέων του υπουργείου, κρατούσε πρακτικά τον κ. Δημητριάδη στη θέση του.
Ήδη από πριν το Πάσχα ο υπουργός Υποδομών είχε αρχίσει να αφήνει δημόσια αιχμές κατά του προέδρου του ΟΑΣΑ, την ώρα που τα προβλήματα των συγκοινωνιών μεγάλωναν μέρα με τη μέρα. Μόνη γραμμή επικοινωνίας του υπουργείου με τους συγκοινωνιακούς φορείς ήταν η γενική γραμματέας του υπουργείου, κυρία Πέτη Πέρκα, η οποία συνεργάστηκε με τους διοικητές σε θετικό κλίμα.
Το κλείσιμο των τραπεζών και η δωρεάν μεταφορά των επιβατών για σχεδόν δύο εβδομάδες «βύθισαν» τα οικονομικά των συγκοινωνιών και σε συνδυασμό με την συσσωρευμένη πτώση των εσόδων (λόγω της μείωσης των κομίστρων), αλλά και την εξάντληση του μεγαλύτερου τμήματος της κρατικής επιδότησης, έφεραν την ΟΣΥ στο χείλος του γκρεμού.
Το κλείσιμο της συμφωνίας με τους δανειστές επισημοποίησε το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ, το οποίο εντάχθηκε στα προαπαιτούμενα. Την ίδια στιγμή, το ΔΣ του Ομίλου πήρε την απόφαση να διεκδικήσει νομικά τις οφειλές των υπουργείων, ύψους 185 εκατ. ευρώ, αλλά και να προτείνει αλλαγές στον ποινικό κώδικα που μετατρέπουν την λαθρεπιβίβαση από πταίσμα σε πλημμέλημα.
Η σχετική αναφορά του κ. Δημητριάδη στο Κοινοβούλιο προκάλεσε την οργή του κ. Σπίρτζη, ο οποίος επιτέθηκε στον πρόεδρο του ΟΑΣΑ, αφήνοντας αιχμές για τις σχέσεις του με τους δανειστές. Στο μεταξύ, η «τρύπα» στους συγκοινωνιακούς φορείς καθιστούσε μη αναστρέψιμη την αύξηση των εισιτηρίων, όπως παραδέχθηκε ο υπουργός, ο οποίος παραδόξως θεωρεί ότι δεν χρειάζεται να καταβληθούν χρήματα από το υπουργείο Εργασίας στις συγκοινωνίες για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων.
Από την πλευρά του, ο κ. Δημητριάδης υπεραμύνεται των πεπραγμένων της θητείας του, σύμφωνα με επιστολή που απέστειλε στους υπουργούς Υποδομών, Οικονομικών κι Εσωτερικών και στην οποία αποδίδει ευθύνες για την δυσχερή κατάσταση των συγκοινωνιών στον κ. Σπίρτζη.
Μάλιστα, τον κατηγορεί για συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς σε βάρος του κι επιφυλάσσεται για τα νόμιμα δικαιώματά του, μιλώντας για αναιτιολόγητες δημόσιες επιθέσεις και αντιλήψεις εντελώς ξένες σε μια σύγχρονη δημοκρατία.
Όπως σημειώνει ο κ. Δημητριάδης, ήδη από τον Φεβρουάριο ο υπουργός Υποδομών δεν ανταποκρίθηκε σε κανένα αίτημά του για συνάντηση κι ενημέρωση για τα θέματα των αστικών συγκοινωνιών, «με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή όλες οι ΑΕ του Ομίλου να λειτουργούν οριακά».
«Δυστυχώς, η μόνη ενασχόληση του εποπτεύοντος Υπουργού με τα θέματα και τη διοίκηση του Ομίλου γίνεται, μέχρι σήμερα, με αρνητικό και δυσφημιστικό τρόπο μέσω των ΜΜΕ. Είναι αυτοί οι συκοφαντικοί χαρακτηρισμοί άλλωστε που χρησιμοποιούνται σε δημόσιες τοποθετήσεις και με αναγκάζουν στη σημερινή επιστολή, χωρίς αυτό να συνεπάγεται απεμπόληση των νόμιμων δικαιωμάτων, ιδιαίτερα για την προστασία της πίστης του Οργανισμού και της δουλειάς που επιτελείται τους τελευταίους 20 μήνες» σημειώνει στην επιστολή.
«Οι αναιτιολόγητες δημόσιες επιθέσεις υποδηλώνουν αντιλήψεις εντελώς ξένες σε μια σύγχρονη δημοκρατία και ασύμβατες με το δικό μου κόσμο, όπου μετράει μόνον η παραγωγή έργου στο πλαίσιο ξεκάθαρων αρχών και αξιών» επισημαίνει.
Όπως αναφέρει στην επιστολή, «από τον Ιανουάριο του 2014, αποδείξαμε ότι οι υπάρχει τρόπος να υλοποιήσουμε δύσκολες μνημονιακές υποχρεώσεις προσδίδοντας κοινωνικό πρόσημο στην αναγκαία αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. Έτσι, το 2014 διαπραγματευθήκαμε με τους δανειστές με αξιοπιστία, οικονομικά στοιχεία και επιχειρήματα αποτρέποντας οριζόντιες απολύσεις 800 περίπου εργαζομένων και αυξήσεις τιμών που προβλέπονταν στο Μνημόνιο. Τους πείσαμε να μειώσουμε τις τιμές» συνεχίζει στην επιστολή.
«Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών μειώθηκε στα 30€ από 45€, το απλό εισιτήριο στο 1,20€ από 1,40€. Ως ισοδύναμο παρουσιάσαμε και συμφωνήσαμε ένα ολοκληρωμένο διετές πλάνο αναδιοργάνωσης του Ομίλου, με συγκεκριμένες δράσεις και χρονοδιάγραμμα, χωρίς οριζόντιες απολύσεις και χωρίς επιπλέον δημοσιονομικούς στόχους» τονίζει ο κ. Δημητριάδης.
Προτεραιότητα της διοίκησής ήταν η κάλυψη των αναγκών των πολιτών «μακριά από πολιτικές εντυπωσιασμού και τοπικά ρουσφέτια» σημειώνει και προσθέτει ότι οι χρήστες των καρτών απεριορίστων διαδρομών αυξήθηκαν κατά 20,8%, ενώ η κοινή γνώμη υποστηρίζει αυτόν τον μετασχηματισμό.
«Ο Όμιλος αντιμετώπισε τη μείωση της κρατικής επιδότησης το 2014 κατά 36,5% σε σχέση με το 2013 (κατά 50% σε σχέση με το 2012), χωρίς να μειώσει το επιβατικό του έργο και για πρώτη φορά μετά από πέντε έτη συνεχούς πτώσης, το 2014 υπήρξε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 1,4%» συνεχίζει. Ο κ. Δημητριάδης αναφέρει παράλληλα ότι προστατεύθηκαν οι εργαζόμενοι των συγκοινωνιών από οριζόντιες απολύσεις και υπογράφηκαν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και στις τρείς εταιρίες.
«Έχει παρέλθει η εποχή που η αλλαγή ενός Υπουργού αυτόματα σήμαινε το «ξήλωμα» των διοικήσεων των εποπτευόμενων φορέων και την πλήρη ασυνέχεια στις δημόσιες δομές. Ανέλαβα με πενταετή θητεία και στην πρώτη μου κιόλας χρονιά έδωσα θετικά δείγματα. Αν παρόλα αυτά ο Μέτοχος θεωρεί ότι η διοίκηση του ΟΑΣΑ πρέπει να αλλάξει, τότε υπάρχουν οι θεσμικές διαδικασίες που πρέπει να κινηθούν και ο καθιερωμένος τρόπος που ζητούνται οι αυτονόητες διευκολύνσεις» εξηγεί.
Στην επιστολή του, ο κ. Δημητριάδης ευχαριστεί μεταξύ άλλων τους εργαζομένους του Ομίλου», «το Γραφείο του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, κ. Γ. Δραγασάκη για την εμπιστοσύνη στη σχετική επαφή με τους θεσμούς τον Απρίλιο του 2015», «το Γραφείο του κ. Γ. Σταθάκη ως αρμόδιου Υπουργού κατά την προηγούμενη κυβέρνηση, και τη Γενική Γραμματέα κα Θ. Πέρκα, χωρίς την οποία οι αστικές συγκοινωνίες το καλοκαίρι θα είχαν καταρρεύσει».
«Είναι μια ευκαιρία και σήμερα, να στηρίξουμε τις δημόσιες Συγκοινωνίες Αθηνών ξεμπερδεύοντας με τις παλιές νοοτροπίες και ενισχύοντας το νέο, για να κερδίσουμε το αύριο» σημειώνει και συμπληρώνει «όπως έχει γράφει ο καναδός δημοσιογράφος Charles Montgomery: «Μια προηγμένη πόλη δεν είναι ένα μέρος όπου οι φτωχοί μετακινούνται με αυτοκίνητα, αλλά αυτή όπου ακόμη και οι πλούσιοι χρησιμοποιούν μέσα μαζικής μεταφοράς». Ας το πετύχουμε» καταλήγει.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk