Συνήγορος Πολίτη: Η οικονομική κρίση αύξησε κατά 11% τις αναφορές πολιτών

Επιδείνωση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες κυρίως σχετικά με ασφαλιστικά θέματα και φορολογία διακρίνει ο Συνήγορος του Πολίτη στην ετήσια έκθεσή του για το 2014, που παρουσιάστηκε την Παρασκευή. Είναι χαρακτηριστικό πως τα παράπονα για τους συγκεκριμένους τομείς διπλασιάστηκαν από το 2011.

Επιδείνωση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες κυρίως σχετικά με ασφαλιστικά θέματα και φορολογία διακρίνει ο Συνήγορος του Πολίτη στην ετήσια έκθεσή του για το 2014, που παρουσιάστηκε την Παρασκευή. Είναι χαρακτηριστικό πως τα παράπονα για τους συγκεκριμένους τομείς διπλασιάστηκαν από το 2011.

«Η οικονομική ύφεση και η παρατεταμένη λιτότητα καταλήγουν να θίγουν τον πυρήνα της σχέσης κράτους- πολίτη. Τη στιγμή που οι πολίτες έχουν περισσότερο από ποτέ ανάγκη τις δημόσιες υπηρεσίες, το κοινωνικό κράτος συρρικνώνεται ενώ κρατικές λειτουργίες εξασθενούν λόγω της υποβάθμισης της διοίκησης» τόνισε χαρακτηριστικά η Συνήγορος, Καλλιόπη Σπανού, επισημαίνοντας πως καθυστερεί η συνολική μεταρρύθμιση που θα φέρει τη διοίκηση στο ύψος των σύγχρονων προσδοκιών.

Ενδεικτικό των προβλημάτων είναι πως η Αρχή έλαβε φέτος από τους πολίτες 16.339 αναφορές, τις περισσότερες σε σύγκριση με όλα τα προηγούμενα χρόνια λειτουργίας της. Οι αναφορές ήταν αυξημένες κατά 11% συγκριτικά με το 2013, ενώ συνολικά από το 2011 ο αριθμός των αναφορών έχει αυξηθεί κατά 50%. Αυτό – όπως σημειώθηκε – δείχνει την εμπιστοσύνη των πολιτών στο θεσμό. Ωστόσο, σύμφωνα και με την κυρία Σπανού, «δεν μπορεί κανείς να επιχαίρει όταν αντικατοπτρίζεται μια τόσο προβληματική κατάσταση, η οποία μάλιστα φαίνεται να επιτείνεται».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης μεγάλο ποσοστό της τάξης του 35% των προβλημάτων κακοδιοίκησης εξακολουθεί να εντοπίζεται και μάλιστα με αυξανόμενο ρυθμό στα ασφαλιστικά ταμεία και σε ΝΠΔΔ που εποπτεύει το υπουργείο Εργασίας. Ακολουθεί το υπουργείο Οικονομικών με 19,4%, παρουσιάζοντας αυξητική τάση σε σχέση με το 2013. Παράλληλα, το 14,64% των προβλημάτων εντοπίστηκε σε δήμους και περιφέρειες.

«Πρέπει η σχέση του πολίτη με το κράτος να τεθεί στο επίκεντρο κάθε θεσμικής πρωτοβουλίας. Είναι μια απαίτηση χρηστής διακυβέρνησης και δημοκρατίας. Στην προτεραιότητα αναβάθμισης της διοικητικής λειτουργίας φαίνεται να συμπίπτουν οι πάντες. Το ζήτημα που αναδεικνύεται είναι οι συνθήκες υπό τις οποίες επιχειρούνται οι διοικητικές μεταρρυθμίσεις», επισημαίνει η Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού στην έκθεσή της για το 2014, την οποία υπέβαλε στη Βουλή των Ελλήνων.

Τη χρονιά που πέρασε, η Αρχή είχε μια διαρκή παρουσία στο κοινωνικό γίγνεσθαι, με πληθώρα παρεμβάσεων που αποσκοπούσαν στην ανεύρεση πρακτικών λύσεων για την στήριξη των πολιτών στην επαφή τους με την ευρύτερη δημόσια διοίκηση, αλλά και τον σεβασμό των δικαιωμάτων τους, την καταπολέμηση των διακρίσεων εις βάρος τους, την προστασία του περιβάλλοντος.

Κοινωνία
Σίβυλλα
Helios Kiosk