Βαρβιτσιώτης: Η θάλασσα μπορεί να προσφέρει ανάπτυξη

«Η θάλασσα μπορεί να προσφέρει ανάπτυξη, μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις και να δημιουργεί τις ευκαιρίες που αποζητά η χώρα μας. Όποτε την εμπιστευτήκαμε, μας έδωσε θέσεις εργασίας, πλούτο αλλά και κύρος». Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά την ομιλία του στο 16ο Ετήσιο διεθνές φόρουμ της Capital Link για την Ελλάδα.

«Η θάλασσα μπορεί να προσφέρει ανάπτυξη, μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις και να δημιουργεί τις ευκαιρίες που αποζητά η χώρα μας. Όποτε την εμπιστευτήκαμε, μας έδωσε θέσεις εργασίας, πλούτο αλλά και κύρος». Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά την ομιλία του στο 16ο Ετήσιο διεθνές φόρουμ της Capital Link για την Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Club της Νέας Υόρκης με θέμα «Επενδύοντας στην ανάπτυξη».
Όπως είπε «η ναυτιλία δε φοβήθηκε την κρίση επενδύοντας σε νέα πλοία, στην καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα, διατηρώντας τα πλεονεκτήματα τους» και συμπλήρωσε ότι «χωρίς καμία αμφιβολία, η ναυτιλία έχει αναγνωριστεί ως ένα μη διαπραγματεύσιμο, ιστορικό, εθνικό, οικονομικό και στρατηγικό πλεονέκτημα, το οποίο πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστικό».
Στη συνέχεια της ομιλίας του ο κ. Βαρβιτσιώτης, υπογράμμισε τη σημασία του φορολογικού πλαισίου για τη ναυτιλία, ώστε, όπως είπε, «να διαφυλαχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της, που συνεπάγεται θετικά οφέλη για την Εθνική Οικονομία».
Kαι πρόσθεσε: «Η Ευρώπη οφείλει να υπερασπιστεί την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της και να διατηρήσει εδώ εταιρείες και κεφάλαια προς όφελος των πολιτών της. Με τη Διακήρυξη των Αθηνών, που υιοθετήθηκε χαράξαμε αυτή την προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια».
Τόνισε ακόμη πως «σήμερα η Ελλάδα αλλάζει, στο πλαίσιο μιας συνολικής στρατηγικής για την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων κερδοφόρων επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των λιμανιών….Η συνεχιζόμενη διεθνής ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για την απόκτηση των μετοχών του κεφαλαίου των μεγάλων ελληνικών λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, θα ενισχύσει τη θέση και τον ρόλο των Ελληνικών λιμανιών και τις δυνατότητες ανάπτυξής που μπορούν να έχουν αυτά ως κόμβοι και διαμετακομιστικά κέντρα για την Ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Το εξαιρετικά επιτυχημένο παράδειγμα των επενδύσεων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο σύμφωνα με τη νέα συμφωνία που υπογράψαμε την περασμένη εβδομάδα προβλέπει νέες επενδύσεις 230 εκατομμύριων ευρώ, ανοίγει το δρόμο. Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να αναδειχθεί σε κομβικό λιμάνι της Μεσογείου για το διαμετακομιστικό εμπόριο και να συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας».
Παράλληλα, ο κ. Βαρβιτσιώτης έκανε αναφορά και στη διασύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με τον σιδηρόδρομο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χαρακτηρίζοντάς τη «ως μια εξέλιξη που ενισχύει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά», καθώς και του ρόλου τους ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.
«Εταιρίες όπως οι HP, HUAWEI, ZTE έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την χρήση του λιμένος Πειραιά ως κυρίου κόμβου διανομής τους στην Ευρώπη», επεσήμανε. «Εκτός από το άμεσο όφελος της αυξημένης διακίνησης κοντέινερ», όπως είπε, «σημαντική αναμένεται να είναι η μακροπρόθεσμη επίδραση στην ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων γύρω από το λιμάνι του Πειραιά. Μέχρι το 2018 η προστιθέμενη αξία θα αυξηθεί τόσο για τις επιχειρήσεις που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη ναυτιλία, όσο και για το ευρύτερο δίκτυο επιχειρήσεων -κυρίως αποθήκευσης (logistics) και βιομηχανικών- που συγκεντρώνονται στην περιοχή λόγω της αυξημένης δραστηριότητας».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού και συγκεκριμένα στο γιώτινγκ και την κρουαζιέρα.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk