Δεύτερος χρόνος Θερινού Σχολείου για τα χαρισματικά παιδιά

Όταν ο καθηγητής ψυχολογίας Τζούλιαν Στάνλεϊ του Πανεπιστημίου Johns Hopkins ήρθε σε επαφή με έναν 13χρονο μαθητή από τη Βαλτιμόρη, ο οποίος είχε ήδη εξαντλήσει όλες τις επιλογές για μαθήματα μαθηματικών που μπορούσε να πάρει στο σχολείο, γεννήθηκε η ιδέα ενός προγράμματος που θα βοηθούσε τα ταλαντούχα παιδιά να αναπτύξουν τα ακαδημαϊκά τους ταλέντα.

Όταν ο καθηγητής ψυχολογίας Τζούλιαν Στάνλεϊ του Πανεπιστημίου Johns Hopkins ήρθε σε επαφή με έναν 13χρονο μαθητή από τη Βαλτιμόρη, ο οποίος είχε ήδη εξαντλήσει όλες τις επιλογές για μαθήματα μαθηματικών που μπορούσε να πάρει στο σχολείο, γεννήθηκε η ιδέα ενός προγράμματος που θα βοηθούσε τα ταλαντούχα παιδιά να αναπτύξουν τα ακαδημαϊκά τους ταλέντα. Ο καθηγητής εργάστηκε μαζί με το αγόρι για να το διευκολύνει στην πρόσβασή του σε δύσκολα «γήπεδα» των μαθηματικών. Ανταποκρινόμενο στην εθνική ανάγκη για την αναγνώριση και την υποστήριξη των καλύτερων «μυαλών» του κόσμου, το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins δημιούργησε το 1979 το Κέντρο για Χαρισματικά Παιδιά (CTY).
Κάθε χρόνο περισσότεροι από 9.000 μαθητές από 120 χώρες συμμετέχουν στα καλοκαιρινά προγράμματα του CTY, τα οποία πραγματοποιούνται σε 24 camps στις ΗΠΑ και στο Χονγκ Κονγκ, και επιπλέον 13.000 μαθητές παίρνουν μέρος σε διαδικτυακά μαθήματα. Στις 16 Μαΐου 2013 ανακοινώθηκε η ίδρυση ενός αντίστοιχου Κέντρου για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά (CTY Greece) στη χώρα μας, συγκεκριμένα στο Κολλέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη, με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», το οποίο χορηγεί και μεγάλο αριθμό υποτροφιών.
Το πρώτο Θερινό Σχολείο για έλληνες μαθητές
Το πρώτο Κέντρο για Χαρισματικά Παιδιά στη χώρα μας -και μοναδικό στη Νοτιοανατολική Ευρώπη- ξεκίνησε τη λειτουργία του την άνοιξη του 2014, ενώ το καλοκαίρι πραγματοποιήθηκε και το πρώτο Θερινό Σχολείο. Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 90 μαθητές από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι επελέγησαν ύστερα από Εξετάσεις Αξιολόγησης Ακαδημαϊκών Δεξιοτήτων ανάμεσα σε 1.500 παιδιά που έλαβαν μέρος. Από αυτούς τα 2/3 (60 το σύνολο) ήταν μαθητές δημόσιων σχολείων, το ¼ ήταν από την Αθήνα και ακόμη ¼ από τη Θεσσαλονίκη. Αξιόλογη συμμετοχή σε μαθητές είχαν η Πάτρα, το Ηράκλειο και η Λάρισα. Περισσότερα από τα 2/3 των μαθητών έλαβαν υποτροφία με βάση το οικογενειακό τους εισόδημα από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».
Για τη συμμετοχή στο θερινό πρόγραμμα εσωτερικής διδασκαλίας, διάρκειας τριών εβδομάδων, κάθε μαθητής επέλεξε και παρακολούθησε ένα από τα πέντε προσφερόμενα μαθήματα: Κρυπτολογία, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Πιθανότητες και Θεωρία Παιγνίων, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς, Χημεία στην Κοινωνία και Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Μέσα από τη συμμετοχή τους, αφομοίωσαν ύλη πανεπιστημιακού επιπέδου και καταπιάστηκαν με projects που ξεπερνούν κατά πολύ τις εκπαιδευτικές εμπειρίες της ηλικίας τους, από την ανατομία σε καρδιά και πνεύμονες ζώου και την κατασκευή και ηλεκτροδότηση σπιτιού και αυτοκινήτου μέχρι την κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση μηνυμάτων.
Επίσης, τον Απρίλιο ξεκίνησαν και τα διαδικτυακά μαθήματα για τους μαθητές από Β΄ ως και Στ΄ Δημοτικού, ο δεύτερος κύκλος των οποίων «τρέχει» στα ελληνικά ή στα αγγλικά από τον Οκτώβριο με τη συμμετοχή 100 μαθητών. Κάθε κύκλος διαρκεί τρεις μήνες, ενώ η εκμάθηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα και αφορά τον προγραμματισμό στη γλώσσα Scratch που έχει σχεδιαστεί από το Πανεπιστήμιο ΜΙΤ των ΗΠΑ ειδικά για παιδιά.
Νέος κύκλος Προγραμμάτων για το 2014-2015
Εφέτος πρόκειται να προστεθούν νέα online μαθήματα προγραμματισμού και για μαθητές Γυμνασίου, ενώ θα ξεκινήσουν και νέα διήμερα προγράμματα Ρομποτικής και Τεχνητής Νοημοσύνης, που συγχρηματοδοτούνται από το EUCog, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για τις Νοητικές Επιστήμες, τη Ρομποτική και τη Διαδραστικότητα. Στο Δίκτυο συμμετέχουν 900 επιστήμονες και ακαδημαϊκοί ερευνητές από όλο τον κόσμο και συντονίζεται από το Κολλέγιο Ανατόλια.
Ο νέος κύκλος εξετάσεων του CTY Greece αρχίζει στα τέλη Νοεμβρίου και θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα. Απώτερος στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση της ακαδημαϊκής αριστείας, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους τους χαρισματικούς μαθητές ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς τους. Η εισαγωγή των μαθητών, ηλικίας 8 – 15 ετών, στο πρόγραμμα του CTY γίνεται με τη διενέργεια ενός τυποποιημένου τεστ στα πρότυπα του Πανεπιστημίου Johns Hopkins -όχι τεστ IQ-, καθώς και συνεντεύξεων. Οι πρώτες εξετάσεις θα διεξαχθούν στις 22 και 23 Νοεμβρίου σε Αθήνα και Ιωάννινα.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk