Η Aegean αγοράζει νέο στόλο

Σε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια αεροσκαφών νέας γενιάς θα προχωρήσει η Aegean Airlines

Σε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια αεροσκαφών νέας γενιάς θα προχωρήσει η Aegean Airlines, με στόχο να αγοράσει ως και 60 νέα αεροπλάνα τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, οι Αερογραμμές συνεχίζουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της Cyprus Airways, με τη διοίκηση της εταιρείας να ταξιδεύει τις επόμενες ημέρες στη Λευκωσία. Επίσης, η Aegean υπερασπίζεται το μοντέλο παραχώρησης των περιφερειακών αερολιμένων, ενώ επισημαίνει την αναγκαιότητα μείωσης των χρεώσεων του «Ελ. Βενιζέλος» με παράλληλη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης εν όψει των επερχόμενων ρυθμίσεων του ζητήματος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean κ. Ευτύχιο Βασιλάκη, η εταιρεία θα «τρέξει» διαγωνισμό που θα απευθύνεται στην Boeing και στην Airbus για την προμήθεια του νέου στόλου αεροσκαφών της εταιρείας, με ορίζοντα την περίοδο από το 2018 ως το 2024. Αν και ακόμη η παραγγελία δεν έχει ωριμάσει, εκτιμάται από τη διοίκηση ότι ενδεχομένως να φτάσει ως και τα 60 αεροσκάφη. Ωστόσο, το ζήτημα είναι ακόμη ανοιχτό και θα οριστικοποιηθεί από ένα πλήθος παραγόντων. Πάντως, το χρονικό πλαίσιο είναι σαφές, δεδομένου ότι η Aegean πήρε τα πρώτα Airbus το 2007 και ότι η περίοδος εκμετάλλευσής τους είναι το λιγότερο 15 χρόνια.
Ηδη η εταιρεία μετά και την τελευταία παραγγελία των 5+2 Airbus είναι πια καθαρή από οφειλές και προχωρεί απρόσκοπτα στην εκτέλεση του σχεδίου της.


Αγορές και… μοντέλα

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η Aegean συνεχίζει στον δεύτερο γύρο της διαδικασίας αποκρατικοποίησης των Κυπριακών Αερογραμμών και τις επόμενες ημέρες η διοίκηση θα ταξιδέψει στη Λευκωσία προκειμένου να εξετάσει τους όρους και τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού της κυπριακής κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της εταιρείας, η Aegean ενδιαφέρεται ένθερμα τόσο για την ανάπτυξη της κυπριακής αγοράς όσο και για τη χρήση της Κύπρου ως αεροπορικού κόμβου στην ευρύτερη περιοχή.
Στο μεταξύ, ο κ. Βασιλάκης εξηγεί ότι η προετοιμασία του διαγωνισμού για την παραχώρηση των περιφερειακών αερολιμένων έγινε προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς διασφαλίζει ότι αφενός την περίοδο εκτέλεσης έργων αναβάθμισης οι χρεώσεις των αεροδρομίων θα είναι χαμηλές, αφετέρου ότι, όταν τα έργα ολοκληρωθούν, οι χρεώσεις θα είναι ανταγωνιστικές των τουρκικών αεροδρομίων.
Οπως τονίζει, ο ΣΕΤΕ ήταν κοντά στις συγκεκριμένες διαδικασίες, επιτυγχάνοντας τη διασφάλιση σημαντικών πραγμάτων, καθώς δεν θα γίνουν αυξήσεις στις χρεώσεις έως ότου τα αεροδρόμια φτάσουν στα φυσιολογικά διεθνή επίπεδα ποιότητας και όποιος επιχειρήσει να επιβάλει αυξήσεις, πρώτα θα πρέπει να λάβει τη σχετική πιστοποίηση. Μάλιστα, σημειώνει ότι το μοντέλο είναι καλό, καθώς το Δημόσιο θα λάβει τίμημα από τον διαγωνισμό, μίσθωμα από την παραχώρηση και συμμετοχή από τα κέρδη των αεροδρομίων. Ωστόσο, τονίζει ότι το αίτημα του ΣΕΤΕ να μην υπάρχει η δυνατότητα να αναλάβει η ίδια κοινοπραξία και τις δύο ομάδες αεροδρομίων δεν εισακούστηκε.
Χρεώσεις και τουρισμός

Παράλληλα, ο κ. Βασιλάκης επισημαίνει ότι η σύμβαση παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» πρέπει να επεκταθεί χρονικά, με ταυτόχρονη μείωση των χρεώσεων του αεροδρομίου και θεωρεί ότι αυτός ο στόχος πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για το Δημόσιο. Μάλιστα ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας επισημαίνει ότι κάτι αντίστοιχο πρέπει να ισχύσει και για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, οι χρεώσεις του οποίου θα πρέπει να κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια. Βέβαια, συνεχίζει, μέχρι να αναπτυχθεί ο νέος αερολιμένας θα πρέπει να προχωρήσουν στοιχειώδη έργα αναβάθμισης στο «Νίκος Καζαντζάκης». Επίσης, ο κ. Βασιλάκης τονίζει ότι τα μικρά αεροδρόμια, που δεν θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες, θα πρέπει να μεταβιβαστούν σε δημόσια εταιρεία, η οποία θα μπορεί να λειτουργεί με ευελιξία και σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς.
Ο επικεφαλής της Aegean σημειώνει ότι η τουριστική πορεία της Αθήνας έχει βελτιωθεί χάρη στη σταθεροποίηση της χώρας και επισημαίνει ότι θα είναι θετικό για την οικονομία το να υπάρχει κυβέρνηση και το να μη ζήσουμε ταραχές, στόχος ο οποίος δεν είναι εκπληκτικά δύσκολο να επιτευχθεί.
Ο κ. Βασιλάκης υπογραμμίζει ότι η Aegean επιδιώκει την ανάπτυξη νέων αγορών, όμως αναγνωρίζει ότι η πολιτική της ΕΕ δημιουργεί σημαντικό μειονέκτημα στους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς, σε σχέση με ό,τι ισχύει στον ανταγωνισμό των τρίτων χωρών.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk