Σε κοινή δήλωσή τους οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ κκ. Παναγιώτης Λαφαζάνης και Θοδωρής Δρίτσας καταγγέλλουν ότι «η κυβερνητική εμμονή να επικυρωθεί, μετά και τη φερόμενη ως έγκριση της ΕΕ, ο λεγόμενος «φιλικός διακανονισμός» με την Cosco, αποτελεί μια προνομιακή και άκρως επιζήμια για το δημόσιο παραχώρηση προς την τελευταία και συνιστά μέγα σκάνδαλο. Στην ουσία, μέσω της μεθόδευσης του «φιλικού διακανονισμού», η κυβέρνηση εκχωρεί φωτογραφικά και έναντι «ανύπαρκτου» τιμήματος, στην Cosco, όλο το λιμάνι του Πειραιά, αφού μετά από αυτόν το σκανδαλώδη διακανονισμό, ακυρώνεται στην πράξη κάθε ίχνος διαγωνιστικής διαδικασίας, για μια ούτως ή άλλως απαράδεκτη εκποίηση, του στρατηγικότερου λιμανιού της χώρας».
Τονίζουν ακόμη πως «η κυβέρνηση δεν έχει κανένα δικαίωμα και καμία νομιμοποίηση να προβαίνει σε πράξεις και αποφάσεις που ξεπουλάνε τη χώρα και υποθηκεύουν το μέλλον της, ενώ το ΔΣ του ΟΛΠ, εντεταλμένο να προασπίσει το λιμάνι του Πειραιά και το δημόσιο και κοινωνικό προσανατολισμό του, δεν διαθέτει καμία εξουσιοδότηση να τις επικυρώνει, παραβιάζοντας το καθήκον του και κάθε έννοια νομιμότητας».
Και συμπληρώνουν ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ θα υπερασπίσει και τώρα ως αντιπολίτευση και γρήγορα ως κυβέρνηση και με όλα τα δημοκρατικά μέσα που διαθέτει, τον δημόσιο χαρακτήρα και τον κοινωνικό προσανατολισμό του λιμανιού του Πειραιά, μέσα από ένα σχέδιο ανασυγκρότησης και αναβάθμισής του».
Β. Κορκίδης: Επένδυση κομβικής σημασίας
Επίσης σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς κ. Β. Κορκίδης, η οποία τιτλοφορείται «Ωρα σοβαρών αποφάσεων για το λιμάνι του Πειραιά», σημειώνει πως «η συγκεκριμένη επένδυση θεωρείται κομβικής σημασίας για την ελληνοκινεζική συνεργασία καθώς το Πεκίνο έχει διαμηνύσει επανειλημμένως προς την ελληνική πλευρά ότι η αναβάθμιση της εδώ παρουσίας της Cosco θα αποτελέσει πρόκριμα για περαιτέρω κινέζικες επενδύσεις σε υποδομές, μεταφορές, βιομηχανία, τουρισμό και ακίνητα. Πρόκειται ουσιαστικά για την υλοποίηση του επόμενου βήματος του στρατηγικού σχεδίου Αθήνας – Πεκίνου ώστε να αποτελέσει η Ελλάδα την κύρια ευρωπαϊκή πύλη του ασιατικού εμπορίου προς την Ευρώπη».
Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει επιπλέον ότι «η εν λόγω επένδυση προκάλεσε ενστάσεις σε ευρωπαϊκούς και ελληνικούς κύκλους. επειδή ανησύχησαν ότι οποιαδήποτε συμφωνία μακροχρόνιας δέσμευσης ενδέχεται να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για κάποιους από τους υποψηφίους αγοραστές του 67% του μετοχικού κεφαλαίου στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ. Οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν από τους δυο ευρωπαίους παρατηρητές στο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ μάλλον θα διαφοροποιηθούν μετά την σχετική απόφαση της ΕΕ. Παρά το ΟΚ της Τρόικα για την πώληση του ΟΛΠ, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές και έντονες αντιρρήσεις από κόμματα, φορείς, τον Δήμο Πειραιά και τη νέα Περιφερειακή Αρχή».
Καταλήγοντας, εξέφρασε την ευχή του «σήμερα, 40 χρόνια από την ημέρα αποκατάστασης της Δημοκρατίας στη πατρίδα μας, τόσο οι σημερινές, όσο και οι μελλοντικές αποφάσεις των αρμοδίων αξιωματούχων να είναι προς όφελος της ελληνικής ναυτιλίας, της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης στον Πειραιά, αλλά κυρίως προς όφελος της Ελλάδας μας».

ΟΜΥΛΕ: Έχουν μοναδικό στόχο να ξεπουλήσουν τον ΟΛΠ

H Oμοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργάτων ΟΛΠ επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους, μεταξύ άλλων, ότι «η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ επιστρατεύοντας ψέματα και μισές αλήθειες, καθώς και ακραίες νομικές ακροβασίες, δέσμιοι των πολυποίκιλων και ορισμένες φορές αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων, έχουν μοναδικό στόχο να ξεπουλήσουν τον ΟΛΠ. Επιχειρούν να πουλήσουν το 67% του μετοχικού κεφαλαίου και ταυτόχρονα σχεδιάζουν με τον λεγόμενο φιλικό διακανονισμό να δώσουν την επέκταση του Προβλήτα ΙΙΙ στην Cosco, χωρίς διαγωνισμό, αναστέλλοντας για πλέον των 25 χρόνων το «εγγυημένο τίμημα» που προβλέπει η Σύμβαση Παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ στην Cosco».

Τονίζουν ακόμη πως «πέρα από τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχει μια τέτοια εξέλιξη για την πόλη του Πειραιά και τις κρίσιμες δραστηριότητες, όπως η ακτοπλοΐα, ο τουρισμός, το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, δημιουργείται απόλυτο μονοπώλιο ξένων συμφερόντων στο λιμάνι του Πειραιά» και κάνουν λόγο για μεθοδευμένο σκάνδαλο.