Περίπου δύο χρόνια μετά τη συναυλία της στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπό τον Ιταλό Ρικάρντο Μούτι, την οποία παρακολούθησαν χιλιάδες άνθρωποι τόσο εντός της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης όσο και στους κήπους, μέσω της αναμετάδοσής της σε γιγαντοοθόνη, η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης επιστρέφει. Δύο κορυφαίοι αρχιμουσικοί της γενιάς τους, ο ιταλικής καταγωγής Βρετανός Αντόνιο Παπάνο και ο Γερμανός Κρίστιαν Τίλεμαν, διευθύνουν τις δύο νέες συναυλίες, σήμερα και αύριο, στο Μέγαρο. Παρ’ ότι συνομήλικοι, έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις στη μουσική και στο ύφος των ερμηνειών: τολμηρός και επικοινωνιακός ο Παπάνο, εσωστρεφής και αφοσιωμένος στην αυστρογερμανική παράδοση ο Τίλεμαν.
Το σημερινό πρόγραμμα (29/4) υπό τη διεύθυνση του Παπάνο περιλαμβάνει τη Συμφωνία αρ. 22 «Ο Φιλόσοφος» του Γ. Χάιντν, το «Teufel Amor» του Γεργκ Βίντμαν, έργο-παραγγελία της Ορχήστρας, και τη Συμφωνία αρ. 4 του Γ. Μπραμς.
Τη Δευτέρα 30/4, σε μια συναυλία υπό τον Τίλεμαν, η Ορχήστρα θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στον Ρόμπερτ Σούμαν: Εισαγωγή, Σκέρτσο και Φινάλε, έργο 52, Συμφωνία αρ. 1, έργο 38, Φαντασία για βιολί (με σολίστ τον Ράινερ Κυχλ), έργο 131 και Συμφωνία αρ. 4.
Σε χρόνο-ρεκόρ εξαντλήθηκαν πάντως τα εισιτήρια για την εκπαιδευτικού χαρακτήρα συναυλία που δίνει σήμερα στις 11.30 π.μ. η Φιλαρμονική της Βιέννης υπό τον Παπάνο στο πλαίσιο της σειράς «Κυριακή πρωί στο Μέγαρο», την οποία αναμένεται να παρακολουθήσουν περισσότεροι από 1.000 μαθητές από 24 σχολεία της Αττικής και της περιφέρειας. Στη διάρκεια της συναυλίας – την εισαγωγή στην οποία θα κάνει η Εφη Αβέρωφ-Μιχαηλίδου – οι νεαροί θεατές και οι συνοδοί τους θα έχουν την ευκαιρία να «ξεναγηθούν» στον κόσμο του Χάιντν και του Μπραμς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ