«Κάτω το καθεστώς των δολοφόνων» γράφει το γιγαντιαίο πανό που αιχμαλωτίζει το βλέμμα στην είσοδο της Νομικής Σχολής. Η κατάληψη στο ιστορικό πανεπιστημιακό κτίριο, όπως και οι αντίστοιχες καταλήψεις στο Πολυτεχνείο και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο (ΑΣΟΕΕ), διανύει τη 13η ημέρα της. Αναρχικοί και άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως αναρχικοί, φοιτητές, πολλοί εργαζόμενοι ή απασχολούμενοι σε ιδιαιτέρως επισφαλείς θέσεις εργασίας, έφηβοι, ξένοι διαφόρων εθνικοτήτων, διανοούμενοι και καλλιτέχνες «στελεχώνουν» τις τρεις καταλήψεις και πρωταγωνιστούν στις πορείες, έχοντας όμως και σαφή, διακριτά χαρακτηριστικά ή, αλλιώς, κρατώντας «αποστάσεις» μεταξύ τους. Από τη μία πλευρά οι «χαλαροί», από την άλλη οι πραγματιστές και «ρεαλιστές» του κινήματος και στη μέση, ακόμη και λόγω της… γεωγραφικής διάταξης των τριών καταλήψεων (ΝομικήΠολυτεχνείο- ΑΣΟΕΕ), ο «ζόφος». Oαναρχικός χώρος και όσοι εμπνέονται ή τοποθετούνται κοντά σε αυτόν εμφανίζουν σημάδια πολυκερματισμού, ενώ η κατάσταση που διαμορφώθηκε στις καθημερινές συνελεύσεις και κινητοποιήσεις, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ξεπέρασε όχι μόνο τις διάφορες συνιστώσες του χώρου, ως προς τη συμμετοχή, την ένταση και τη διάρκεια των γεγονότων, αλλά συνάμα «ξέβρασε» στην πλημμυρίδα της τις κυριότερες φοιτητικές οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η «σιγή ασυρμάτου» και ο αναιμικός συντονισμός ανάμεσα στις τρεις καταλήψεις και η διακριτική, αλλά ευδιάκριτη, πλέον αποχή σχημάτων, κυρίως της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αριστερής Κίνησης (ΕΑΑΚ), από τις αποφάσεις των τελευταίων ημερών, παρά τον πρωταγωνιστικό ρόλο μελών της οργάνωσης κατά τις πρώτες ώρες των καταλήψεων. «Βρεθήκαμε ξαφνικά εκτός, τα γεγονότα μας ξεπέρασαν» σημειώνει φοιτητής που πρόσκειται στην ΕΑΑΚ.

Οι συνειδητοποιημένοι και πολιτικοποιημένοι του αναρχικού χώρου «επιλέγουν» να προτάσσουν ως «αξιολογότερες» τις δύο καταλήψεις, της Νομικής και της ΑΣΟΕΕ. Εκεί συγκεντρώνονται οργανώσεις όπως η Αντιεξουσιαστική Κίνηση και μέλη της Ελευθεριακής Συνδικαλιστικής Ενωσης και αυτόνομων ομάδων, αντίστοιχα, ενώ μαζί με τους αναρχικούς, κυρίως στη Νομική, δραστηριοποιούνται νεολαιίστικα φοιτητικά και εργατικά σχήματα από την Ενιαία Αντικαπιταλιστική Αριστερά και τη Συμμαχία «Σταματήστε τον Πόλεμο».

Οι συμμετέχοντες στις δύο καταλήψεις προσπαθούν να συνδέσουν τις κινητοποιήσεις με πάγια εργατικά, φοιτητικά και νεολαιίστικα αιτήματα με απώτερο στόχο, όπως υποστηρίζουν, «την πτώση της κυβέρνησης». Οι «χαλαροί» και «δημοσιοσχεσίτες», όπως τους χαρακτηρίζουν- ειδικά τους καταληψίες της Νομικής – διάφοροι ανένταχτοι αναρχικοί της «πλατείας» (Εξαρχείων), πραγματοποιούν καθημερινά σεμινάρια πολιτικοοικονομικού περιεχομένου στο Αμφιθέατρο 1, ενώ η ημέρα τους μοιράζεται στις διάφορες ομάδες αυτοοργάνωσης, σίτισης, καθαριότητας και δημιουργίας πανό.

Α ντίστοιχη εικόνα έχει διαμορφωθεί και στην ΑΣΟΕΕ. «Μεγάλε, ντρέπεσαι να φτύσεις στις τουαλέτες, τόσο καθαρά είναι» σημειώνει ένας από τους συμμετέχοντες που «πέρασε» χθες από την ομάδα καθαριότητας. Εδώ συναντώνται κυρίως αναρχικοί από τους διάφορους χώρους δουλειάς και διανοούμενοι του χώρου που επιδιώκουν τη σύνδεση των κινητοποιήσεων με τις διεκδικήσεις της «γενιάς των 700 ευρώ» και των υποαπασχολούμενων ή ανασφάλιστων, όπως είναι όσοι εργάζονται ως delivery boys ή courier. Θέλουν, δηλαδή, ένα κίνημα «σε ρεαλιστικές βάσεις, με ευρύτερα κοινωνικά αιτήματα». Σε άτομα αυτής της κατάληψης «πιστώνονται» τόσο η κατάληψη του κτιρίου της ΓΣΕΕ όσο και η μετάδοση μέσα από το στούντιο της ΝΕΤ.

«Η έρημος του πραγματικού»
Οσο για το Πολυτεχνείο; «Καλώς ήρθατε στην έρημο του πραγματικού» σχολιάζει ένας φοιτητής που ανήκει σε αναρχικό «στέκι» σχολής. «Η κατάσταση είναι εντελώς χύμα. Κανείς δεν οργανώνει τίποτα, επικρατεί χάος, ενώ προκρίνουν πρακτικές εξτρεμιστικών ενεργειών ως προάγγελο γενικού ξεσηκωμού και ανοιχτής αντιπαράθεσης με τις δυνάμεις καταστολής» συμπληρώνει. Εδώ «συμβιώνουν», διόλου αρμονικά ενίοτε, «πιονέροι» του αναρχισμού, έφηβοι της «πλατείας» (Εξαρχείων), πολλοί ανένταχτοι, ενώ καταφύγιο έχουν βρει ετερόκλητες ομάδες είτε με αδιευκρίνιστα πολιτικά χαρακτηριστικά είτε με βάση την κοινή εθνολογική καταγωγή, καθώς ανάμεσα στους καταληψίες και διερχομένους υπάρχουν και αρκετοί αλλοδαποί.