Από τι αποτελείται η καινούργια κολεξιόν της; Από τουίντ σακάκια και ταφταδένιες τουνίκ· από ρούχα των οποίων και


η τελευταία λεπτομέρεια έχει το μάξιμουμ γούστο


Γιατί τόσο πολλοί κατηγόρησαν το σόου της; Επειδή ένα από τα μοντέλα της ήταν δεκατριών χρόνων και μερικά άλλα ελάχιστα μεγαλύτερα. Γιατί χρησιμοποίησε μικρά κορίτσια ενώ η συλλογή της δεν τα χρειαζόταν; «Γιατί δεν υπάρχει τίποτα πιο σέξι από μικρά κορίτσια που δείχνουν μεγαλύτερα από την ηλικία τους», απάντησε η ίδια.


Οι Αγγλοι σοκαρίστηκαν από αυτή την επιλογή της τρομερής γιαγιάς της βρετανικής μόδας. Αδικα; Ισως όχι αν είναι κανείς κάτοικος της Αγγλίας και την εβδομάδα όπου η Γουέστγουντ βγάζει τα μικρά της κορίτσια στην πασαρέλα έχει δει διαδοχικά στην τηλεόραση μια τηλεοπτική ταινία με ηρωίδα μια 13χρονη που κακοποιείται σεξουαλικά και μία άλλη με μια 12χρονη που «παίζει» με τον μπαμπά της.


Ζώντας τόσο πολλά σκάνδαλα παιδοφιλίας και κακοποίησης ανηλίκων τα τελευταία χρόνια είναι δύσκολο να φαντασθείς κάποιον να χαμογελάει αθώα βλέποντας σε μια πασαρέλα να παρελαύνουν κοριτσάκια ως μέρος ενήλικων σεξουαλικών παιχνιδιών, ακόμη και αν η σχεδιάστρια που τα παρουσιάζει είναι η κυρία Γουέστγουντ και παίζει με τα σημεία των καιρών.


Τελικά, πώς πρέπει να δείχνουν τα κοριτσάκια; Πότε το ενδιαφέρον των ενηλίκων γι’ αυτά γίνεται ηδονοβλεπτικό; Οταν η Evening Standard ρώτησε την Τζέρι Χολ, με αφορμή τα κορίτσια της Γουέστγουντ, αν θα επέτρεπε στη 13χρονη κόρη της Ελίζαμπεθ να εμφανισθεί στις πασαρέλες, απάντησε ότι είναι πολύ μικρή ακόμη. Η δημοσιογράφος σημείωσε ότι θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον να ρωτούσαμε την ίδια την Ελίζαμπεθ. Δεν το έκαναν και έτσι παραμένει ο φόβος μιας οποιασδήποτε απάντησης. Το έκανε όμως η δημοσιογράφος του «Independent». Ρώτησε την κόρη της για τις συνομήλικές της που εμφανίστηκαν στο ντεφιλέ της Βίβιεν Γουέστγουντ και αυτή της απάντησε: «Αν το ήθελαν, γιατί να μην το έκαναν; Ηταν ευκαιρία ζωής. Τις έκανε ευτυχισμένες. Εξάλλου το μόνο που έκαναν ήταν να πηγαίνουν πάνω κάτω στην πασαρέλα φορώντας λευκές πλατφόρμες».