Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες έρευνες καταδεικνύουν ότι η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου αποτελεί το βασικό κριτήριο για την επιλογή του, άρα δικαιωματικά ο λόγος ανήκει στους σχεδιαστές που επωμίζονται διαρκώς περισσότερες ευθύνες.
Στην περίπτωση του νέου Clio που θα αποκαλυφθεί την Τρίτη 5 Μαρτίου στην έκθεση της Γενεύης τα πράγματα είναι μάλλον σύνθετα. «Η πέμπτη γενιά του Clio είναι πολύ σημαντική για εμάς καθώς μιλάμε για το best-seller στην κατηγορία του, το πλέον ευπώλητο αυτοκίνητο στη Γαλλία και το δεύτερο ανεξαρτήτως κατηγορίας στην ευρωπαϊκή αγορά, άρα θα έπρεπε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό στην περίπτωσή του» αποκαλύπτει ο Laurens van den Acker, επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου Renault, επισημαίνοντας ότι το παρελθόν δείχνει το μέλλον. «Το νέο Clio αναπαράγει τα καλύτερα στοιχεία των τεσσάρων προηγούμενων γενιών του: τη σπουδαιότητα του Clio I, την άνεση και την ευρυχωρία του Clio II, την ασφάλεια και τις επιδόσεις του Clio III, το πάθος που προκαλεί η σχεδίαση του Clio IV».
Για τους περισσότερους από εμάς το προηγούμενο και το νέο Clio δείχνουν παρόμοια, ωστόσο η αλήθεια είναι διαφορετική καθώς η νέα γενιά του γαλλικού supermini είναι 100% καινούργια, από την αρχιτεκτονική του πλαισίου έως τις εξωτερικές επιφάνειες. «Οι αναλογίες είναι πλέον διαφορετικές καθώς το νέο Clio είναι περισσότερο συμπαγές, σπορ και χαμηλό από οποιοδήποτε προηγούμενο, με έμφαση στην αεροδυναμική για καλύτερη απόδοση. Στην οπτική διαφοροποίησή του συντελεί η γραμμή από χρώμιο που διατρέχει τη βάση του αμαξώματος και το πλαίσιο των παραθύρων. Ωστόσο ο ξεχωριστός χαρακτήρας του οφείλεται στην ακρίβεια με την οποία χειριστήκαμε την παραμικρή λεπτομέρεια, στα μπροστινά φτερά για παράδειγμα, στη μάσκα και στα full LED φώτα-κοσμήματα, όπως μας αρέσει να τα λέμε, σε όλες τις εκδόσεις» υπογραμμίζει ο Pierre Sabas, υπεύθυνος για τον εξωτερικό σχεδιασμό του μοντέλου.
Συζητώντας για την ισορροπία ανάμεσα στο «φαίνεσθαι» και στο «είναι» του νέου Clio ο L. van den Acker αναφέρει ότι η εξέλιξη χαρακτηρίζει το εξωτερικό και η επανάσταση το εσωτερικό του, ενώ επικεντρώνεται στα πολλά νέα στοιχεία που καθιστούν αντιληπτή τη βελτίωση της ποιότητας στον θάλαμο επιβατών. «Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα είναι μοναδικά σε αυτή την κατηγορία. Το ίδιο και η κάθετη έγχρωμη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών για τον χειρισμό των συστημάτων πλοήγησης και ψυχαγωγίας με πρόσβαση σε σημαντικές εφαρμογές και ενσωμάτωση των Apple CarPlay και AndroidAuto.
Η ύπαρξή της αποτελεί κυρίαρχο συστατικό του νέου Clio απηχώντας τον κορυφαίο τεχνολογικό προσανατολισμό του» τονίζει η Magali Gouraud, υπεύθυνη για τον σχεδιασμό του εσωτερικού του.
«Είναι απλώς μια ένδειξη του τι πρέπει να περιμένει κάποιος από το νέο Clio στα πεδία της συνδεσιμότητας, της αυτόνομης οδήγησης και του εξηλεκτρισμού της γκάμας μας. Με απλά λόγια πρόκειται για τον πρωτοπόρο μιας νέας γενιάς αυτοκινήτων Renault» καταλήγει ο L. van den Acker για το μοντέλο που τίθεται επικεφαλής του στρατηγικού πλάνου του ομίλου Renault με τίτλο «Drive the Future» και ορίζοντα το 2022, όταν η γαλλική εταιρεία θα διαθέτει 12 ηλεκτρικά μοντέλα, 15 μοντέλα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης αλλά και 100% διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα.