Μία μάλλον τυχαία αλλά πολύ λεπτομερής συζήτηση με έναν επαγγελματία οδηγό ταξί επανέφερε στο προσκήνιο τα πλεονεκτήματα του καυσίμου που λέγεται Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο (CNG) και αποτελεί εξαιρετικά δημοφιλή επιλογή στην γκάμα της Škoda, η οποία επενδύει σε αυτό όσο καμία άλλη εταιρεία στην Ευρώπη. Ο συνομιλητής μου διανύει κάθε εβδομάδα τη διαδρομή Αθήνα-Βόλος-Αθήνα (συνολικά 660 χλμ.) πληρώνοντας για το Φυσικό Αέριο της Octavia G-TEC που οδηγεί σχεδόν 22 ευρώ, περίπου το μισό από το κόστος των διοδίων της διαδρομής του. «Είναι πολύ διαφορετικό να το ακούς από το να το ζεις. Αρχικά πίστεψα ότι θα στερηθώ τις επιδόσεις αλλά στην πράξη μόνο αυτό δεν συμβαίνει. Γι’ αυτό και όταν ήρθε η ώρα να αλλάξω οικογενειακό αυτοκίνητο επέλεξα έκδοση Φυσικού Αερίου». Η απόφασή του ήταν αναμενόμενη καθώς, προσπερνώντας το ελλιπές δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού – 14 σε όλη την Ελλάδα, με τα 8 στην Αττική και άλλα 7 που θα λειτουργήσουν έως το τέλος το 2020 -, το CNG συμφέρει από όποια πλευρά και αν το δεις.

Στο δημοφιλές Kamiq G-TEC των 19.500 ευρώ ο κινητήρας βενζίνης/φυσικού αερίου έχει χωρητικότητα 999 κ.εκ., αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, εκλύει μόλις 95 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα (στον κύκλο NEDC) και επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας 85,50 ευρώ. Στην ουσία είναι ό,τι πιο «καθαρό» από πλευράς ρύπων μπορεί να αποκτήσει κάποιος – μετά από ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων -, αρκεί βέβαια η ηλεκτρική ενέργεια να μην προέρχεται από την καύση λιγνίτη, οπότε το επιχείρημα περί μηδενικών ρύπων καταρρίπτεται.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω