Θεωρήστε αυτό το κείμενο ως τον πρόλογο μιας ιστορίας που θα συμπληρωθεί όταν οδηγήσουμε το πρώτο SUV της Bentley –κάπου στην Ευρώπη ελπίζω.
Της ιστορίας ενός αυτοκινήτου που ουσιαστικά οφείλει την ύπαρξή του σε μια στατιστική αλλά και στην απροσδόκητη επιτυχία της Porsche Cayenne. Πέντε χρόνια πριν, στο Crewe της Βρετανίας, όπου εδρεύει η Bentley, η σημερινή Bentayga ήταν μια πολλά υποσχόμενη ιδέα βγαλμένη από τα αποτελέσματα της έρευνας που αποδείκνυε ότι το 90% των ιδιοκτητών Bentley είχε στο γκαράζ του τουλάχιστον ένα SUV. «Γιατί να μην είναι και αυτό Bentley;» σκέφτηκε η ηγεσία του ομίλου VW στον οποίο ανήκει η βρετανική φίρμα και η ιδέα έγινε αυτοκίνητο με τη μορφή που είδαμε στο πρωτότυπο EXP 9 F, το 2012 στην έκθεση της Γενεύης. Ελάχιστα αυτοκίνητα ήταν τόσο άσχημα όσο εκείνο, αλλά οι αντιδράσεις δεν τρόμαξαν την Bentley που τρία χρόνια μετά στέλνει στην έκθεση της Φρανκφούρτης την έκδοση παραγωγής του, με τον W12 twin-turbo κινητήρα 6,0 λίτρων, απόδοσης 608 ίππων και 900 Nm ροπής.
Το ταχύτερο SUV στον κόσμο θεωρείται ταυτόχρονα και το ισχυρότερο προς το παρόν, με μέγιστη ταχύτητα 301 χλμ. / ώρα και επιτάχυνση από στάση σε 4,1 δευτερόλεπτα, αν και είναι μεγαλύτερο σε κάθε διάσταση από το Audi Q7 και την Cayenne.
Οι πρώτες παραγγελίες έχουν ήδη δοθεί και οι βιαστικοί που θα πληρώσουν από 160.200 στερλίνες –σχεδόν 220.000 ευρώ –θα παραλάβουν τη δική τους Bentayga στις αρχές του 2016. Τετραθέσια, πενταθέσια ή επταθέσια, βενζινοκίνητη, clean diesel και plug-in hybrid στο μέλλον, η νέα Bentley συνδυάζει τη βρετανική παράδοση με την τεχνολογία –με οκτώ προγράμματα οδήγησης, τέσσερα εκ των οποίων για off-road διαδρομές -, αλλά αναζητεί ακόμη τη φινέτσα που θα την κατατάξει στη φωτεινή πλευρά της Ιστορίας.

Nέο VW Polo GTI με 192 ίππους
Τρίθυρο και πεντάθυρο, με κινητήρα 1.8 TSI, διατίθεται σε τιμές από 19.490 ευρώ

Στη σκιά του Golf GTI από πλευράς ιστορίας και απόδοσης, η αντίστοιχη έκδοση του Polo επιστρέφει στο προσκήνιο εξοπλισμένη με ένα νέο TSI μοτέρ 1,8 λίτρων που αποδίδει 12 επιπλέον ίππους (192) και 70 Nm περισσότερη ροπή (320 Nm) από εκείνα του προηγούμενου Polo GTI των 1,4 λίτρων.
Παρά τον μεγαλύτερο κυβισμό του προδιαγραφών Euro 6 κινητήρα βενζίνης με το διπλό σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού, το νέο Polo GTI είναι το πιο οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον που έχει κατασκευαστεί ποτέ, εκλύοντας 129-139 γραμμ. CO2 / χλμ. και καταναλώνοντας 5,6 – 6,0 λίτρα / 100 χλμ.
Το εύρος των δύο μεγεθών οφείλεται στην ύπαρξη πέραν του γνωστού αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων και ενός μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων, ενώ μέγιστη ταχύτητα και επιτάχυνση από στάση προσδιορίζονται σε 236 χλμ. / ώρα και 6,7 δευτερόλεπτα, ανεξαρτήτως κιβωτίου.
Μια ακόμη πρωτιά στην τέταρτη γενιά του Polo GTI αφορά την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση που αποτελεί στοιχείο του πακέτου «Sport Performance Kit» το οποίο περιλαμβάνει επιπλέον σπορ ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση του κιβωτίου DSG και τον ήχο του κινητήρα. Ταυτόχρονα το ESP διαθέτει επιλογή «Sport mode» που επιτρέπει την επέμβαση του συστήματος μόνο σε ακραίες καταστάσεις. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (XDS), συστήματα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων και αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής πέντε ιντσών, Bluetooth με audio streaming και θύρα USB, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, υποβραχιόνιο εμπρός με αποθηκευτικό χώρο και υπολογιστής ταξιδίου με οθόνη πολλαπλών ενδείξεων Plus. Οι τιμές πώλησης διαμορφώνονται από 19.490 ως 21.500 ευρώ με απόσυρση.
Μικρά νέα
Νέο Nissan Navara στη Φρανκφούρτη
Στη γερμανική έκθεση θα πραγματοποιηθεί η πρεμιέρα του νέου Navara, με ωφέλιμο φορτίο μεγαλύτερο του ενός τόνου και ικανότητα ρυμούλκησης 3,5 τόνων. Με κινητήρα dCi 2,3 λίτρων, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο επτά ταχυτήτων, το ιαπωνικό pick-up διαθέτει συστήματα περιμετρικής θέασης και αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης ενώ συνοδεύεται από εγγύηση πέντε ετών ή 160.000 χλμ.
Ηλεκτρικό Model 3 από την Tesla το 2017
Με τιμή γύρω στα 30.000 ευρώ θα ξεκινήσουν το 2017 οι πωλήσεις του φθηνότερου μοντέλου της Tesla, το οποίο θα ανταγωνιστεί τα συμβατικά premium μεσαία μοντέλα των ευρωπαίων κατασκευαστών. Πριν από το Model 3 θα προηγηθεί το λανσάρισμα του SUV της αμερικανικής φίρμας με τα διακριτικά Model X, οι πωλήσεις του οποίου ξεκινούν στις 29 Σεπτεμβρίου αρχικά στις ΗΠΑ και μετά στην Ευρώπη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ