Τρεις τελειόφοιτοι του 1ου Γενικού Λυκείου Ναυπλίου και ένας δημοσιογράφος! Χωρίς ονόματα, αλλά με απόψεις. Μια απογευματινή κουβέντα μετά την ολοκλήρωση του σχολικού προγράμματος. Τι συζητήσαμε; Μα φυσικά, περί Φυσικών Επιστημών.

Δημοσιογράφος: Εχουμε μαζί μας τρεις τελειόφοιτες μαθήτριες του 1ου ΓΕΛ Ναυπλίου που είχαν την καλοσύνη να μοιραστούν μαζί μας τις εμπειρίες τους από τις δράσεις στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης που προσέφερε το σχολείο τους.

Μαθήτρια Νο 1: Εγώ προσωπικά είχα την ευκαιρία να πάρω μέρος στον όμιλο πειραμάτων της Χημείας και Βιολογίας ως μαθήτρια της κατεύθυνσης υγείας και μπορώ να πω πως υπήρξε εμπειρία ζωής. Η δυνατότητα που μας δίνεται σε τέτοια ηλικία να κάνουμε πειράματα μόνοι μας και να μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε σωστά τα εργαστηριακά όργανα συντελεί στην εξομάλυνση της δύσκολης μετάβασης από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εκτός αυτού, μέσω του ομίλου καταφέραμε να κατακτήσουμε τη δεύτερη θέση στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Πειραμάτων, πράγμα το οποίο μόνο πρόσθεσε στις εμπειρίες μας ενώ ταυτόχρονα, με τις προετοιμασίες του, μας βοήθησε να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη.

Δ.: Μάλιστα. Από ό,τι καταλαβαίνω όμως, δεν υπήρξε μόνο αυτός ο όμιλος, σωστά;

Μαθήτρια Νο 2: Ακριβώς. Καλησπέρα και από εμένα. Αρχικά, αν και μπορείς να είσαι σε πάνω από έναν όμιλο ταυτόχρονα, επέλεξα τον όμιλο Φυσικής μια και ήμουν στη θετική κατεύθυνση. Εκεί ασχοληθήκαμε με ανακαλύψεις στη σύγχρονη Φυσική. Γνωρίσαμε τις μαύρες τρύπες και ταξιδέψαμε στα βαρυτικά πεδία του Διαστήματος. Στη συνέχεια μάλιστα μπήκα και στο πρόγραμμα των μιονίων, όπου είχα την ευκαιρία να κατασκευάσω μαζί με την ομάδα μου ανιχνευτές ακτινοβολίας αλλά και να αναλύσω δεδομένα σε υπολογιστές. Κάτι τέτοιο ξεφεύγει εντελώς από το κλασικό μάθημα του σχολείου και μπορώ να πω πως πραγματικά προσφέρει γνώσεις που χρειάζεσαι στο μέλλον και δεν μπορείς να τις λάβεις με άλλον τρόπο. Εκτός αυτού, επειδή σε όλα αυτά τα προγράμματα δουλεύουμε ομαδικά και πολλές φορές ταξιδεύουμε για διαγωνισμούς ή σεμινάρια, έχουμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε καινούργιους ανθρώπους και να δημιουργήσουμε σχέσεις με επιστήμονες ή και καθηγητές πανεπιστημίων.

Δ.: Ομως θα ήθελα να κλείσουμε με λίγα λόγια από εσάς για τους μικρότερους μαθητές. Τι θα τους λέγατε αν ήταν τώρα εδώ;

Μαθήτρια Νο 3: Μέσω όλων των εμπειριών που μάζεψα θα ήθελα να ενθαρρύνω κάθε παιδί Γυμνασίου και Λυκείου να κυνηγάει τέτοιου είδους προγράμματα σε οποιαδήποτε κατεύθυνση και αν είναι. Μπορεί να μην το έχετε τώρα στο μυαλό σας αλλά θα σας ωφελήσει σε διάφορες φάσεις της ζωής σας και στην τελική απλώς θα έχετε κάποιες επιπλέον ώρες που θα ασχολείστε με αυτό που θέλετε να ακολουθήσετε στο μέλλον.